کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اوضاع اقتصادی ایران پس از تمدید توافق ژنو


کد خبر : ۸۲۹۳سه شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳:۱۶۷۸۰۶ بازدید

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با توجه به تمدید توافق ژنو تا دهم تیرماه، تحریم ها خفیف‌تر ...

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با توجه به تمدید توافق ژنو تا دهم تیرماه، تحریم ها خفیف‌تر می شود و منابع به کشور بازمی گردند و مزیت های زیادی به دنبال خواهد داشت.

محمدمهدی رییس‌زاده  با بیان اینکه با توجه به تمدید توافق ژنو وضعیت موجود بدتر از این نخواهد شد، اظهار کرد: با توجه به این موضوع منابع به کشور بازمی گردند و مزیت های زیادی به دنبال خواهد داشت؛ اگرچه تعیین تکلیف شدن تحریم در بسیاری از حوزه‌ها اثربخش‌تر خواهد بود.

وی گفت: با توجه به این که نرخ 80 دلاری برای هر بشکه نفت در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده به نظر می‌رسد با این رقم، کسری بودجه داشته باشیم و راهکار برطرف کردن این کسری، کوچک کردن ساختار دولتی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: با پیش‌بینی نرخ 80 دلاری نفت با کسری بودجه مواجه می‌شویم و این در حالی است که کاهش یا تعادل کسری بودجه بخشی مربوط به هزینه‌های دولت است؛ بنابراین باید ساختار دولت کوچک‌تر و از این فربه بودن خارج شود.

رییس‌زاده در عین حال تاکید کرد: راهکار پوشاندن کسری بودجه، بحث کوچک سازی دولت است.

ضریب بالای بودجه به درآمدهای نفتی اتکا دارد
وی بیان کرد: هنوز ضریب بالای بودجه به درآمدهای نفتی اتکا دارد و هر چه نرخ نفت کاهش یابد منجر به کسری بودجه می‌شود که برای جبران کسری با تورم روبرو می‌شویم و این در شرایطی است که ما هنوز در رکود به سر می بریم.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق تهران با اشاره به تمدید توافق ژنو تا دهم تیرماه و با بیان اینکه به نظر می رسد با این تصمیم، تحریم ها نیز خفیف‌تر شود، افزود: نوسانات نرخ نفت و کاهش آن در حد معقولی باید صورت گیرد.

ثبات نرخ ارز مهم‌تر از تک نرخی بودن آن است
رییس زاده همچنین درباره تک نرخی بودن ارز گفت: این موضوع به توسعه صادرات کمک می کند چون فعالان اقتصادی باید محاسبه دقیقی برای فعالیت های خود داشته باشند.

وی ادامه داد: البته مهم‌تر از تک نرخی شدن ارز، ثبات نرخ آن است چون نوسانات شدید به اقتصاد آسیب می‌زند و اتفاقی که در سال 1391 افتاد به دلیل نوسان بود ولی ثبات نرخ ارز زمانی تحقق می یابد که تحریم از بین رفته باشد و مبادلات به راحتی صورت گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها