کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سهمیه تأمین سوخت برخی خودروها تغییر می‌کند


کد خبر : ۷۹۱۰یکشنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۶:۱۹۴۹۵۹ بازدید

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تشریح برنامه‌های جدید کارگروه ساماندهی مصرف سوخت، از احتمال کاهش سهمیه ...

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تشریح برنامه‌های جدید کارگروه ساماندهی مصرف سوخت، از احتمال کاهش سهمیه بنزین 30 درصد از وانت‌بارها تا یک ماه دیگر خبر داد.

حسین هاشمی درباره برنامه کارگروه ساماندهی مصرف سوخت که جلسات آن در نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شود، توضیح داد: این کارگروه طی گزارش‌های موجود و بررسی‌های صورت گرفته، وانت‌بارها- بنزینی- را در اولویت کاری خود قرار داده است، چرا که از 2 میلیون و 200 هزار دستگاه وانت موجود، 30 درصد در بخش حمل و نقل عمومی بار فعال نیستند و غالباً فعالیت شخصی دارند. وی با اعلام اینکه قرار است برنامه‌ریزی لازم برای اجرای فاز دوم ساماندهی سوخت وانت‌بارها تدوین شود، گفت: این برنامه تا یک ماه آینده با هدف شناسایی وانت‌های غیرفعال در بخش حمل‌ونقل عمومی و تخصیص مناسب سوخت به آنها نهایی خواهد شد. وی با اشاره به اینکه سهمیه برخی وانت‌بارها ماهانه 200 لیتر و برخی 400 لیتر است، درباره حجم کاهش سهمیه وانت‌های غیرفعال در بخش حمل‌ونقل عمومی گفت: در حال حاضر نمی‌توان رقم دقیقی را اعلام کرد اما برآوردها نشان می‌دهد 30 درصد از وانت‌ها در چرخه حمل‌ونقل بار نقشی ندارند.

هاشمی با اعلام اینکه کلاس‌بندی کارت‌های سوخت خودروهای دیزلی یکی دیگر از برنامه‌های این کارگروه برای ساماندهی مصرف نفت‌‌گاز (گازوئیل) است، توضیح داد: به دلیل قدیمی بودن کارت‌های سوخت خودروهای دیزلی، امکان پیاده‌سازی نرم‌افزار‌های جدید روی آن وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر خودروهای دیزلی دارای تناژ و حجم مسافر متفاوت هستند اما سهمیه سوخت یکسانی دریافت می‌کنند. وی با اعلام اینکه هم‌اکنون تعیین سهمیه مناسب برای خودروهای دیزلی با تناژ زیر 10 تن در برنامه کارگروه ساماندهی سوخت قرار دارد، گفت: کارت سوخت این دسته از خودروها به 3 کلاس 3.5 تنی، 6 تنی و 10 تنی تقسیم‌بندی می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها