کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توصیه تحلیلگران بین المللی به سرمایه گذاران بازار طلا


کد خبر : ۷۹۵۵دوشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱:۴۳۶۱۵۶ بازدید

حلیلگران اقتصادی ماتلی فول به سرمایه گذاران بازار طلا و سایر فلزات گرانبها توصیه می کنند که برای هر گونه سرمایه گذاری در این بازار در شرایط کنونی ...

تحلیلگران اقتصادی معتقدند بازار طلا و سایر فلزات گرانبها در ماه های گذشته شاه تحولات چشمگیری بوده و سرمایه گذاران بین المللی باید پیش از هرگونه تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در این بازار تحولات موجود را در نظر بگیرند.

بر اساس این گزارش قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها در ماه های گذشته با کاهش چشمگیری روبرو شده و بعید به نظر می رسد که در کوتاه مدت با افزایش قابل توجهی روبرو شود.تحلیلگران اقتصادی معتقدند که امسال سال بدی برای فلزات گرانبها بوده است. قیمت طلا نسبت به اوج آن در ماه فوریه بیش از 14.7 درصد کاهش داشته است. 

قیمت طلا در شش ماه نخست امسال تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی از جمله بحران روسیه و اوکراین با افزایش 10 درصدی روبرو شد ولی در ماه های اخیر تحت تاثیر بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش ارزش دلار قرار گرفته و با کاهش روبرو شده است.به نظر می رسد در صورت ادامه این روند طی ماه های آینده نیز قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد و سرمایه گذاران بین المللی باید بسیار محتاط باشند. کاهش 14.7 درصدی قیمت طلا در شرایطی است که شاخص سهام اس اند پی 500 با رشد 4.5 درصدی روبرو شده است.

گزارش سایت طلا می افزاید، بسیاری از موسسات مالی و سرمایه گذاری جهان نیز چشم انداز روشنی را برای قیمت طلا در ماه های آینده ترسیم نمی کنند. موسسه مالی سیتی گروپ بر این باور است که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1100 تا 1200 دلار خواهد بود. بانک آمریکا نیز این رقم را 1100 دلار پیش بینی کرده است. 

موسسه بانکی "اورسی" چین نیز بر این باور است که قیمت طلا تا پایان امسال به کمتر از 1150 دلار خواهد رسید. موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا پایان دسامبر به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید. 

توصیه دیگر کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی این است که افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به تنهایی عامل موثری برای افزایش قیمت طلا نخواهد بود و صرفا تحت تاثیر این عامل برای سرمایه گذاری در بازار طلا قرار نگیرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها