کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

سوزوکی ویتارا با چهره ای دلنشین تر آمد

کدخبر:۷۸۸۶شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷:۵۴۲۵۸۲۶ بازدید

سوزوکی ویتارا ( كه با گراند ويتارا قدري متفاوت است ) حدود 26 سال است که در بازار حضور دارد و حدودا در این سه دهه، همواره به دلیل طراحی اسپرت و جذاب که متناسب نیازهای ...

سوزوکی ویتارا ( كه با گراند ويتارا قدري متفاوت است ) حدود 26 سال است که در بازار حضور دارد و حدودا در این سه دهه، همواره به دلیل طراحی اسپرت و جذاب که متناسب نیازهای یک رانندگی شهری است در کنار ابعاد جمع و جور، عملکرد درخور توجه در مسیرهای عادی و حد قابل قبولی از توانایی های حرکتی آفرود افراد بسیاری را به سوی خود کشانده است. نمونه بارز این امر را میتوان در حضور موفق نسل سوم این خودرو در بازار داخلی دانست. حال بعد از گذشت این مدت، سوزوکی نسل چهارم شاسی بلند کوچک خود را معرفی کرده که از طراحی مدرن تر و اسپرت در بدنه سود میبرد.  هر چند که این خودرو در ابعاد کلی کوچکتر از  نسل فعلی شکل گرفته ولی به واسطه سیستم چهار  چرخ متحرک AllGrip سوزوکی و مجموعه ای از  سیستم های ایمنی و رفاهی بیشتر، از هر لحاظ  نمونه ارتقا یافته نسل سوم به حساب می آید. نسل جدید ویتارا از اوایل سال آینده میلادی در کارخانه سوزوکی واقع در گرجستان تولید می‌شود تا در ابتدا آماده عرضه در بازار اروپا و سپس در نقاط مختلف جهان شود.

6lp3o61y2gkt24fz6aj.jpg
 

طراحی

سوزوکی اصوال سعی بر این دارد تا ضمن حفظ سادگی کلی در طراحی محصولات خود، چهره‌ای مهیج و تقریبا اسپرت در آن‌ها به وجود آورد که حداقل در مدل‌های فعلی ویتارا، کیزاشی، اس‌ايكس4 و حتی هاچ‌بک کوچک سویفت نیز می‌توان این خصوصیت را مشاهده کرد. با رونمایی از نسل چهارم ویتارا اما این‌گونه که پیداست این شرکت ژاپنی اندکی احتیاط قبل را کنار گذاشته و با دستی بازتر به طراحی نمای ظاهری بهترین شاسی بلند خود اقدام کرده که الزاما شاید به معنای زیبایی ظاهری بيش‌تر نباشد، چرا كه زيبايي تا حدودي نيز سليقه‌اي است.

طراحی بدنه ویتارا جدیدرا بایدترکیبی از شاسی بلند جمع و جور سوزوکی یعنی جیمنی با ماهیت ویتارا البته با چاشنی مدرن گرایی در نظر گرفت تا به خوبی در همان وهله نخست نیز بتوان چهره یک سوزوکی را تشخیص داد. در نمای جلویی خودرو قسمت‌های زیادی بهوضوح وجه تشابه خود را با نسل فعلی ویتارا حفظ کرده‌اند که در این میان درپوش پیشرانه، جلو پنجره و حتی شکل کلی چراغ‌های ال‌ایی‌دی بیش‌ترین تاثیر را در ایجاد حس آشنا بودن در اختیار دارند. سپر جلو نیز با طراحی کاملا اسپرت خود علاوه بر مه‌شکن‌ها، چراغ‌های روشنایی در روز عمودی را نیز در خود جای داده تا از این زوایا ویتارای جدید یک سر و گردن خشن‌تر از برادر پا به سن گذاشته خود باشد.

در نمای جانبی خط کمربند شانه‌ای و ورودی حاشیه انتهایی کاپوت به خوبی از مدل فعلی ویتارا به عاریت گرفته شده‌اندکه در کنار گل‌گیرهای عضلانی و ورم‌کرده به خصوص در محور عقب و زه کرومی پایین درها، این خودرو مهیج‌تر از تمام مدل‌های پیشین ویتارا به نظر آید. اما چند نکته منفی نیز در این بخش به چشم می‌خودرو که مهم‌ترین آن‌ها کشیدگی بیش از حد گل‌گیر جلو (دماغه بلند جلو) و نماي جانبي بلند شیشه‌های جانبی است. هر چند که آیینه‌های جانبی هم رنگ با سقف اندکی این مساله را خنثی کرده ولی در مجموع نسل سوم ویتارا در این زاویه خوش ترکیب‌تر به نظر می‌رسد. بزرگ‌ترین معضل طراحی ویتارا در نمای عقب آن قرار داشت که بیش از اندازه ساده به نظر می‌رسید، خوش‌بختانه نسل جدید این خودرو ژن طراحی مدل‌های جدیدتر سوزوکی را به کار گرفته تا چراغ‌های افقی دوتکه، شیشه عقب با شیب بیش‌تر و سپر در ترکیب با یکدیگر چهره‌ای اسپرت نمای جلو را برای این بخش نیز به ارمغان بیاورند.


ze8hzsygq9qr6afcb0.jpg
 

هرچند نمای ظاهری ویتاراي جدید به طور کلی بهتر از مدل فعلی شده ولی در داخل، تاکید زیاد بر ساده‌سازی، چهره‌ای این فضا را تاحدودی متضاد با طراحی بدنه کرده است. تقریبا درهیچ بخشی خبری از تزیینات چرم نیست و در عوض بخش میانی داشبورد هم رنگ با بدنه در نظر گرفته شده که البته مطمئنا در مدل‌های مجهز‌تر، وضعیت لوکس بودن این اتاق بهتر از مدل پایه خواهد بود.

یکی از نکات قوت در ویتارای جدید قابلیت سفارشی‌سازی بالاتر آن در مقایسه با نسل‌های قبلی به حساب می‌آید تا به طور مثال تنها برای رنگ بدنه امکان انتخاب از میان 15 رنگ مختلف شامل سه رنگ کامال جدید (سفید صدفی آتالنتیس، نارنجی افقی، کرم ساوانا) و رنگ‌های متضاد برای سقف وجود داشته باشد. در عین حال جلو پنجره به دو رنگ مشکی یا کرومی، زه‌های دور ماشین(مشکی یا سفید)، داشبورد به رنگ‌های سفید صدفی، نارنجی، سفید و مشکی پیانو، دور دریچه‌های هوا کابین به چهار رنگ ذکر شده قبلی و ساعت آنالوگ بالای کنسول وسط داشبورد از نوع کربن یا کانجی از جمله دیگر موارد قابل تغییر در این خودرو هستند. همچنین خریداران امکان سفارش دو سطح از تجهیزات جانبی شهری و آفرود را برای خودروی خود دارند که در برگیرنده موارد زیر است:

پکیج شهری شامل تزیینات کرومی برای بدنه با حاشیه چراغ‌های مه شکن جلو، زه‌های کرومی درها و بالچه سقفی می‌شود. پکیج بیابانی که شامل پخش‌كننده هواي سپر جلو با ارتفاع بیش‌تر، پخش‌كننده هواي عقب، حاشیه مه شکن‌های جلو، زه‌های درها و رکاب‌های روی سقف به رنگ تیره می‌شود.


3ifq1aajsmcrtd5yedc1.jpg
 

پیشرانه ها

مانند بسیاری از خودروسازان دیگر، سوزوکی در نسل جدید ویتارا به استفاده از پیشرانه‌های با حجم کم‌تر در مقایسه با مدل قبلی روی آورده تا مصرف سوخت و آلایندگی آن به شکل محسوسی پایین‌تر در نظر گرفته شود. بر این اساس پیشرانه M16 بنزینی با حجم 1.6 لیتر و یک پیشرانه دیزلی 1.6 لیتری دیگر (D16AA) وظیفه تامین قوای محرکه این شاسی بلند را بر عهده خواهند داشت. حداکثر قدرت پیشرانه بنزینی قابل سفارش بر روی ویتارا برابر با 136 اسب بخار است تا شاهد کاهش قابل توجه اسب بخار در قیاس با مدل 2.4 لیتری فعلی باشد. اما به این نکته نیز باید توجه داشت که وزن و ابعاد نسل چهارمویتارا کم‌تر از مدل قبلی است تا این کاهش قدرت کم‌ترین اثر منفی را در توانایی‌های حرکتی آن داشته باشد.

جعبه دنده ها

برای به حداکثر رساندن دینامیک حرکتی ویتارا، خریداران می‌توانند از گيربكس پنج دنده دستی و شش دنده دستی به ترتیب در مدل‌های بنزینی و دیزلی استفاده کنند. ضرایب دنده این گیربکس‌ها بنا به گفته سوزوکی به گونه‌ای در نظر گرفته شده تا بیش‌ترین قدرت و گشتاور را در هر دور ایجاد کند ضمن این‌که از عملکرد بسیار نرمی نیز در تعویض‌ها بر خوردارند.همچنین یک گيربكس شش دنده اتوماتیک نیز برای مدل 1.6 لیتری بنزینی در نظر گرفته شده که حتی در دورهای پایین نیز به خوبی و به سرعت قادر به پاسخ‌گویی به فرامین راننده است. در این جعبه دنده علاوه بر قابلیت تعیین حالت‌های اقتصادي و اسپرت، راننده می‌تواند با استفاده از اهرم‌های قرار گرفته در پشت فرمان نسبت به تعویض دستی دنده‌ها نیز اقدام کند.

a19fsexld7sy56p2o6c0.jpg
 

آلایندگی

همان طور که اشاره شد، سوزوکی به دو طریق کاهش وزن کلی خودرو با استفاده وسیع از مواد سبک وزن و همچنین کاهش حجم پیشرانه، در نهایت توانسته میزان گازهای آلاینده خروجی را به شکل ملموسی کم‌تر از قبل کندتا در صورت استفاده از حالت دیفرانسیل جلو در ترکیب با گيربكس پنج دنده دستی، به ازای هر کیلومتر پیمایش تنها 123 گرم گاز كربنيك تولید شود که این میزان در بد‌ترین حالت خود (سیستم چهار چرخ متحرک و گيربكس شش‌دنده اتوماتیک) در نهایت به 138 گرم در هر کیلومتر خواهد رسید. در مورد پیشرانه دیزلی نیز وضعیت بسیار قابل تحسین است تا این خودرو درهر کیلومتر با استفاده از گيربكس شش‌ دنده دستی تنها 111 گرم دی اکسیدکربن تولید کند.

سیستم چهار چرخ متحرک 

سیستم چهار چرخ متحرک به کار رفته در نسل سوم ویتارا در نوع خود ازعملکرد خوبی برخوردار است اما با این وجود این سیستم در ویتارای جدید مورد بهینه‌سازی و ارتقا قرار گرفته تا بهترین کارکرد در هر وضعیت قابل تعریف برای آن به دست آید. سیستم AllGrip با چهار حالت حرکتی برای اولین بار در کراس‌اوور اس‌ايكس4 استفاده شده تا به واسطه تعادل مناسب بین قابلیت‌های شهری و خارج جاده به سرعت مورد استقبال مشتریان قرار گیرد. اما سوزوکی این سیستم را در نسل چهارم ویتارا بازهم ارتقا داده تا به صورت هوشمندانه توانایی توزیع قدرت پیشرانه میان چرخ‌های مختلف را بر حسب اصطکاک هر چرخ با سطح مسیر داشته باشد. چهار حالت قابل انتخاب در این سیستم عبارتند از:

حالت اتوماتیک: ین وضعیتبین عملکرد در خصوص مصرف سوخت حاصل می‌شود. سیستم به صورت پیش فرض در وضعیت دیفرانسیل جلو قرار دارد که در صورت نیاز به چهار چرخ متحرک تغییر وضعیت خواهد داد.

حالت اسپرت:درصورت انتخاب این وضعیت خودرو در حالت چهار چرخ متحرک قرار می‌گیرد و هر دو دیفرانسیل حساسیت بیش‌تری نسبت به فشار بر پدال گاز حتی در دورهای پایین خواهند داشت. برای به دست آمدن بهترین فرمان پذیری نیز،گشتاور به شکل هوشمندانه‌ای بین چرخ‌ها درهر لحظه توزیع می‌شود تا حرکت در جاده‌های پرپیچ و خم بدین وسیله آسان‌تر و لذت بخش‌تر شود.

حالت برفي: همان طور که از نام آن پیداست، این حالت برای مسیرهای برفی و لغزنده مناسب است که در آن سیستم با استفاده از هر چهار چرخ بهترین تعادل و پایداری را برای خودرو ایجاد می‌کندو در مجموع مانع سرخوردن آن می‌شود.

حالت قفل دیفرانسیل: در این وضعیت که در شرایط خاص مورداستفاده قرارمی‌گیرد، سیستم تمام قدرت پیشرانه را به چرخ‌هایی منتقل می‌کند که بیش‌ترین اصطکاک با سطح را دارند تا ویتارا قابلیت عبور از برف، مناطق شنی و باتلاق‌ها تا سطح تعریف شده‌ای را داشته باشد.

9d1gtccnb8j5i7q9pym.jpg
 

سیستم تعلیق و ترمز 

اگر سوار بر یکی از مدل‌های سوزوکی شده باشید به صراحت می‌توان کیفیت سواری خوب و اسپرت را یکی از ویژگی‌های آن‌ها دانست. مهم‌ترین بخش در ایجاد چنین حسی، سیستم تعلیق خودرو به حساب می‌آید که در نسل جدیدویتارا به خوبی مورد بازنگری و ارتقا قرار گرفته است. سیستم تعلیق ویتارای جدید در محور جلو از نوع مک فرسون با بازوهای نگه‌دارنده اندکی کوتاه‌تر و چیدمان متفاوت نسبت به مدل فعلی انتخاب شده و در محور عقب سیستم نعلي‌شکل مورد استفاده قرار گرفته که پیش از این در اس‌ايكس4 به خوبی آزمایش خود را پس داده است. سیستم ترمز نسل چهارم ویتارا نیز در هر چهار چرخ از نوع دیسکی (محور جلو از نوع خنک شونده) انتخاب شده که به لطف پيستون‌هاي بزرگ‌تر در کوتاه‌ترین مسافت ممکن قادر به توقف کامل خودرو خواهند بود. در عین حال سیستم کمکی RBS ( سیستم کمکی ترمز با استفاده  از رادار که قابلیت تشخیص خودروهای پیش رو را دارد ) در کنار سیستم‌های رایج دیگر تکمیل‌کننده مجموعه سیستم ترمز ویتارا هستند

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

mahyar: 1393/8/1710:33:23،
118
396
عالیه
اما حیف که همه نمیتونند بخرند
پس نتیجه اینکه همه قدرت خریدشو ندارن
بهداد: 1393/8/1711:05:31،
289
48
این چه حرف زشتیه.اینشالا هرکی سوار میشه با دل خوش و به سلامتی سوارش شه
اسمارت فون: 1393/8/1711:11:16،
115
51
خيلي دوست دارم تست تصادف اين ماشينو و ويتاراي قديم و شاسي بلند مديران خودو
ايكس شستو خورده ايي رو ببينم.
نتايج جالبي بدست مياد
هومن: 1393/8/1711:13:25،
109
43
من هم پول ندارم بخرمش . اكثر اونائي هم كه دارن تكليفشون روشنه ولي خيلي حرفت زشت بود . پس اونائي كه پول ندارن كفش بخرن هم دعا مي كنند شما كه كفش داري پات بشكنه.
mahyar: 1393/8/1711:41:06،
45
243
همه کفش دارن...

من خودم مارک کلمبیا و سالامون دارم.

اگه کسی پابرهنست پاش یشکنه امیدوارم
شمالی: 1393/8/1711:47:00،
145
39
مهیار سریع از ملت عذر خواهی کن .
نادر: 1393/8/1712:12:42،
123
51
متاسفانه جامعه ما پر از افراد بیمار روحی هست که تا به مرحله حاد نرسه خود بیمار هم نمیفهمه که مریضه .برا همین حسادت‌ها و عقده‌های درونی جامعه ما دچار پسرفت فرهنگی‌ شده.پیش نهاد می‌کنم سفر کنی‌ تا فکرت باز شه جوون
mahyar: 1393/8/1712:25:13،
43
148
امیدوارم هرکی بخره ایربکش واشه
mahyar: 1393/8/1712:35:04،
47
137
جواب نادر

خاجه همگان را به کیش خیش پندارت جنابعالی چون خودت عقدهای گوناگون ازجمله مشکل روانی داری فکر کیکنی همه عین خودت بیمارن.
ولی بیمار واقعی خودتی از خواب پاشو.
اسمارت فون: 1393/8/1714:12:57،
88
68
من واقعا متاسفم واستون كه دارين اينجوري حرف ميزنين به قول معروف به دعاي گربه سياهه بارون نمياد
چرا واقعا اينجوري ما حرف ميزنيم چرا اينجوري رفتار ميكنيم صحنه اعدامو با لذت ميبينيم سر تصادفات معمولي قتل انجام ميديم سر يه بحث معمولي اشوب ميكنيم
سر محصولي كه هنوز به بازار نيومده ميگي يك ساله خريديمو راضي هستيم
فرهنگو تمدن فقط اسمشو داريم ، ميدونيد همين داعشي ها كيان؟؟؟؟؟
افراد منضوي گوشه گير فقير ، از جامعه رونده شده ، كسايي كه نون شب ندارن
معلوم نيس با چه وعده بعيد هايي كه دنيارو ميگيريمو پولو مقام ميدي كه گول خوردنو به راحتي سر مي برن
اين آفريقايي هارو ديدين جهان پنجمي حسابن واسه صف غذا گرفتن مثل آدم مي ايستنو غذا ميگيرن اونوقت ما ايرانيا واسه يه نظري يا سبد كالا قمه كشي ميكنيم
اونوقت ميگن چرا دنيا نبايد از صلاح هستي ايران نترسه
متاسفم واسه خودم كه ايرانيم به قول يكي از دوستام
آراز: 1393/8/1715:22:25،
64
71
من متعجبم که مگه مهیار حرف بدی زده؟ مفهوم حرفش اینه که کاش همه میتونستند سوارش بشن ولی حیف که همه قدرت خریدشو ندارند . خب این حرف کجاش زشته؟یا بنظر شما مملکت گل و بلبله و همه وضعشون توپه و ما خبر نداشتیم.
عمار: 1393/8/1715:24:37،
66
58
از ایرانجیب میخوایم این مهیار رو کامنتاشو چاپ نکنه
اسمارت فون: 1393/8/1715:53:47،
53
35
اراز جان
مهيار حرفي بعدش زد كه بعدش پاك شد اينا بخاطر اون حرفش واكنش نشون دادن
پاسخ به اسمارت فون: 1393/8/1719:41:35،
44
51
عزیز دل خوب بلدی نطق کنی ولی کمی دقت کن منزوی اینجوری نوشته میشه گلم
اسمارت فون: 1393/8/1720:55:48،
47
35
كار من نقط كردن و نقد كردنه از همين راه حقوق هم ميگيرم
اونم بله معذرت هواسم نبود
ايلامي: 1393/8/1921:34:25،
20
20
لب دريا رو باشيد ول كنيد اين حرفارو
محمود: 1393/8/2013:06:24،
23
22
همه دوست دارن ولی افسوس....
کوکو: 1393/8/1710:33:44،
81
73
یعنی اگه این ماشین بیاد ایران از نظر بنده بعد از شاسی بلند های تویوتا قرار میگیره.هر چی باشه برای ژاپنه و پدر مادر داره.
Amin: 1393/8/1710:33:46،
99
47
حجم موتور 1600 سی سی !!!
اونم شاسی بلند !!!
جلل خالق
حمید: 1393/8/1712:31:28،
60
53
من خودم موهاوی 8v دارم ولی زیاد تعمیرگاه میرم ولی یه غوله برا خودش
بنظرم ماشینهای ژاپنی حداقل تعمیرگاه رو کمتر میبینی
تویوتا میتسوبیشی سوزوکی از ماشینهای کم استهلاک و با دوام هسن
این ماشینم با این اوصاف قیمت 140 تومنی داره که نسبت به حجم موتور و قدرتش گرونه
موهاوی 2012 دوماهه خریدم 170 تومن عمرا دیگه سوار این ماشینا نمیتونم بشم
پس با توجه به نیاز انتخاب کنید
کوکو: 1393/8/1716:09:51،
45
37
داداش هوای مارو داشته باش مزدا رو هم اضافه کن
جلال: 1393/8/1710:35:12،
71
68
نمونه قبلی اش که مالی نبود شاید این بهتر باشه به هر حال به دست اکثریت مردم نمیرسه و فقط باید حسرت بخوریم و بس.
مهندس : 1393/8/1711:00:54،
58
44
لطف کنید با ذکر نقایس فنی دلیل مال نبودن نسل قبلی رو برای ما مشخص بفرمایید. آنطور که من تحقیق کردم اکثر خودرو های ژاپنی خیلی کم اصطحلاک می باشند.
سوزوکی سوار: 1393/8/1711:48:57،
82
93
من از سال 90 تا حالا 67500 کیلومتر در بدترین موقعیت جاده دارم سوار میشم نمیدونم تعمیرگاه سوزوکی کجاست ! بزرگترین خرابیش تموم شدن لاستیکهاش بوده و ارزشش رو وقتی میفهمید که توی یک متر برف ویخ و داخل لجن و آب مثل داخل جاده اسفالت به راحتی دارید حرکت میکنید لطفا اول در عمل ببینید بعد نظر دهید متشکرم
عشق طبیعت: 1393/8/1712:33:02،
63
39
من هم مدل 92 دارم فقط بگم در مقایسه با مدل های کلاس خودش از لحاظ قیمت و مشخصات فنی بخصوص دنده کمکش از خیلی ها سرتره و اگه بخام یه روز بهترشو سوار شم میرم سمت لند کروزر یا پرادو VXR جدیدش .
علي: 1393/8/1822:18:01،
22
33
منم داشتم خودرو بدي نبود ولي الان توسان 2009 دارم خيلي بهتره حداقل در شهر كه اينطوره چون من كلا اهل آفرود نيستم. دلايل مال نبودنش هم كه دوستمون اشاره كرده نداشتن ESP ،كمك هاي خشك نسبت به ساير خودروهاي هم كلاس و كوتاه بودن شاتون موتور كه احتمال ياتاقان زدن اون رو به شدت بالا مي بره هست.
علی: 1393/8/1710:36:15،
68
46
اینشالا وقتی نسل هشتمش تو جمهوری داغستان شروع ب تولید کرداین نسل چهارمیه که خییییلیم برابازار ایران نو و بکرو تازس تو ایران مونتاژٍخراسان به تولید میرسه با قیمت4برابر نسل هشتم
فصولی: 1393/8/1710:36:45،
71
52
ماشین فقط تیبا ی خوشگل
بقیه ماشینا ماشین نیستن که ...
حالا بیا بگو سوزوکی , تویوتا , ولستر , و.........
مملکت گل و بلبل داریم ما
babak: 1393/8/1710:36:58،
79
44
خداشاهده از تمام جهان عقب تر هستیم
soroush: 1393/8/1710:38:40،
49
39
لطفا راجب پزو 308 جی تی که ایران خودرو میخواد از بهار 94 وارد بازار کنه عکس بگذارید واقعا ماشین زیباییه باورم نمیشه از فروردین اشغال سازی ایران خودرو.یک همچین ماشین لوکسی رو تولید کنه
مسافر: 1393/8/1710:41:15،
52
38
در طراحیش از سادگی استفاده کرده به دلیل اینکه زمان طولانی تری به روز باشه و مثل قبل سعی کرده تو طرحش نزدیک به طراحی رنجروور اعمال کنه .
مونا: 1393/8/1710:45:00،
46
44
کی وارد ایران میشه ایران جیب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا : 1393/8/1711:43:55،
56
46
شبیه رنجروور شده! حالا اتفاقی بوده یا کپی نمیدونم
Amin: 1393/8/1713:39:17،
41
45
ماشين خوبيه فقط خيلي شتابش ضعيفه كه بعيد ميدونم تو نسل ٤ هم تغييري كرده باشه.
سوزوکی سوار: 1393/8/1715:32:16،
68
45
دوست من اساسا ماشین آفرود (بیابان و کوهستان)نباید شتاب بالا داشته باشد بلکه باید گشتاور بالایی داشته باشد و مشخصه های فنی سواری شهری با SUV قابل مقایسه نیست
اميد: 1393/8/1714:25:26،
57
41
باسلام خدمت سروران

من تجربه داشتن چهارسال ويتارا ٢٠٤رو دارم .در چند كلام ميگم از نظر كيفيت فوق العاده است و به تمامي دوستان پيشنهاد ميكنم از روي هوا نظر نديد.
مهدی: 1393/8/1714:37:07،
63
34
دوستان یه نکته رو دقت نکردید تو گرجستان میخاد تولید شه اونا ده سال پیش فقیر بودن ولی حالا دارن جهانی میشن بعد ما تو محلمون شب تاسوعا برا غذا چاقوکشی شد
محمد: 1393/8/1715:48:07،
40
46
فقط پرايد 111
جواب آقای مهندس: 1393/8/1720:33:34،
45
37
سلام
آقای مهندس ، شما واقعا مهندس هستین؟ از شما این غلط های املایی بعیده.
اصطحلاک؟؟؟!!! نقایس؟؟؟!!!
عزیزم: استهلاک ، نقایص
لطفا فارسی را پاس بدارید آقای مهندس!!!
سهند: 1393/8/1722:11:10،
36
37
به نظر من ماشینی که وجهه ی اس یو وی رو میخواد دنبال بکنه بایدانجین قوی و اطاق بزرگتر داشته باشه ؛ نه صرفا شاسی بلتدتر ، و بهش بگن کراس اور و یا اس یو وی ؛ مثلا همین سوزوکی و یا کراس اور رنو ؛ بیشتر به ماشین خرید شهری شبیهن تا ماشینی با خاصیت های آف رود و آن رود خارج شهر ...
بابک: 1393/8/1722:46:13،
51
30
با عرض معذرت از دوستان من فکر میکنم بیشتر کسائی که در مورد خودروها اظهار نظر میکنند اصلا خودشون یکبار هم سوار آنها نشده اند ! سال گذشته من با پارس elx تو جاده مشهد با گرند ویتاراکورس گذاشتم .اول باور نمیکردم ولی دقیقا گرند ویتارا پا بپای من با سرعت 190 کیلومتر می اومد . دوستان فکر نکنند ما لحظه ای 190 کیلومتر میرفتیم بیش از 25 دقیقه با همین سرعت حرکت میکردیم . حالا نپرسید چطور گیر پلیس نیافتادیم . افتادیم خوب هم افتادیم ! بعد این جریان از یکی دوستانم که گرند ویتارا داشت خواستم ماشینش را چند روز به من قرض بدهد . واقعا ماشین عالی است .
متعجب: 1393/8/1800:17:49،
34
36
داداش یه وقت دل و روده پارس نزد بیرون؟
payam: 1393/8/1800:46:29،
50
42
من 7 سال ویتارا دارم ، در مقابل نمونه های کره ای به دلیل 4wd سنگین و سبک غیر قابل مقایسه است .
تو شیب 50 درجه برفی بدون هیچ مشکلی بالا و پایین میره .
اميد: 1393/8/1723:50:01،
42
33
درود بر بابك كه چقدر بي باك تو اين جاده هاي ما ١٩٠ ميره و تازه سالم مي مونه،،،درووود
بابک : 1393/8/1812:58:49،
50
25
جناب امبد با سلام
درست میفرمائید واقعا کار خطرناکی است . بنده نخواستم خودنمائی کنم
بیشتر منظورم این بود که سوزوکی گرند ویتارا ماشین خوبی است .
راننده: 1393/8/1818:50:52،
21
35
حالا ميخاستي بگي پارس داري يا پارست نفس داره يا ويتارا سوار شدي؟
سهند : 1393/8/1800:02:33،
34
34
تصورش رو بکنید گرند چروک کراسلر با انجین 6.4اس یو وی تلقی میشه و گرند ویتارا هم با انجین 1.6اس یو وی شمرده میشه ، باید قبول کرد که تو ذوق میزنه ...
راننده: 1393/8/1818:48:59،
30
24
حالا ميخاستي بگي پارس داري يا پارست نفس داره يا ويتارا سوار شدي؟
بابک: 1393/8/1812:56:07،
31
30
جناب متعجب با سلام
پارس elx با موتور 1800 که اصطلاحا به موتور زانتیائی معروف است بسیار متفاوت از پارس معمولی است . اگر به قیمت آن هم در بازار توجه فرمائید میبینید حداقل 10 میلیون تومان اختلاف قیمت دارند . الان حدود دوسالی است که ایران خودرو تولید آنرا متوفق کرده و بدلیل اینکه بیشتر قطعات موتور این خودرو از خارج وارد میشد بجای آن با موتور 2000 یا همان xum را عرضه میکند . خدمت جنابعالی بگویم پارس elx با موتور زانتیائی براحتی به سرعت 190 کیلومتر میرسد و هیچ ایرادی هم پیدا نمیکند . ولی اگر منظورتون اتاق ماشین بود که به سروصدا میافتد بله در سرعت های بالا تر از 160 یه صدای داخل اتاق ماشین ترسناک میشود !!!
ح.ض: 1393/8/2813:30:47،
26
19
من یک ساله سوزوکی کلاس 8 دارم هر بلایی بگی سرش در اوردم خم به ابرو نمیاره بنظر میرسه این ماشین جون داره و هرچی بیشتر بهش فشار بیاری مقاومتش بیشتر میشه و با ناسازگاری و فشار خودشو وفق میده معنی واقعی و تیپیکال یک خودروی ساخت ژاپنه، من که باهش خیلی حال میکنم تنها نقطه ضعفش سختی تعویض فیلتر روغنشه؟
احسان: 1393/9/1422:56:55،
16
20
با نظر مثبت نگاه کنی متوجه میشوی ایران خودرو فردا چراغ جلویش را عوض یک موتور EF7 میزاره روش اسمشو میزاره الوند یا دماوند صد میلیون میکشه رویش خودروی ملی میشه مثل دنا دو برابر قیمت اتاق سمند موتور سمند چراج راستی داشبورد هم عوض کرده

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل