عمر 8 ساله نسل دوم اورست به پایان رسید تا نسل جدید آن بعنوان مدل 2015 وارد بازار شود. اگر به ظاهر جدید این خودرو دقت کنیم، خواهیم دید که هیچ تفاوتی با نسخه مفهومی اورست که ابتدای سال جاری میلادی برای نخستینبار در نمایشگاه بانکوگ 2014 رونمایی شد، ندارد.
اورست 2015 بر پلتفرم فورد رنجر ساخته شده ولی یک سرگردن از آن زیباتر و شیکتر است و ابهت بیشتری هم نسبت به آن دارد. محافظهای زیربدنه این خودرو در جلو و عقب آلومینیومی است، جلوپنجره جدید و ششگوش آن با لایهای از کروم روکش شده و نهایتا LED های مخصوص روز نیز درن چراغهای به چشم میخورد.
با اینکه فاصله کفی این خودرو تا سطح زمین 22.5 سانتیمتر است اما جالبست بدانید اورست 2015 میتواند درون آبهایی تا عمق 80 سانتیمتر بدون هیچ مشکلی حرکت کند. توانایی بکسل کردن این خودرو نیز 3000 کیلوگرم بوده اما ظرفیت باربری آن حداکثر به 750 کیلوگرم (بعلاوه 100 کیلوگرم روی باربند) میرسد که به اعتقاد فورد بدین لحاظ، درمیان همکلاسانش در جایگاه اول قرار دارد.
حالا نوبت پیشرانههاست ! اورست 2015 با سه انجین بدست مشتریان میرسد؛ یکی 2.0 لیتری اکوبوست (EcoBoost)، دیگری 2.2 لیتری دوراتورک (Duratorq) و آخری هم 3.2 لیتری 5 سیلندر. همچنین بسته به نوع پیشرانهها، گیربکس اورست از نوع 6 سرعته دستی یا اتومات خواهد بود. اورست 2015 از سال آینده میلادی در بازارهای چین، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، استرالیا و همچنین کشورهای حوزه جنوب شرقی آسیا (آ. سه. آن) به فروش میرسد.