کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چگونه لو رفتن شماره کارت بانکی دردسر ساز میشود؟


کد خبر : ۷۸۹۱شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳:۴۱۳۳۰۹۵ بازدید

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که لو رفتن شماره کارت بانکی چه دردسرهایی برای شخص در پی دارد ؟

همواره بانک ها و پلیس توصیه هایی برای حفظ شماره کارت های بانکی و همچنین رمز های اول و دوم (خرید اینترنتی) و اینترنت بانک دارند و شما نیز احتمالا بسیار از این توصیه ها شنیده باشید.

اما همه ما احتمالا تنها به یکی از قسمت های این توصیه ها توجه ویژه ای داریم و آن رمز ها اول و دوم (برای خرید های اینترنتی) بوده است و خیلی توجهی به شماره کارت نداریم.

بد نیست بدانید سارقان و هکر ها از همین شماره کارت ها نیز سوء استفاده هایی را انجام می دهند که و اگر در حفظ شماره 16 رقمی کارت بانکی نداشته باشید احتمالا در آینده با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

هم اکنون با ورود به سایت هایی که امکان خرید اینترنتی دارند می توانید با ورود شماه کارت و رمز دوم و همچنین تاریخ انقضا و کد CVV۲ خرید اینترنتی انجام بدهید و پول از حساب شما کسر خواهد شد.

حال اگر شماره کارت بانکی شما به سرقت رفته و در اختیار دیگران قرار گرفته باشد شخص سارق می تواند با مراجعه به همین سایت هایی که امکان خرید اینترنتی دارند با ورود شماره کارت و اطلاعات نادرست کارت شما را مسدود کند.

مسدود شدن کارت معمولا با دو یا سه بار وارد کردن رمز اشتباه صورت می گیرد و شخص سارق با ورود آزمون و خطا شماره رمز دوم سعی در خرید اینترنتی دارد.

با سه بار انجام این عمل و ورود رمز اشتباه کارت مسدود و شما که از هیچ چیز خبر ندارید هنگامی که با وارد کردن اطلاعات صحیح قصد خرید اینترنتی دارید متوجه می شوید که کارت مسدود شده و برای رفع مسدودی باید حتما به شعبه بانک مربوطه مراجعه کنید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها