کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس امروز 560 واحد عقب نشست


کد خبر : ۸۱۴۹سه شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱:۰۷۲۰۹۷ بازدید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با عقب‌گرد 560 واحدی به رقم 75 هزار و 405 واحد رسید و ارزش معاملات هم از 200 میلیارد تومان هم فراتر رفت.

در پایان معاملات بازار امروز شاخص با افت 560 واحدی به رقم 75 هزار و 405 واحد رسید و ارزش معاملات هم با داد و ستد بیش از 722 میلیون برگ سهم از 200 میلیارد تومان فراتر رفت.

بر اساس این گزارش شرکت‌های بزرگی همچون هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ تاپیکو، توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه اصفهان، گروه مپنا و بانک صادرات بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

امروز حجم عرضه در گروه‌های بانکی پتروشیمی، خودرویی و برخی صنایع شدت افزایش پیدا کرد و به همین ترتیب اکثر صنایع روند نزولی در پیش گرفتند.

در فرابورس هم شاخص روند نزولی در پیش گرفت به طوری که با کاهش 4 واحدی به رقم 846 واحد رسید که پتروشیمی زاگرس گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و بانک دی بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند، اما در مقابل پتروشیمی مارون، نیروگاه عسلویه مپنا، قاسم ایران و نفت پاسارگاد با برتری تقاضا بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند.

در فرابورس نماد شرکت‌های عمران و توسعه شاهد، بهمن لیزینگ، صنایع غدایی مینوشرق، تولید برق عسلویه مپنا، افرانت، پخش البرز برترین تقاضای بازار را به خواد اختصاص دادند، اما در مقابل سرمایه‌گذاری توسعه عمران استان کرمان، صنایع فولاد آلیاژی یزد، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود، آ.س.پ، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، ساختمان تأسیسات راه‌آهن، و سرمایه‌گذاری اطلاع البرز، بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

در این بازار اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن در اکثر سررسیدها ارزان شد و به محدوده 84 هزار تومان رسید؛ پیش از این اوراق به قیمت های 100 هزار تومان هم رسیده بود که با توجه به تعادل در عرضه و تقاضا به قیمت‌های پایین تر رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها