کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رایزنی شرکت اپل برای ورود رسمی به بازار ایران


کد خبر : ۷۷۳۱پنجشنبه، ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴:۲۸۵۳۲۴ بازدید

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز چهارشنبه گزارش داد که شرکت تولید محصولات هوشمند «اپل» در حال رایزنی برای ورود به بازار ایران در صورت حصول توافق هسته‌ای است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز سه‌شنبه به نقل از منابع مطلع گزارشگزارش داده است که شرکت آمریکایی «اپل» در حال رایزنی‌های اولیه با توزیع‌کنندگان ایران در رابطه با احتمال ورود به این کشور در صورت کاهش چشم‌گیر تحریم‌های غرب است.

به نوشته این روزنامه، چهار فرد مطلع از این مسئله، گفته‌اند که مدیران اجرایی ارشد این شرکت اخیرا دیداری را با مسئولان شرکت‌های توزیع‌کننده احتمالی در یکی از دفاتر اپل در لندن داشته‌اند. به گفته این افراد، قرار است در صورت توافق، شعباتی به عنوان واسطه فروش محصولات اپل در ایران فعالیت کنند.

این در حالی است که مسئولان این شرکت تاکنون از اظهارنظر در رابطه با این گزارش خودداری کرده‌اند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، در حالی که هنوز چشم‌انداز حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5  روشن نیست، بسیاری از شرکت‌های غربی در نشست‌های مشترک با بازرگانان ایرانی شرکت کرده و در حال بررسی فرصت‌های احتمالی در بازار ایران هستند.

در جریان توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، برخی تحریم‌های مربوط به فروش قطعات هواپیما و خودرو به ایران برداشته شد، اما پابرجا بودن تحریم‌های بانکی موجب شد تا این لغو تحریم‌ها عملا اجرایی نشود.

با این وجود، دولت آمریکا در ماه می طی بخشنامه‌ای، صادرات کالاهای مرتبط با فناوری‌های ارتباطی فردی را آزاد اعلام کرد. به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، در حال حاضر شرکت‌های دیگری نیز هستند که در این زمینه فعال شده‌اند.

علاوه بر این، شرکت‌های غربی فعال در زمینه‌های دیگر، از جمله شرکت هواپیماسازی بوئینگ، شرکت جنرال موتورز، کارخانه رنو و همچنین چندین شرکت نفتی نیز اقداماتی را برای از سرگیری همکاری با ایران انجام داده‌اند.

مقامات آمریکایی پیش از این نشست به امضای قرارداد با ایران پیش از حصول توافق به شرکت‌های غربی هشدار داده‌اند و به نظر هم نمی‌رسد تا پیش از این توافق، قراردادی امضا شود.

وال‌استریت‌ژورنال بازار ایران با جمعیت 77 میلیون نفر و نسل جوان پرشمار، بازاری جذاب برای اپل توصیف کرده، اما نوشته است که این شرکت برای فعالیت در ایران با مشکلاتی از جمله تحریم‌های بانکی و همچنین یافتن توزیع‌کننده مناسب، مواجه است.

اپل تاکنون هیچ‌گاه در ایارن فعالیت رسمی نداشته است. به گفته دو فرد مطلع، مقامات این شرکت با مسئولان کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد شرایط ورود به بازار ایران و نحوه تعامل با مشتریان ایرانی رایزنی کرده‌اند. در این رایزنی‌ها در مورد نحوه صدور مجوز دولتی برای ارسال قطعات یدکی یا دستگاه‌های تعمیر شده به ایران، گفت‌وگو شده است. مقامات دولت آمریکا از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده‌اند.

اپل شرکتی آمریکایی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (.Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تاسیس شد. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پاد، آی‌مک، مک بوک و آی‌فون را نام برد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها