کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قاچاق در بازار گوشی‌ سرسام‌آور شده است


کد خبر : ۷۸۱۰سه شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷:۰۴۳۲۵۹ بازدید

رییس اتحادیه فناوران رایانه تصریح کرد: کسانی که بیرون از اتحادیه در بحث واردات گوشی فعالیت می‌کنند باید بدانند قاچاق در بازار گوشی‌های تلفن همراه سرسام‌آور شده و با واگذاری ...

رییس اتحادیه فناوران رایانه تصریح کرد: کسانی که بیرون از اتحادیه در بحث واردات گوشی فعالیت می‌کنند باید بدانند قاچاق در بازار گوشی‌های تلفن همراه سرسام‌آور شده و با واگذاری تبلت به اتحادیه لوازم صوتی و تصویری، سرنوشت موبایل برای تبلت نیز رقم می‌خورد.

سید مهدی میرمهدی گفت: ‌بحث تبلت و ترخیص آن هنوز زیرمجموعه اتحادیه فناوران رایانه محسوب می شود و واگذاری آن به اتحادیه لوازم صوتی و تصویری کذب است.

وی اظهار کرد: سال‌ها قبل، تلفن همراه زیرمجموعه اتحادیه فناوران بود که بعدها به اتحادیه لوازم صوتی و تصویری واگذار شد ولی با توجه به اینکه برنامه نویسان موبایل کسانی هستند که در حوزه فناوری اطلاعات کار می‌کنند؛ بنابراین موبایل نیز باید به اتحادیه ما داده شود.

میرمهدی افزود: در سال 1386 صنف موبایل به دو بخش فروش و تعمیرات منفک شد که بخش فروش به اتحادیه صوتی و تصویری و بخش تعمیرات به اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی انتقال یافت ولی حالا زمان آن رسیده که این کالاها به صنف ما منتقل شود.

فعالیت اتحادیه لوازم صوتی و تصویری موازی‌کاری با چند اتحادیه است

وی با بیان اینکه در حال حاضر در اتحادیه لوازم صوتی و تصویری، تلویزیون و دیگر لوازم صوتی به فروش می‌رسد و این در حالی است که این قبیل اجناس در اتحادیه لوازم خانگی نیز فروخته می‌شود، گفت: به تعبیری می توان گفت فعالیت اتحادیه لوازم صوتی و تصویری موازی‌کاری با چند اتحادیه است.

رییس اتحادیه فناوران رایانه گفت: مباحثی مطرح شده مبنی بر این‌که با توجه به سیم کارت خور بودن تبلت باید به اتحادیه لوازم صوتی و تصویری منتقل شود، ولی این حرف درست نیست و کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند به نوعی قصد سودجویی دارند.


وزارت صنعت، معدن وتجارت تکلیف تبلت را مشخص می‌کند

وی در ادامه با بیان اینکه در نهایت وزارت صنعت، معدن و تجارت باید اعلام کند که تبلت و گوشی تلفن همراه زیر مجموعه کدام اتحادیه باشد، اظهار کرد: پیشنهاد آن را برای مجلس و ریاست جمهوری نیز ارسال کرده و کارگروهی که زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند، قرار است به این موضوع رسیدگی کند.

میرمهدی آشفته بازار فعلی در بازار موبایل را به عنوان عاملی دانست که نشان می‌دهد اتحادیه لوازم صوتی و تصویری نتواسته در این بخش موفق عمل کند.

این در حالی است که ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری اعلام کرده که ترخیص تبلت از حدود سه ماه گذشته به این اتحادیه واگذار شده است.

به گفته وی این موضوع مورد تایید گمرک است و گمرک نیز پذیرفته که واردات تبلت باید زیر نظر اتحادیه لوازم صوتی و تصویری باشد و تبلت نیز همانند گوشی تلفن همراه، سیم کارت خور است.

ابراهیمی اظهار کرد: پیش از این واردات تبلت زیرمجموعه اتحادیه فناوران رایانه بود و کسانی که رانت ایجاد کرده و به صورت قاچاق کار واردات تبلت را انجام می‌دهند از این موضوع ناراضی هستند چون در حال حاضر بحث واردات تبلت قانون‌مند شده است.

رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری تصریح کرد: کسانی که منافع شخصی داشتند هیاهو کرده و ادعا می‌کنند تبلت نباید زیرمجموعه اتحادیه لوازم صوتی و تصویری باشد چون این موضوع با منافع شخصی آن‌ها رقم خورده و توصیه می‌کنم کسانی که در اتحادیه ها فعالیت می‌کنند منابع شخصی خود را کنار گذاشته و به قانون تمکین کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها