کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اجاره خودرو از پرايد تا لوكس‌ترين‌ها


کد خبر : ۷۹۰۸یکشنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۴:۴۰۷۱۹۷ بازدید

آگهي‌هاي تبليغاتي روزنامه‌ها را يك نگاه سرسري بيندازيد، از شير مرغ تا جان آدميزاد را آگهي زده‌اند اما موردي كه شما جست‌وجو مي‌كنيد اجاره خودرو است و اتفاق عجيبي ...

شيك يا قراضه، ايراني، آسيايي يا اروپايي يا حتي توليد امريكا، مهم چهارچرخ، يك بدنه و موتور است كه در هر شرايطي حمل و نقل را ساده مي‌كند، البته برخي معتقدند نوع خودرو شخصي مي‌تواند نشان‌دهنده توان مالي يا حتي پرستيژ اجتماعي افراد باشد. اما به قول معروف مهم همان چهار چرخ است كه بايد زير پا باشد تا در شرايط سخت به كمك آدمي بياييد و حتي از گرما و  سرما از باد و باران آدمي را  محافظت كند.

هر چند خريد چهارچرخ‌هاي امروزي چندان ساده نيست حتي با ارايه تسهيلات و وام‌هايي كه شركت‌هاي ليزينگ و بانك‌ها براي متقاضيان قرار داده‌اند بايد كلي از سهم خريد را پس‌انداز داشته باشيد. اما به هر حال امروزه بدون وسيله نقليه حتي گذران زندگي روزمره سخت است.

با اين حال شركت‌هايي هستند كه براي اجاره خودرو براي برطرف كردن و تامين مواردي كه شما به خودرو نياز داريد، شكل گرفته‌اند. شركت‌هايي كه خودرو مورد نياز شما را دارند و بسته به نياز و سليقه شما آن را به شما ارايه مي‌كنند. البته هزينه روزانه اجاره يك خودرو از 32هزار تومان تا دوميليون تومان است. از قديم گفته‌اند هر چقدر پول بدهي، ‌آش مي‌خوري. البته مي‌توانيد صاحب‌اش باشيد و از آن پول درآوريد. بستگي به شما دارد كه بخواهيد اجاره‌دهنده باشيد يا اجاره‌كننده. يكي از مزيت‌هاي دنياي امروز اين است كه برطرف كردن مشكلات و نيازهاي اين چنيني را آسان كرده و تنها با كمي جست‌وجو مي‌توانيد بدون رو انداختن به دوست و آشنا و نگراني از سالم تحويل دادن خودرو، به يك شركت اجاره اتومبيل مراجعه كنيد، خودرو مورد نيازتان را انتخاب و براي حتي يك روز يا يك ماه و يك هفته سفارش دهيد.

آگهي‌هاي تبليغاتي را خوب ببينيد

آگهي‌هاي تبليغاتي روزنامه‌ها را يك نگاه سرسري بيندازيد، از شير مرغ تا جان آدميزاد را آگهي زده‌اند اما موردي كه شما جست‌وجو مي‌كنيد اجاره خودرو است و اتفاق عجيبي در دنياي امروز محسوب نمي‌شود. شركت‌هاي اجاره خودرو را به سادگي مي‌توانيد در آگهي‌هاي تبليغاتي روزنامه‌ها پيدا كنيد. يك بار مراجعه كافي است كه مشتري شويد. شايد هم به دوستانتان معرفي كنيد.

با مدرك براي اجاره برويد

قبول كنيد كه اجاره خودرو به سادگي نيست. به هر حال چندين ميليون سرمايه براي صاحبش محسوب مي‌شود البته اگر به عنوان وسيله كسب و كار صاحب خودرو به آن نگاه نكنيم.

اگر شما يكي از خودروهاي موجود در بازار را مي‌خواهيد، برخي از شركت‌ها سند يا چكي معادل و برابر با قيمت خودرو و گاهي تا دو برابر قيمت آن از شما دريافت مي‌كنند. برخي شركت‌ها تنها به گرفتن سفته بسنده كرده و برخي ديگر هم 20درصد ارزش قيمت خودرو را به صورت نقدي يا به شكل سپرده (چك يا سفته) دريافت مي‌كنند. اما براي اجاره خودروهاي گذر موقت شما بايد سندي دو برابر معادل قيمت خودرو يا چك و ضمانتنامه ارايه دهيد تا خودرو تحويل شما داده شود. به هر حال خاطرتان باشد دست خالي براي اجاره خودرو نرويد. خودرو اجاره‌يي شما به اندازه‌يي بنزين دارد كه شما را تا نزديك‌ترين پمپ بنزين برساند، شايد هم باك آن پر باشد، به هر حال چندان روي باك بنزين‌ خودرو اجاره‌يي حساب نكنيد. صاحب آن تعهدي در مقابل آن ندارد. در ضمن اين شركت‌ها خودرو را سالم تحويل شما مي‌دهند پس هر نوع اتفاقي كه براي خودرو بيفتد، مسوول آن شما هستيد.اجاره خودروها براي يك دوره زماني 24 ساعته است. يعني مالكيت شما بر خودرو از همان ساعتي كه خودرو را تحويل مي‌گيريد، شروع مي‌شود و تا فردا همان ساعت نيز ادامه خواهد داشت.

براساس نيازتان خودرو بگيريد

نيازي به تذكر و گفتن نيست، اما به ياد داشته باشيد كه براي انجام چه كاري مي‌خواهيد خودرو اجاره كنيد. بر آن اساس مي‌توانيد هزينه‌هايتان را نيز مديريت كنيد.اگر خودرو را براي كسب و كار مي‌خواهيد كه آخرش درآمدي نيز نصيبتان شود، پرايد گزينه مناسبي است. اجاره پرايد براي يك روز حدود 32هزار تومان است كه قيمت زيادي نيست، البته بستگي دارد شما چه نوع كاري با آن انجام دهيد و چقدر بتوانيد درآمد كسب كنيد. در ساده‌ترين شكل مي‌توان به راحتي آن را با دو مسير جابه‌جايي مسافر به دست آورد. البته اگر قصدتان اين باشد كه تمام مدت اجاره ماشين را به مسافركشي بپردازيد، حواستان به آمپر بنزين و هزينه‌هاي باك آن هم باشد.اجاره يك خودرو پژو 206 حدود 60 هزار تومان است. نمونه اتوماتيك آن را مي‌توانيد با پرداخت 5 هزار تومان بيشتر اجاره كنيد. پرايد و پژو 206 از نوع ارزان‌ترين‌هاي بازار خودرو اجاره‌يي هستند.اما قيمت اجاره ساير خودروها با توجه به مدل و سال ساخت آنها تعيين مي‌شوند. مثلا اگر شما هوس راندن خودرو شاسي بلندي مانند تويوتا لندكروزر را كرده باشيد، با توجه به مدل و سال ساخت آن مي‌توانيد با 380 هزار تومان تا 500 هزار تومان براي يك روز اجاره كنيد.

گذري‌ها، گران‌ترين‌هاي بازار خودرو اجاره‌اي

در هر شرايطي (يا خودرو داريد يا نه)، اگر هوس خودرويي متفاوت را كرده باشيد يا مثلا براي شركت در يك مراسم خاص بخواهيد متفاوت‌تر از هميشه ظاهر شويد. خودروهاي گذر موقت مي‌تواند انتخاب مناسبي باشد، البته به همان اندازه كه خودرو خاص‌تري سوار خواهيد شد، پول بيشتري نيز بايد بپردازيد.يك خودرو امريكايي مانند كامارو ss را مي‌توانيد با حداقل 700هزار تومان و حداكثر يك ميليون تومان براي يك روز اجاره كنيد. اين قيمت خودروهاي نرمال امريكايي است كه ممكن است بارها در خيابان‌هاي شهر ديده باشيد اما اگر به دنبال خودروهاي خاص‌تر گذر موقت هستيد بايد از يك ميليون تومان تا 2ميليون و500هزار تومان پول بپردازيد. تا اينجا همه ارقام و اعدادي كه خوانديد فقط براي زماني است كه شما مي‌خواهيد تنها خودرو را براي امور عادي و روزانه برانيد، اما با اندكي تغيير در نوع استفاده، قيمت‌ها ديگر همين نخواهد بود و افزايش پيدا مي‌كند.

بازار گران اجاره خودروهاي عروسي

درست است كه مي‌خواهيد خودرو اجاره كنيد، اما همين قدر كه اسم ماشين عروس را روي خودرو اجاره‌يي بگذاريد، قيمت آن افزايش پيدا مي‌كنيد.معمولا براي عروسي خودروهايي لوكس اجاره مي‌كنند و بلافاصله بعد از آن راهي گل‌فروشي مي‌شوند. همين قدر كه بخواهيد خودرو را براي مراسم تزيين كنيد، به دليل آنكه احتمال داده مي‌شود ممكن است به بدنه خودرو خسارت وارد شود، حداقل 300 هزار تومان به قيمت‌هاي گفته شده اضافه خواهد شد.

  از خودروي‌تان پول درآوريد

هر نوع خودرويي كه داريد از معمولي‌ترين نوع آن كه پرايد است تا لوكس‌هاي بازار مي‌توانيد شما هم در دسته كساني قرار بگيريد كه با آن كسب درآمد كنيد. راه آن بسيار ساده است، كافي است به يكي از شركت‌هاي اجاره خودرو مراجعه كنيد. از اينجا به بعد بسته به نوع قراردادهايي كه ميان شما و شركت منعقد مي‌شود و توافقي كه مي‌كنيد، مي‌توانيد خودرويتان را به صورت روزانه يا ماهانه اجاره بدهيد. البته اين توافق و قيمت‌گذاري بر اساس مدل خودرو و سال ساخت خواهد بود. بعد از توافق، بر اساس تعداد دفعاتي كه خودرو شما اجاره داده شود، درآمد آن به صورت درصدي ميان شركت و شما تقسيم خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها