کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعداد واردات خودروهای بالای 2500 به کشور


کد خبر : ۷۷۸۷یکشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴:۴۹۶۷۲۳ بازدید

عاون دفتر واردات گمرک ایران از اجرای مصوبه دولت در منع واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی خبر داد و گفت :‌ امسال فقط 130 دستگاه خودروی ...
تعداد واردات خودروهای بالای 2500 به کشورتعداد واردات خودروهای بالای 2500 به کشور

علی معقولی افزود:‌ این در حالی است که سال قبل 78 هزار و 673 دستگاه خودرو خارجی به کشور وارد شد که 5 درصد آنها؛ یعنی 4 هزار و 16 دستگاه خودرو بالای 2500 سی‌سی است. 

این مقام مسوول با بیان اینکه اجرای این مصوبه مشمول خودروهایی که تشریفات گمرکی را طی کرده‌اند نمی‌شود، گفت:‌ طبق مصوبه هیات‌وزیران تکلیف خودروهای وارداتی در سه بند روشن شده است که در بند اول خودروهای بالای 2500 سی‌سی که باید متروکه می‌شد و با این مصوبه امکان فروش در داخل کشور ندارد و باید مرجوع شود. 

وی افزود: دولت از قبل مصوباتی برای واردات خودرو داشت که براساس بند دوم مصوب هیات‌وزیران با این مصوبات امکان واردات فقط برای خودروهای 2500 سی‌سی و 2500 سی‌سی به پایین امکان خواهد داشت.

معاون دفتر واردات گمرک ایران درباره مناطق آزاد نیز گفت: در بند سوم مصوبه دولت آمده است که خودروهای بالای 2500سی‌سی صرفا در مناطق آزاد اجازه تردد دارند و اگر وارد گمرک شود پس از طی مراحل متروکه که سه ماه طول می‌کشد این خودروها باید مرجوع شود. 

معقولی درباره تسهیلات واردات خودرو برای برخی قشرها مانند قهرمانان ورزشی نیز افزود:‌ این افراد طبق قانون می‌توانند خودرو تا 2500سی‌سی به کشور وارد کنند و بالای 2500 سی‌سی ممنوع است.
معاون دفتر واردات گمرک ایران درباره اقدام برخی شرکت‌ها در خرید مجوز واردات خودروی ورزشکاران گفت:‌ از این موارد وجود دارد؛ اما مراحل آن مربوط به بعد از ترخیص از گمرک است. 

معقولی تصریح کرد: هدف دولت تامین خودرو مورد نیاز کشور با اولویت خودروهای داخلی و سپس واردات است تا در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد. هیات‌وزیران در پی طرح برخی مباحث درباره واردات خودروهای بالای 2500سی‌سی در تاریخ 23 شهریور امسال واردات این خودروها را به کشور ممنوع کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها