کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام مرجع رسیدگی به شکایات بازار سیم‌کارت


کد خبر : ۷۸۱۳سه شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲:۱۸۲۱۸۷ بازدید

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی گفت‌: علیرغم موازی کاری متعدد در بازار سیم‌کارت، فروشندگان این کالا موظف به اخذ مجوز از اتحادیه ...

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی گفت‌: علیرغم موازی کاری متعدد در بازار سیم‌کارت، فروشندگان این کالا موظف به اخذ مجوز از اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی هستند و پیگیری شکایات بازار سیم‌کارت به این اتحادیه ارسال می‌‌شود.

اخیرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بار دیگر به مشکل وجود سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان اشاره کرده و از ساماندهی بازار این نوع سیم‌کارت خبر داده است. اما تشخیص صنف متولی سیم‌کارت با سوال‌هایی روبه رو است.

عبدالرضا کریمی اظهارداشت: اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی 9 سال پیش تشکیل شده و سیمکارت به عنوان کارت‌های اعتباری مخابراتی یکی از 10 زیرمجموعه این اتحادیه محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی گفت‌:  بنابراین طبق قانون نظام صنفی پس از تشکیل اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، فروشندگان سیمکارت باید از این اتحادیه مجوز داشته باشند.

وی ادامه داد: اما اکنون فعالان این بازار از اتحادیه‌های متعددی از جمله فناوران، الکترونیک و دستگاه‌های صوتی و تصویری مجوز دارند.

کریمی درباره مرجع رسیدگی به شکایات این بازار، تصریح کرد: شکایات مربوط به بازار سیمکارت به اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی ارجاع می‌شود، این شکایات شامل شکایات دریافتی در سامانه 124 سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان که هر هفته یک یا دو بار ارائه می‌شود و شکایات مستقیم است.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی افزود: پس از ارجاع شکایات، تمام مواردی که مربوط به واحدهای دارای جواز صنفی باشند بررسی می‌شود و اگر شکایت مربوط به واحد بی‌جواز باشد نخستین کار تشکیل پرونده برای کسب جواز است.

وی با اشاره به تصویب قانون اتاق اصناف در مجلس اظهار امیدواری کرد: با یکپارچگی واحدهای توزیع و تولیدی و خدماتی در اصناف، پراکندگی و موازی‌کاری در صنف فروشندگان سیمکارت برطرف شود.

کریمی تصریح کرد: به زودی کارگروهی متشکل از فروشندگان سیمکارت برای رفع موضوعات و شکایات این صنف تشکیل خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها