کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدیدترین رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی اعلام شد


کد خبر : ۷۵۴۱سه شنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱:۲۷۱۱۵۵۴ بازدید

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران رده‌بندی کیفی سواری‌های تولیدی در شهریور ماه امسال را منتشر کرد.

در بخش خودروهای 40 تا 60 میلیون تومانی نیز تندر 90 اتوماتیک محصول ایران خودروجایگاه نخست را به خود اختصاص داد. سوزوکی گرند ویتارا محصول ایران خودرو خراسان نیز تنها محصول ارزیابی شده در خودروهای بالای 100 میلیون تومان است.

بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در شهریور ماه 1393 بر اساس آمار تولید ارائه شده از سوی شرکت های خودروساز جهت ارزشیابی محصولات، مجموع خودروهای تولید شده اعم از سبك و سنگین، نسبت به ماه قبل با افزایش 12.4 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند صعودی 97.2 درصدی مواجه گردید.

در این ماه 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل كشور مختص خودروهای سبك (سواری و وانت) و یك درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

گروه سبك:

در بخش سواری شاهد روند رو به رشد 12.4 درصدی تولید نسبت به ماه قبل بودیم که افزایش تولید خودروهای پژو 206، سایپا X132 و تولید مجدد سوزوکی گرند ویتارا از جمله عوامل اصلی، در ایجاد این روند صعودی می باشند. از دیگر نكات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای ساخت داخل، می‌توان به قطع تولید خودروهای لیفانX60 و ام وی ام X33 اشاره نمود.

در این ماه جمعا تعداد 23 مدل خودرو توسط شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران مورد بازرسی قرار گرفت كه 18 مدل در سطح كیفی خیلی خوب و 5 مدل نیز در سطح كیفی خوب قرار گرفتند.

همانطور كه در جدول رده‌بندی كیفی خودروهای سواری قابل مشاهده است، به طور كلی خودروی سوزوكی گراند ویتارا محصول شركت ایران خودرو خراسان كمترین میزان نمره منفی و خودروی ام وی ام 110 محصول شركت مدیران خودرو بیشترین نمره منفی را در این ماه از آن خود كرده اند.

در شهریور ماه سال جاری سوزوكی گراند ویتارا به عنوان تنها خودرو موجود در گروه قیمتی بالای 100 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفت و با كسب 16.7 نمره منفی، كیفی ترین خودرو در بین تمام گروه های قیمتی شناخته شد.

همانطور كه قبلا نیز اشاره شد به دلیل قطع تولید خودروهای لیفانX60 و ام وی ام X33، در این ماه خودرویی در گروه قیمتی بین 60 تا 80 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار نگرفت.

همچنین در گروه خودروهای بین 40 تا 60 میلیون تومان تندر 90 اتوماتیك محصول شركت ایران خودرو با 20.5 نمره منفی كمترین نمره منفی را از آن خود كرد و در سطح كیفی A+ قرار گرفت. پس از آن نیز جك 5J اتوماتیك، لیفان 620 و ام وی ام 530 هر كدام به ترتیب 45.5، 51.3 و 56.3 نمره منفی كسب كردند و در سطح كیفی A قرار گرفتند.

شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران در این ماه 15 خودرو  بین 20 تا 40 میلیون تومان را مورد ارزشیابی قرار داد كه از میان آن ها شش خودرو رتبه كیفی A+، هفت خودرو رتبه كیفی A و دو خودرو رتبه كیفی B+ را از آن خود كرد. در این گروه پارس تندر با 20.5 نمره منفی در گروه كیفی خیلی خوب و در صدر قرار گرفت و پس از آن تندر90 پارس خودرو و ایران خودرو با 20.7 نمره منفی در جایگاه های بعدی جای خوش كردند. در انتهای جدول این گروه قیمتی نیز خودروهای تیبا با 60.8 نمره منفی و ام وی ام 110 با 85 نمره منفی به چشم می خورد.

در این ارزشیابی نیز همچون ماههای گذشته خودروهای سایپا X131 محصول شركت سایپا و پارس خودرو و سایپا X132  در گروه خودروهای زیر 20 میلیون تومان قرار دارند و در رده كیفی B+ جای گرفته اند.

جدول رده بندی كیفی- گروه سبك- سواری

2s8a6mzd0dbrf90p38md.png

درنمودار زیر روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم، بطوریکه رانا بیشترین درصد بهبود و MVM530 هم بیشترین درصد تنزل را داشته اند.

l0nw1s0fb8z7krl0gtrx.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها