کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروش خودروی کارخانه‌ای با قیمت آزاد !


کد خبر : ۷۹۶۱سه شنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۲:۰۲۶۲۲۸ بازدید

به مدیران عامل شرکت‌های خودروساز اعلام می‌کنم نمایندگی‌های شما بیشتر نمایشگاه‌دار شده‌اند طوری‌که محصولات خود را با قیمت رسمی به مشتریان عرضه نکرده و ...

«به مدیران عامل شرکت‌های خودروساز اعلام می‌کنم نمایندگی‌های شما بیشتر نمایشگاه‌دار شده‌اند طوری‌که محصولات خود را با قیمت رسمی به مشتریان عرضه نکرده و تمام تلاش خود را می‌کنند تا خودرو را با قیمت آزاد در سطح بازار به فروش برسانند.»

مدیرکل صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت در انتقاداتی تند و صریح نسبت به خودروسازان از فروش خودرو به قیمت آزاد در نمایندگی‌های فروش خبر داد و گفت: چرا تعهدی به مشتری می‌دهید که از پس آن برنمی‌آیید؟مگر مشتری کیلویی خرید می‌کند؟ شهرام میرآخرلو با انتقاد از خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز افزود: چرا خودروسازان هیچ تناسبی میان فروش اینترنتی محصولات خود با تقاضا ایجاد نمی‌کنند.

میرآخورلو با تأکید براینکه باید مانع عرضه امانی و فروش خودرو با قیمت آزاد در نمایندگی‌ها شد، تصریح کرد: عمل نکردن خودروسازان به تعهداتشان به مشتریان را باید دیگر مشکل صنعت خودرو در بحث خدمات پس از فروش دانست. چرا زمانی که خودروساز نتوانسته است تعهدات قبلی خود را انجام دهد، اقدام به آغاز فروش فوری همان محصولات می‌کند؟ وی اضافه کرد: به‌عنوان نمونه مشتری با تلاش بسیار موفق به ثبت‌نام برای خرید خودروی ال90 می‌شود اما شما نبود قطعات یا مسائل دیگر را بهانه کرده و پس از گذشت ماه‌ها به او اعلام می‌کنید به جای خودروی ثبت‌نامی خودروی دیگری را خریداری کند. مگر مشتریان کیلویی خرید می‌کنند که اینگونه با آنها رفتار می‌کنید؟

وی اضافه کرد: اگر کمبود قطعه دارید با مشتریان خود به‌صورت شفاف در میان بگذارید چرا مشتری پس از ماه‌ها انتظار خودرویی را دریافت می‌کند که فاقد رادیو پخش است و به او صد تومان می‌دهید و می‌گویید 2 ماه بعد برود از نمایندگی‌ها رادیو پخش را تهیه کند. میرآخرلو اظهارات غیرواقعی مسؤولان شرکت‌های خودروساز بویژه در بخش محصولات جدید را دیگر موضوع مشکل‌زا در صنعت خودرو دانست طوری‌که میان قیمت اولیه اعلامی تا قیمت نهایی بیش از 10 میلیون تومان اختلاف است. وی اضافه کرد: در فروش اینترنتی مشتری هم قراردادها یک‌طرفه بوده و حتی اگر مشتری پشیمان ‌شود خودروساز پس از ماه‌ها پولش را با مکافات بسیار به او بازمی‌گردانند.

رانت،  اجازه پیشرفت نمی‌دهد

در همین حال عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از  همه مواردی که می‌گویند مصرف سوخت خودروهای داخلی کمتر از 9 لیتر است، افزود:‌ باید بگویم بیشتر خودروهای داخلی مثل  پژو مصرفشان بیشتر از 11 لیتر در هر صد کیلومتر است. بهروز نعمتی دراین‌باره اظهارداشت: سالانه 18 هزار نفر در تلفات جاده‌ای کشته می‌شوند و باید بررسی شود که سهم خودروسازان در این مرگ و میر چقدر است. بهروز نعمتی با اعلام اینکه رانت‌ها اجازه پیشرفت به صنعت خودرو را نمی‌دهد، گفت: در چند سال گذشته همه تقصیرات را به گردن تحریم می‌انداختیم اما هم‌اکنون با وجود ادامه تحریم، تولید خودرو نیز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: باید قطب جدید خودروسازی در کشور ایجاد و انحصار ایران خودرو و سایپا شکسته شود. به‌تأکید وی نباید سراغ چینی‌ها برویم و شراکت با شرکت‌های دسته دوم کره‌ای و ژاپنی بهتر از همکاری با چینی‌هاست. نعمتی با اشاره به اینکه واردات خودرو تاکنون 50 هزار دستگاه بوده و تا پایان سال به صد هزار دستگاه می‌رسد، افزود: پرسش‌ این است که اگر تعرفه برداشته شود، میزان واردات چقدر خواهد شد و آیا واقعا خودروسازان داخلی می‌توانند به تولید ادامه بدهند یا خیر؟ به اعتقاد وی خصوصی‌سازی باید از جایی شروع شود اما آیا این تفکر در مجموعه مدیران دولتی وجود دارد که تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار کنند. وی  اضافه کرد: در صورت عدم خصوصی‌سازی تا 500 سال دیگر هم نمی‌توانیم خودروی ملی تولید کنیم.

نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروهای داخلی

از سوی دیگر مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هم با بیان اینکه بیشترین نارضایتی مشتریان از خودروهای داخلی مربوط به رگلاژ نبودن در خودروها بوده است، گفت: بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان نیز مربوط به لوازم ایمنی داخل خودرو و عملکرد فرمان بوده است. اسماعیلیان ادامه داد:‌ از سال 1391 تاکنون به دلیل آنکه پس از تحریم تولید برخی خودروهای باکیفیت متوقف شد و برخی قطعات باکیفیت نیز وارد کشور نشد، رضایتمندی مشتریان برای سه دوره متوالی نزولی بوده است. معاون پشتیبانی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خاطرنشان کرد: در ایران در 3ماه اول تحویل خودرو به مشتری، 5.5 ایراد از سوی مشتری در خودرو شناسایی می‌شود در حالی که استاندارد این شاخص در سطح بین‌المللی 1.5 تا 2 ایراد است.

به گفته وی، سالانه با بیش از یک میلیون نفر مشتری صنعت خودرو در حوزه‌های فروش و خدمات پس از فروش مصاحبه شده و براساس نتایج این نظرسنجی‌ها گزارش رضایتمندی مشتریان از صنعت خودرو منتشر می‌شود. همچنین علی عالی نهاری، مدیر مهندسی بازرسی خودرو اظهار داشت: شرکت‌های بازرسی زیادی در کشور وجود دارد با این وجود بانک اطلاعاتی در زمینه اجرای استانداردهای خودرو وجود ندارد. از سوی دیگر دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری با اعلام اینکه قطب سوم خودروسازی ایران دولتی نخواهد بود، گفت: در مرحله مذاکرات مقدماتی هستیم و در این‌باره هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ایم. اکبر ترکان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر مشغول بررسی پیشنهادات مختلف برای فعالیت در قطب سوم خودروسازی هستیم، افزود: قرار بر این شده تا 51 درصد محصولات این بخش ساخت داخل باشند و 30 درصد از محصولات آن نیز صادر شوند.  ترکان اضافه کرد: تولیدات قطب سوم باید مطابق با استانداردهای جهانی باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها