کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امیدوارم سوم آذر روز پیروزی ملی باشد


کد خبر : ۸۱۵۲سه شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲:۳۰۷۹۹۳ بازدید

وزیر خارجه کشورمان گفت: روز سوم آذر ان‌شاءالله روز پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی باشد که از این مذاکرات به دنبال آن بوده‌ایم.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران که در وین به سر می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره ادامه مذاکرات گفت: اگر بر اثر زیاده خواهی طرف مقابل راه حل بدست نیاید، دنیا متوجه خواهد شد که جمهوری اسلامی ایران بدنبال راه حل، تفاهم و تعامل سازنده است، اما از حقوق، عزت و سربلندی‌اش دست بر نمی‌دارد.

وزیر خارجه ایران افزود: لذا آنچه برای این هفته لازم است آن است که با اعتماد به نفس، همه گروهها و افراد با نشان دادن همدلی و وحدت ملی کاری کنند که نتیجه چه توافق و چه ایستادگی در برابر زیاده خواهی باشد، روز سوم آذر انشاء الله روز پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی باشد که از این مذاکره بدنبال آن بوده‌ایم.

ظریف در پاسخ به یک سوال که موارد اختلاف چیست افزود: بر اساس توافق تا زمانیکه روی همه موضوعات توافق نشده باشد، روی هیچ موضوعی توافق نشده است. همه موضوعات مورد اختلاف است، اما بحث اصلی که مدتها وقت همه ما را گرفته است حدود غنی است و نه اصل غنی سازی.

موضوع مورد بحث، میزان غنی سازی , نحوه حرکت از غنی سازی به سمت غنی سازی صنعتی برای تامین نیازهای سوخت بوشهر بوده است.

خارجه کشورمان در فرودگاه وین افزود: متاسفانه یک گرایشی در کشورهای غربی بخصوص در بعضی مقامات آمریکایی وجود دارد که فکر می‌کنند تحریم‌ها برایشان منفعتی داشته و یا راه حلی برای آنها بوده، لذا درباره تحریم‌ها همه اختلاف نظرها وجود داشته و این دو موضوع اصلی بوده‌اند که هنوز هم محل بحث هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها