کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط آزاد شاخص بورس تهران


کد خبر : ۸۳۰۲سه شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲:۵۱۴۱۶۰ بازدید

شاخص کل بورس در پایان امروز با ریزش 1207 واحدی به کانال 74 هزار واحد برگشت که بزرگان بازار در صف بیشترین تاثیر منفی قرار داشتند.

روز گذشته پس از اعلام خبر تمدید توافق جامع بسیاری از سهامداران به صورت هیجانی در صف فروش نشستند، در حالی که هیچ گونه اخبار منفی در بازار وجود نداشته و این عکس‌العمل صرفا روانی و بر اساس معیارهای کوتاه مدت است.

بر اساس این گزارش گروه‌های بانکی، پتروشیمی، سیمانی، مخابراتی، سنگ آهنی، سرمایه‌گذاری و بیمه در کنار سرمایه‌گذاری‌ها بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را داشتند.

در بازار منفی امروز با وجود صف فروش بیش از 174 میلیارد تومان سهام داد و ستد شد و در فرابورس هم سهامداران 155 میلیون تومان سهام خرید و فروش کردند. بنابراین یکی از معیاهار اصلی رونق بازار ارزش معاملات است که این روند نشان دهنده وجود سرمایه‌گذاران میان مدت و بلند مدت در بازار است.

برخلاف روند منفی اکثریت نمادها برخی شرکت‌ها از جمله نفت پارس، پارس سرام، نیروکلر، کشت و صنعت پیاذر،‌تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، نوسازی و ساختمان تهران، تایدواتر خاورمیانه، صنایع کاغذسازی کاوه، ریخته‌گری تراکتورسازی و خدمات انفورماتیک بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در فرابورس شاخص با ثبت 20 واحد کاهش به رقم 836 واحد رسید که هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاران ایرانی، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی جم، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی مارون و نیروگاه عسلویه مپنا بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

در این بازار سررسیدهای اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن با کاهش قیمت مواجه شدند و در محدوده 86 تا 87 هزار تومان معامله یا ارزش‌گذاری شدند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها