کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا دولت سهام عدالت را آزاد نمی کند ؟


کد خبر : ۷۹۱۴یکشنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷:۲۱۱۵۸۷ بازدید

موضوع سهام عدالت مدت‌هاست در پیچ و خم اظهارات مسؤولان گرفتار شده اما اولین سد برای آزادسازی سهام خود دولت است چرا که با وجود آماده شدن ...

موضوع سهام عدالت مدت‌هاست در پیچ و خم اظهارات مسؤولان گرفتار شده اما اولین سد برای آزادسازی سهام خود دولت است چرا که با وجود آماده شدن پیش‌نویس لایحه آزادسازی سهام عدالت دولت آن را به دلایل نامعلومی تصویب نمی‌کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت را تشریح کرد و گفت: اگر اقدامات لازم صورت بگیرد، ممکن است امسال آزادسازی سهام عدالت کلید بخورد. میراشرف عبداالله‌پوری‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، به آخرین وضعیت پرونده سهام عدالت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بررسی‌های لازم درباره نحوه آزادسازی سهام عدالت و ابهامات موجود در این پرونده صورت گرفته و پیش‌نویس لایحه به دولت تقدیم شده اما هنوز به تصویب دولت نرسیده است. وی افزود: برای آزادسازی سهام عدالت ابتدا باید لایحه در دولت بررسی و تصویب شده و بعد از تصویب مجلس و درآمدن به‌صورت قانون مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار بگیرد تا مقدمات آزادسازی سهام عدالت فراهم شود. وی درباره ابهامات سهام عدالت توضیح داد: همه چیز سهام عدالت از اول تا آخرش ابهام دارد، به‌طوری که مشمولین شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، مدیریت سهامی که واگذار شده و نحوه محاسبه دارای ابهامات زیادی است زیرا 9 سال پیش طرحی نوشته و اجرا شده که از روز اول ابهامات زیادی داشته است و تا به امروز برطرف نشده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: سهام عدالت طرح بسیار بزرگی است که 50 میلیون نفر را شامل شده و 62 شرکت بزرگ را در بر می‌گیرد، حدود 90 هزار میلیارد تومان دارایی دارد و همه جزئیات آن دارای ابهام و اشکال بوده است که باید مورد بررسی قرار گیرد. وی در پاسخ به این سوال که مردم می‌توانند امیدوار باشند سهام عدالت امسال آزاد می‌شود؟ گفت: اصلا نباید این امیدواری به وجود بیاید زیرا هنوز زمان 10 ساله پرداخت اقساط تمام نشده و سود سهام پرداخت نشده است اما اگر لایحه توسط دولت تصویب شده و توسط مجلس نیز به تصویب برسد و آنچه پیش‌بینی شده اتفاق بیفتد، امکان آزادسازی فراهم می‌شود. وی با اشاره به اینکه دادن سهام به 50 میلیون نفر در یک روز و یک هفته امکانپذیر نیست، تاکید کرد: آزادسازی سهام عدالت کار بسیار حجیمی بوده و در صورتی که لایحه و قانون به تصویب دولت و مجلس برسد، آزادسازی آغاز می‌شود، این در حالی است که نباید قانون به هر شکلی تصویب شود بلکه باید طوری تصویب شود که آزادسازی برای امسال ممکن باشد.

پیچیده‌ترین واگذاری

پوری‌حسینی اظهار داشت: مرحله بعدی واگذاری سهام سرخابی‌ها پس از ارسال صورت‌های مالی به سازمان حسابرسی، قیمت‌گذاری سهام این 2 تیم است که تلاش خواهیم کرد در هفته‌های آینده قیمت پایه و شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس را برای تصویب به هیات واگذاری تقدیم کنیم. وی درباره آخرین اقدامات واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: در چند هفته گذشته کار بررسی و کارشناسی فشرده‌ای در راستای واگذاری این 2 باشگاه در سازمان خصوصی‌سازی انجام شده است و خوشبختانه باشگاه استقلال صورت‌های مالی خود را به سازمان حسابرسی ارائه داده است با این وجود باشگاه پرسپولیس هنوز صورت‌های مالی خود را ارائه نداده که قرار شد تا چند روز آینده این باشگاه نیز نسبت به ارسال موارد درخواستی سازمان حسابرسی اقدام کند.  وی درباره قیمت‌گذاری برند این دو تیم نیز تصریح کرد: برند پرسپولیس و استقلال پیش‌تر در سازمان خصوصی‌سازی ارزش‌گذاری شده است که باید برای واگذاری به‌روزرسانی شود. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس از جمله واگذاری‌های پیچیده سازمان خصوصی‌سازی است که خوشبختانه در حال به ثمر رسیدن است.

 عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی

سازمان خصوصی‌سازی به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 و مصوبات هیأت واگذاری 10 بنگاه اقتصادی را از طریق مزایده بورس یا فرابورس عرضه خواهد کرد. براساس این گزارش، اول آذر 303 میلیون و 920 هزار سهم حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس در بورس در اندازه‌ای بزرگ عرضه خواهد شد. همچنین 484 سهم ساختمانی عمرایانی تکلا به‌صورت بلوکی و 25 سهم به‌صورت ترجیحی و اقساطی عرضه می‌شود. زمان این عرضه اول آذرماه تعیین شده است. از دیگر شرکت‌های قابل‌واگذاری از طریق فرابورس 228 میلیون و 622 هزار و 900 سهم توسعه نیشکر صنایع جانبی در دومین روز از آذرماه است. پالایش نفت خوزستان، خدمات کیفیت آریا، اس جی اس، لوله‌گستر اسفراین، نساجی قائمشهر، ایران ایرتور، تحقیقات و کاربرد مواد معدنی ایران و کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نیز به‌صورت مزایده در چهارمین روز از آذرماه عرضه خواهد شد. براساس این گزارش طبق اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی 6 میلیون و 854 هزار و 250 سهم ایران ایرتور به قیمت پایه هر سهم 70 هزار و 880 ریال به‌صورت 40 درصد پیش‌پرداخت نقدی در مدت اقساط 2 ساله و مهلت 20 روزه پرداخت ثمن نقدی عرضه خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها