کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برنامه اجرایی تکمیل آزادراه تهران - شمال اعلام شد


کد خبر : ۸۱۹۱پنجشنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵:۳۵۳۴۹۳ بازدید

اولویت تکمیل قطعه اول و چهارم آزادراه تهران- شمال، افزایش ظرفیت جاده چالوس و برنامه ریزی برای ساخت قطعات دو و سه این آزادراه به عنوان برنامه ...

اولویت تکمیل قطعه اول و چهارم آزادراه تهران- شمال، افزایش ظرفیت جاده چالوس و برنامه ریزی برای ساخت قطعات دو و سه این آزادراه به عنوان برنامه اجرایی بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

امروز پنجشنبه، با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در قطعه یک آزادراه تهران- شمال و بازدید از مراحل اجرایی این پروژه، براساس تفاهم صورت گرفته برنامه اجرایی و عملیاتی تکمیل این آزادراه اعلام شد.وزیر راه و شهرسازی در این برنامه اظهار داشت: ساخت آزادراه تهران- شمال از زمان دولت دوم آقای هاشمی مورد توجه بوده است که با طول 121 کیلومتری خود موجب کاهش 66 کیلومتری مسیر، افزایش ایمنی، صرفه جویی در مصرف سوخت و موجب آسایش مسافران می شود.

آخوندی با اشاره به اینکه آزادراه تهران- شمال با توجه به گران قیمت بودن آن سه دوره حیات داشته است که امروز برای بار سوم این پروژه با رستاخیز جدید مواجه شده است، توضیح داد: این پروژه چهار قطعه دارد که قطعه اول به طول 32 کیلومتر موجب کاهش بیش از 60 کیلومتر از مسیر می شود و بیشترین صرفه جویی در مصرف انرژی را در پی دارد. این قطعه در حال حاضر بیش از 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای ساخت قطعات دو و سه اظهار کرد: افزایش ظرفیت جاده چالوس مورد نیاز منطقه است و این برنامه همزمان با عملیات ساخت آزادراه اجرایی می شود.وی افزود: قطعه چهار آزادراه تهران- شمال که در دولت قبل با اصرار زیر بار ترافیک رفته است 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید برای تکمیل آسفالت، خروجی ها و ایمن سازی آن اقدام لازم صورت گیرد و انجام کامل این پروژه در دستور کار قرار دارد.

آخوندی گفت: ما نیاز داریم تا برای حفظ باغات کن در تهران تدبیر داشته باشیم و این موضوع در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد تا از دستبرد به باغات کن که برای حفظ آن نیاز به عزم جدی داریم جلوگیری شود.وی ابراز داشت: براساس برآورد روزانه 25 هزار بار ترافیکی از خروجی آزادراه وارد چالوس می شود که نحوه توزیع این ترافیک مهم است و از بنیاد با توجه به اینکه پروژه را به صورت «طراحی، ساخت و اجرا» در دست دارد در خواست می کنیم که در این موارد تجدید نظر کند.

وی ادامه داد: تفکیک ترافیک باری و سواری در این مسیر به علت اینکه نزدیک ترین محور اتصال دریای شمال به خلیج فارس است باید مورد توجه قرار گیرد تا ایمنی لازم تامین شود.وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مردم 18 سال مرتب خبرهایی در مورد این پروژه شنیده اند و برآوردها این است که با قیمت های فعلی تکمیل این آزادراه 10 هزار میلیارد تومان هزینه دارد که شامل هزار میلیارد تومان در قطعه یک، هشت هزار و 500 میلیارد تومان در قطعه دو و سه و 30 میلیارد تومان برای تکمیل قطعه چهار لازم است که هزینه افزایش ظرفیت جاده چالوس نیز هزینه هایی را در بر دارد.

وی ابراز داشت: آزادراه تهران- شمال پروژه ای گران قیمت است و تاکنون فراز و نشیب هایی را پشت سر گذاشته و برای اینکه تعهد بیجا نداشته باشیم اولویت ما تکمیل قطعه یک، افزایش ظرفیت جاده چالوس و تکمیل قطعه چهار است و ساخت قطعات دو و سه در برنامه قرار دارد.

آخوندی با خوش بینی نسبت به ورود رئیس بنیاد مستضعفان به این پروژه که سابقا وزیر راه و ترابری بوده اند و به توسعه راه ها علاقمند هستند گفت: امیدوارم توجه شخصی وی موجب تسریع در اجرای این پروژه شود.وزیر راه و شهرسازی در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به لزوم توسعه جدی خروجی های تهران و گزارش این وزارتخانه در هیات وزیران یادآور شد: روزانه 110 هزار تردد در مسیر کرج به قزوین تردد دارند که بیش از دو برابر ظرفیت آن است. همچنین در محور قم روزانه 50 هزار تردد صورت می گیرد و محورهای فیروزکوه و هراز و جاده امام رضا در وضعیت فوق العاده سنگین از لحاظ ترافیک قرار دارند و در ایامی در سال با راه بندان مواجه می شویم.

وی تاکید کرد: چاره ای نداریم تا قسمتی از ترافیک جاده ها را به ریل منتقل کنیم و مسیرهایی که روزانه بیش از صد هزار تردد دارند از نظر ترافیک ریلی مقرون به صرفه خواهند بود اگرچه نیاز به سرمایه گذاری سنگینی دارد.

بنا بر این گزارش وزیر راه و شهرسازی در بازدید از قطعه یک آزادراه تهران- شمال در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برای تکمیل قطعه یک، تفاهم نامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان انجام شده و با پیمانکار چینی تجدید قرارداد شده است که کار ساخت پل ها و تونل ها را به اتمام برسانند و بقیه کار توسط پیمانکاران ایرانی انجام شود.

آخوندی در ادامه اعلام کرد: تلاش بر این است که تمام کف این جاده به صورت بتن غلتکی با استفاده از فناوری های نوین با رویه ای از قیر که کاهش صدا را در پی دارد اجرا شود.

وی افزود: یکی از مباحث مهم خروجی آزادراه در تهران حفظ باغات کن و کنترل و توزیع ترافیک در چالوس است که امیدواریم با کمک شریک پروژه (بنیاد) بتوانیم فضایی جدید و فصلی جدید را در اجرای این پروژه داشته باشیم.

براساس وعده های داده شده امروز معاون اول رئیس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان با برگزاری نشستی در قطعه یک آزادراه تهران- شمال نتایج تصمیمات دولت تدبیر و امید درخصوص تکمیل آزادراه تهران- شمال را اعلام و در ادامه از مراحل عملیات اجرایی این پروژه بازدید کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها