کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی گوشی هوشمند ایرانی اسپایدر GLX 1


کد خبر : ۷۷۳۳پنجشنبه، ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴:۱۴۱۲۱۵۱ بازدید

اسپایدر 1 آخرین گوشی هوشمند جی ال ایکس است که در ماه‌های اخیر به بازار آمده و به گفته مدیران سازنده آن توانسته با استقبال خوبی مواجه شود.

اسپایدر 1 جی‌ال‌ایکس یک گوشی دو سیم‌کارته با قابلیت پشتیبانی از2G  و 3G است که نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل و تراکم 294 پیکسل،  پردازنده 4 هسته ‌ای مدیاتک M6582 از خانواده Cortex A7 با فرکانس کلاک 1.3 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali 400، حافظه رم 2 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی 16 گیگابایت با پشتیبانی ازکارت حافظه Micro SD تا 32 گیگابایت، دوربین پشتی 13 مگاپیکسل با فوکوس خودکار و فلشLED و دوربین جلوی 5 مگاپیکسل، قابلیت فیلم ‌برداری p1080 درنرخ 30 فریم برثانیه، پشتیبانی از اتصالات WiFi، 3G، بلوتوث 4.0، اندروید 4.2.2 و باتری 2000 میلی‌آمپرساعت از ویژگی‌های این دستگاه تلفن همراه است.

بررسی مشخصات ظاهری و طراحی گوشی

صفحه نمایش 5 اینچی،  ابعاد 9 × 73.7 × 143  میلی ‌متر و وزن 160 گرم قابل قبول به نظر می‌رسد هر چند وزن آن کمی سنگین به نظر می‌رسد. در طراحی ظاهری این گوشی هم از لبه‌های منحنی استفاده شده که موجب شباهت آن به گوشی‌های سامسونگ  شده است.

 

sk9puzlc6myo8uccg9ll.jpg

 

جنس بدنه این گوشی از پلاستیک فشرده است که قاب پشتی آن در دو رنگ تیره و روشن در داخل جعبه گوشی قرار دارد؛ رنگ تیره آن سرمه‌ای براق و روشن آن سفید است.بخش جلوی گوشی تمام شیشه ای‌ است، حاشیه‌های نمایشگر چندان زیاد نیست و وجود دکمه‌های لمسی و کاربردی در زیر صفحه نمایش و برروی بدنه باعث شده تا کاربر از تمامی نمایشگر خود استفاده ‌مفید داشته باشد. این دکمه‌ها دارای چراغ روشنایی هستند که در نورکم استفاده از آنها مشکل نیست.

در قسمت بالای گوشی بلندگوی شنیداری مکالمه وجود دارد و در گوشه سمت چپ هم دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی دیده می‌شود است.باقی ماندن رد اثر انگشت بر روی شیشه جلویی و همچنین قاب پشتی تیره تا حدی از زیبایی گوشی در حین کار با آن می‌کاهد که البته با استفاده از محافظ ضد خشی که در وسائل جانبی آن در جعبه گذاشته شده تا حدی می‌توان این مشکل را حل کرد.

 

txuulr0j1yg52m2ojotk.jpg


در بخش پشتی گوشی و در نزدیکی سمت چپ آن دوربین ‍13 مگاپیکسلی دیده می‌شود که یک پوشش مستطیلی آلومینیومی در اطراف آن قرار دارد و در همین فضا و در کنار دوربین یک فلاشLED دیده می‌شود.

 

v49fqld2lg3s8ymh0ul.jpg


اسپیکر‌ها هم در پایین سمت چپ بخش پشتی گوشی قرار دارد و علاوه بر قاب سورمه‌ای رنگی که گوشی با آن به دست ما رسیده است یک قاب سفید رنگ از جنس پلاستیک براق هم در جعبه وجود دارد که بنا به سلیقه کاربر می‌تواند تغییر کند. قاب تیره رنگ گوشی را به گوشی‌هایی که قاب فلزی دارند شبیه می‌کند و شکیل‌تر به نظر می‌رسد. برای پوشش این بخش و محافظت از گوشی هم یک  قاب ژله‌ای در جعبه آن وجود دارد.

 

34b4ojcxgj7l3es457r.jpg


ورودی‌های سیم ‌کارت و حافظه ذخیره ‌‌سازی جانبی روی دستگاه نیست و به قسمت پشت گوشی و زیر پوشش پشت باتری منتقل شده است و در لبه‌های گوشی هیچگونه ورودی خشابی و درب خاصی وجود ندارد. در لبه سمت راست، دکمه‌های تنظیم صدا و همینطور دکمه ‌پاور وجود دارد. درلبه بالایی نیز جک 3.5 میلی‌متری هدفون و ورودی مینی USB وجود دارد که قرار گرفتن این دو در کنار هم و خالی بودن بخش پایینی به نظر می‌رسد به این علت باشد که در زمان هایی که گوشی در حال شارژ شدن است ؛ بتوانید به راحتی و بدون مزاحمت کابل شارژ از آن استفاده کنید.در بخش داخلی گوشی و زیر قاب پشتی، باطری و درگاه‌ دو سیم‌کارت و کارت حافظه میکرو اس دی به گونه‌ای طراحی شده که میکرو اس دی زیر سیم یک قرار می‌گیرد.

تجربه کار با اسپایدر 1

اسپایدر1 همان‌طورکه گفتیم از نسخه 4.2.2 اندروید استفاده می‌کند که می‌توانست نسخه جدیدتر آن را استفاده کند. این گوشی رابط کاربری اختصاصی خود را دارد که برنامه‌های اختصاصی GLX Transfer و حتی اپ‌ استور اختصاصی جی‌ال‌ایکس هم در برنامه‌های آن دیده می‌شود.
 

rh0j0nzax199fqorbj62.jpg


نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل و تراکم 294 پیکسل عملکرد قابل قبولی را به نمایش می‌گذارد و در زیر نور خورشید هم قابل استفاده است و چندان از کیفیت آن کاسته نمی‌شود.

قابلیت سنسور حرکت یکی از قابلیت‌های جدیدی است که به این مدل از گوشی جی ال ایکس اضافه شده که می‌توان به طور جداگانه آن را برای گالری، دوربین، موسیقی، و لانچر (حرکت به سمت صفحه بعد در برنامه‌های کاربردی و ویجت‌ها ) فعال کرد و در آن کاربر می‌تواند با حرکت دست خود در برابر گوشی، اقدام به حرکت در منوها و یا هرجای دیگر کند. البته برای کار با گوشی خاموش ماندن این قابلیت بهتر است چون باعث عملکرد نامناسب گوشی می‌شود.

 

jt4ao4isgnm1tattjb2o.jpg

 

عملکرد دوربین

برای عکاسی با دوربین 13 مگاپیکسلی  این گوشی قابلیت‌هایی همچون  عکاسی HDR، پانوراما، تشخیص اجسام متحرک و تشخیص خودکار لبخند تعریف شده است. در زمینه عکاسی هم دوربین 13 مگاپیکسلی در روز عکس‌های قابل قبولی می‌گیرد اما درباره عکاسی در نور کم و محیط‌های داخلی عملکرد چندان قابل قبولی ندارد و البته عکاسی در روز آن هم در حد انتظار از یک دوربین 13 مگاپیکسلی نیست. دروبین جلوی دستگاه برای گرفتن عکس سلفی مناسب است و به اندازه همان 5 پیکسلی که برای آن تعریف شده عملکرد قابل قبولی دارد.

در زمینه فیلمبرداری هم مشکل نوردهی وجود دارد و در نور مناسب عملکرد قابل قبولی دارد هرچند که لرزش در اکثر فیلم‌های گرفته شده دیده می‌شود.

این عکس‌ها نمونه‌هایی از عکاسی با دوربین گوشی در نور خورشید، فضای داخلی و نور کم  است.

 

dlhm8eid45ver3rptaws.jpg

csmudbx6k61cbvn3i31.jpg

 

j9apd146rxtm81ix3gwh.jpg


جمع بندی

با وجود تنوع در بازار تلفن همراه، سازنده این گوشی به عنوان یک برند ایرانی سعی کرده تا با قابلیت‌هایی که برای آن تعریف و طراحی جدید خود بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

ویژگی‌های سخت‌افزاری قابل قبول از جمله استفاده از  پردازنده قدرتمند چهار هسته‌ای در کنار حافظه Ram 2گیگابایتی توان پردازشی گوشی را بالا برده و در کنار آن پردازنده گرافیکی قوی و صفحه نمایش دارای کیفیت بالا نسبت به قیمت این گوشی است نقاط قوت قابل توجهی است تا امکان مطرح شدن آن در کنار گوشی‌هایی با این رده قیمت و حتی بالاتر را فراهم کند. البته رفع ایراداتی که در این بررسی به آن اشاره شد از جمله استفاده از نسخه قدیمی‌تر اندروید، کیفیت دوربین و توجه به نکات ریز طراحی و وزن گوشی می‌تواند در محصولات بعدی این برند مورد توجه قرار گیرد.

قیمت این گوشی هم اکنون در بازار ایران 600 هزار تومان است .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها