کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

84 درصد بازار در اختیار گوشی‌های اندرویدی


کد خبر : ۷۷۹۸دوشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸:۵۲۳۴۰۶ بازدید

براساس تحقیقات جدید سیستم عامل اندروید در سه ماه گذشته همچنان سلطه بازار تلفن همراه را در اختیار داشته و بسیار بالاتر از آی اُ اس قرار گرفته است.

در سه ماهه سوم 2014 فروش جهانی گوشیهای مبتنی بر اندروید به 268 میلیون دستگاه رسیده که بالاتر از فروش 206 میلیونی این گوشی‌ها در سه ماهه سوم سال گذشته است.این آمار باعث شده که این سیستم عامل 84 درصد سهم بازار گوشیهای هوشمند را به خود اختصاص دهد در حالیکه سهم بازار اندروید در دوره مشابه سال قبل 81.4 درصد بود.

نیل ماستون، تحلیلگر بازار فن‌آوری در بیانیه‌ای گفت: برتری اندروید در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در حال حاضر غیرقابل شکست به نظر می‌رسد.

سرویس‌های ارزان قیمت و نرم افزار کاربرپسند این سیستم عامل برای سازندگان سخت افزار، اپراتورها و کاربران در سراسر جهان جذابیت دارد، اما چالش‌هایی نیز برای گوگل در حال به وجود آمدن است.

سیستم عامل اندروید با حضور صدها برند سازنده گوشی بیش از حد شلوغ شده است و قیمت گوشیهای هوشمند اندرویدی در سراسر جهان رو به کاهش است و تنها تعداد کمی از فروشندگان گوشیهای اندرویدی سودآوری دارند.

اما دیگر سیستمهای عامل موبایلی که به دنبال اندروید هستند؛ سیستم عامل آی اُ اس اپل سه ماهه سوم 2014 را با فروش 39 میلیون و 300 هزار دستگاه به پایان رساند در حالیکه فروش این گوشیها در دوره مشابه سال قبل 33 میلیون و 800 هزار دستگاه بود.

این در حالی است که در همین بازه زمانی سهم بازار گوشی‌های اپل از 13.4 درصد به 12.3 درصد تنزل کرده است.

وودی او، تحلیلگر بازار این کاهش را به دلیل حضور محدود گوشی‌های آی اُ اس در بازار می‌داند.

در سه ماهه سوم اپل دو گوشی آیفون 6 و 6 پلاس را به بازار عرضه کرد. این مدل‌های جدید در 19 سپتامبر آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، ژاپن، پروتوریکو و سنگاپور عرضه شد و در 26 سپتامبر نیز در بیش از 20 منطقه دیگر عرضه شدند.

اپل قصد دارد تا پایان امسال آیفون 6 را در بیش از 115 کشور به فروش برساند. اپل در سال جاری جانشینی برای گوشی ارزان قیمت‌ آیفون 5C ارائه نکرد. این درحالی است که اندروید گوشی‌های بسیار متنوعی را در سطح رده بالا، متوسط و ارزان قیمت دارد و می‌تواند فروش جهانی بیشتری را به ویژه در بازارهای در حال توسعه به دست آورد.

در این میان ویندوز موبایل مایکروسافت در سه ماهه سوم امسال با فروش جهانی 10.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند رده سوم سیستم عامل‌های موبایلی را به خود اختصاص داده است. فروش گوشی‌های مبتنی بر ویندوز موبایل در سه ماهه سوم سال گذشته 10 میلیون و 300 هزار دستگاه بود. این درحالی است که سهم بازار مایکروسافت از 4.1 درصد به 3.3 درصد تنزل کرده است.

سیستم عامل بلکبری نیز که فروش گوشی‌های مبتنی بر آن از 2.5 میلیون دستگاه به 2.3 میلیون دستگاه کاهش یافته در رده چهارم قرار دارد. سهم بازار بلک بری نیز از یک درصد به 0.7 درصد کاهش یافته است.

بلک بری تلاش دارد از طریق معرفی گوشی‌هایی نظیر بلک بری پاسپورت و بلک بری کلاسیک در بازار گوشی‌های هوشمند باقی بماند، اما این شرکت با مشکلات فزاینده‌ای برای حفظ سهم بازار خود مواجه است.

در مجموع فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه گذشته 27 درصد افزایش یافته که تا حد زیادی به دلیل افزایش فروش در بازارهای در حال توسعه است. فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماه سوم امسال به 320 میلیون دستگاه رسید در حالی که در دوره مشابه سال قبل 253 میلیون دستگاه بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها