کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گود بزرگ «ایران‌زمین» هنوز در بلاتکلیفی


کد خبر : ۸۳۱۱چهارشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۹:۵۹۴۳۰۶ بازدید

بلاتکلیفی یکساله محله ایران‌زمین به دلیل ریزش گود 30 متری باعث شد شورای شهر تهران روز گذشته از دستگاه قضا درخواست کند پرونده بابک زنجانی ...

بلاتکلیفی یکساله محله ایران‌زمین به دلیل ریزش گود 30 متری باعث شد شورای شهر تهران روز گذشته از دستگاه قضا درخواست کند پرونده بابک زنجانی سرمایه‌گذار این پروژه را زودتر بررسی کند تا وضعیت گود ایران‌زمین نیز تعیین تکلیف شود.

سال گذشته گود 30 متری واقع در خیابان ایران‌زمین در فاز یک شهرک غرب به دلیل تغییر کاربری خارج از ضوابط طرح تفصیلی و رعایت نکردن مسائل ایمنی در حین گودبرداری دچار ریزش شد.  با خبرساز شدن ریزش خیابان ایران‌زمین و ورود شورای شهر تهران به این مساله، پس از مدتی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور دستور ابطال مجوز گودبرداری را صادر کرد. با ابطال مجوز گودبرداری، شهرداری تهران مکلف شد به دلیل بدهی به مالک پروژه و برای جلوگیری از بروز خطر دوباره، پروژه را تا سطح زمین اجرایی کند.

 اما مالک پروژه، بابک زنجانی بود و امکان رسیدگی به پرونده در روندی سریع امکان نداشت. از این رو شهرداری تهران موظف شد جهت رفع مشکلات ترافیکی که این گود برای اهالی محله ایجاد کرده بود آن را تا  سطح خیابان پر کند.  اما تذکر روز گذشته رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران نشان داد این گود با گذشت یکسال همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد؛ از این رو محسن سرخو، رئیس کمیته حمل‌و‌نقل شورا از دستگاه قضا درخواست کرد پرونده بابک زنجانی را با توجه به مشکلات عدیده‌ای که برای اهالی محله ایجاد کرده است خارج از نوبت رسیدگی کند.  سرخو درباره پرونده ایران‌زمین اظهار کرد: حدود یک سال قبل تذکری را درخصوص گودی واقع در خیابان ایران‌زمین در صحن شورا مطرح کردم. مدتی بعد مشخص شد این پروژه متعلق به آقای بابک زنجانی است.

 پروژه‌ای که بدون توجه به ضوابط بالادستی مجوز ساخت ساختمانی 38 طبقه با کاربری تجاری- اداری را دریافت کرده است و در مرحله اجرا نیز به شکلی غیراصولی به گودبرداری پرداخته است. او ادامه داد: این گودبرداری غیراصولی منجر به ریزش گود ایران‌زمین و بروز مشکلات عدیده‌ برای اهالی ساکن در خیابان ایران‌زمین شد.  سرخو با اشاره به اینکه بعد از گذشت یک سال هنوز پاسخ تذکر خود را نگرفته‌ام، به وعده‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری قول‌هایی داد که به آنها عمل نکرد و هم اکنون یک باند خیابان ایران‌زمین در گلستان همچنان مسدود است و مالک نیز هیچ احساس مسوولیتی در قبال مردم ندارد.او در پایان از دستگاه قضا درخواست کرد پرونده بابک زنجانی را با توجه به حجم این پرونده و مشکلات آن خارج از نوبت رسیدگی کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها