کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

با تایید مدیران ایران‌خودرو / اشکودا شریک جدید ایران

کدخبر:۷۵۲۹سه شنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳:۰۹۱۲۹۰۸ بازدید

در روزهایی که ایران خودرویی‌ها در حال مذاکره با شرکای فرانسوی خود (رنو و پژو) برای آغاز همکاری‌های جدید و البته متفاوت از قبل هستند، خبر می‌رسد شریک سوم نیز ...

در روزهایی که ایران خودرویی‌ها در حال مذاکره با شرکای فرانسوی خود (رنو و پژو) برای آغاز همکاری‌های جدید و البته متفاوت از قبل هستند، خبر می‌رسد شریک سوم نیز در راه است و از شرق اروپا به کیلومتر 14 جاده مخصوص خواهد آمد.

آن طور که مقامات ارشد ایران خودرو در واکنش به پیگیری‌های «دنیای اقتصاد» عنوان کردند، شریک سوم شرکت خودروسازی ایران «اشکودا» است، شرکتی که اگرچه در جمهوری چک مستقر است، اما سال‌ها است زیرمجموعه فولکس واگن به شمار می‌رود و به‌نوعی از آن به‌عنوان خودروسازی آلمانی یاد می‌شود. سال گذشته بود که هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد»، خبر از حضور شریک سوم این شرکت داد و حتی از سهم 30 درصدی آن در سبد محصولات آینده بزرگ‌ترین خودروساز ایران صحبت به میان آورد. هرچند آن زمان خیلی‌ها گمان می‌کردند «شریک سوم»، چینی یا نهایتا «سوزوکی موتورز» ژاپن است، اما رفته و رفته و با کدهایی که یکه‌زارع داد، مشخص شد میهمان بعدی «جاده مخصوص» یک آلمانی خواهد بود. یکه‌زارع کد اول را در نمایشگاه اصفهان داد، آنجا که در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر شریک آینده ایران خودرو، از علاقه شخصی خود برای همکاری با خودروسازان آلمانی گفت. کد بعدی مدیرعامل ایران خودرو، اما به نمایشگاه تبریز مربوط می‌شود، چه آنکه وی در انتقاد به عملکرد رنوی فرانسه عنوان کرد «اگر به جای رنو، با خودروسازی آلمانی شراکت می‌کردیم، بهتر بود.» در نهایت نیز مقامات ارشد ایران خودرو در پاسخ به پیگیری‌های «دنیای اقتصاد»، حضور «اشکودا» در «جاده مخصوص» را به‌عنوان شریک سوم ایران خودرو تایید کردند.

  اشکودا و چند نکته

اما ببینیم شریک سوم ایران خودرویی‌ها چگونه خودروسازی است و چه جایگاهی در صنعت خودرو دنیا دارد؟ تاریخ تاسیس «اشکودا» به حدود 120 سال قبل برمی‌گردد، آنجا که یک کتاب فروش اهل «ملادا بلسلاو» (منطقه‌ای در جمهوری چک امروزی) پس از نا امیدی از تعمیر دوچرخه اش توسط آلمانی‌ها، تصمیم به ساختن تعمیرگاهی شخصی در شهر خود گرفت. «واکلاو کلمنت» شاید هیچ‌گاه فکرش را هم نمی‌کرد این تعمیرگاه کوچک پایه‌گذار تاسیس یک شرکت خودروسازی در شرق اروپا شود، اما تعمیرگاه او و دوستش لورین، بعدها به کارخانه تولیدکننده موتورسیکلت و چندی بعد نیز به محلی برای تولید جنگ افزارها و ادوات نظامی تبدیل شد.

در نهایت نیز 43 سال بعد و پس از جنگ جهانی دوم، بازسازی کارخانه آنها (واکلاو و لورین) آغاز و اولین خودرو ساخت اشکودا به نام R4 روانه بازار شد. از آن زمان تا به امروز، اشکودا توانسته ده‌ها مدل دیگر را تولید و به بازارهای مختلف عرضه کند و حالا هفدهمین خودروساز دنیا (از لحاظ تیراژ) به حساب می‌آید. این شرکت در سال 2012 توانست به تیراژی حدودا 950 هزار دستگاه برسد و در نیمه نخست سال 2013 نیز که افتی 13 درصدی دامانش را گرفت، تولیدی حدودا 80 هزار دستگاهی را به نام خود ثبت کرد.

بدون شک یکی از نقاط عطف این شرکت، پیوستن آن به بزرگ‌ترین خودروساز اروپا است، اتفاقی که در سال 1991 رخ داد و اشکودا حالا یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن آلمان به‌شمار می‌رود. در واقع حالا که 23 سال از رفتن اشکودا به زیر چتر فولکس واگن می‌گذرد، این خودروساز را دیگر باید آلمانی به حساب آورد. اشکودای امروزی البته از دو شرکت مجزا تشکیل شده است؛ یکی «اشکودا ورکس» که در سال ۱۸۵۹ به‌عنوان کارخانه تولید جنگ‌افزار و تولیدات نظامی فعالیت خود را آغاز کرد و دیگری، «خودروسازی اشکودا» است که اولین محصول خود را طی سال 1928 روانه بازار کرد. تاریخ صنعت خودرو نشان می‌دهد اشکودا به همراه اوپل، پژو، دایملر و تاترا، قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در خودروسازی دنیا به ‌شمار می‌روند و نکته اینجا است که خط تولید این پنج شرکت هیچ‌گاه متوقف نشده است. اما در مورد نشان تجاری اشکودا نیز باید گفت این نشان به شکل یک «پیکان پرنده» است که بال آن سمبل پیشرفت و چشم این بال نیز سمبل دقت و دید انسانی است. هر چند اشکودا نه به لحاظ تیراژ تولید و نه به لحاظ درآمد و همچنین توسعه و پیشرفت، جزو بزرگان صنعت خودرو دنیا محسوب نمی‌شود، اما به هر حال همین که زیر نظر فولکس واگن آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز اروپا و سومین خودروساز جهان فعالیت می‌کند، خود نکته‌ای مثبت است. به‌عبارت بهتر، از آنجا که اشکودا در حال حاضر یکی از برندهای فولکس واگن به شمار می‌رود، قطعا سیاست‌ها و خط‌ مشی خودروساز معتبر آلمانی، در رگ و خون آن جریان دارد؛ بنابراین شراکت ایران خودرو و اشکودا می‌تواند انتقال دانش فنی و تکنولوژی صنعت خودرو آلمان را برای «جاده مخصوص»، در پی داشته باشد.

  اشکودا و آزمون چهارم

اما اشکودا در حالی قرار است شریک سوم ایران خودرو شود که این شرکت پس‌از انقلاب سه بار دیگر نیز مهیای حضور در خودروسازی ایران بود، اما هر بار به دلایلی این اتفاق رخ نداد. اولین بار در سال 84 بود که کرمان خودرو (بزرگ‌ترین خودروساز بخش خصوصی ایران) مذاکرات خود را با اشکودا آغاز و در حالی که همه چیز مهیای امضای نهایی قرارداد و انجام سرمایه‌گذاری لازم بود، مسوولان وقت اشکودا ناگهان جا زدند و مذاکرات ناتمام ماند. اشکودایی‌ها آن زمان اعلام کردند که به‌دلیل ریسک بالای سرمایه‌گذاری در ایران، قید شراکت با کرمان خودرو را زده‌اند. آن‌طور که مسوولان اشكودا عنوان کردند، اگرچه «اكتاويا» و «سوپن» (دو محصول اشکودا که جزو گروه فولکس واگن به‌شمار می‌روند) در حال طی کردن مراحل قطعي توليدشان در ایران بودند، اما به دليل تشخيص شركت اشكودا مبني‌بر وجود ريسك بالا در سرمايه‌گذاري در ايران ، این کار منتفی شد. به گفته آنها، چون کرمان‌موتور خواستار سرمايه‌گذاري در ايران بوده و اشکودا این کار را دارای ریسک بالایی می‌دانسته، اين توافق از سوي دو طرف لغو شد.

این در حالی بود که یک سال بعد، دوباره خبر شراکت کرمان خودرو و اشکودا بر سر زبان‌ها افتاد و حتی گفته شد که طرفین به توافق نهایی نزدیک شده‌اند. آن زمان البته یک مانع بزرگ بر سر راه ورود اشکودا به ایران وجود داشت و آن، ناهمگونی استاندارد سوخت محصولات این شرکت با بنزین توزیعی در ایران بود، چه آنکه پايين بودن درجه اكتان این بنزین و تاثير منفی بر موتور خودروهای اشکودا، کار را برای امضای قرارداد نهایی سخت کرد. در نهایت نیز اگرچه قرار شد اشکودا با تغيير برنامه مغز هوشمند برخی محصولات خود، آنها را با محيط آب و هوايي ايران و كيفيت بنزين موجود در كشور سازگار كند، اما این اتفاق رخ نداد و اشکودا برای بار دوم نتوانست راهی ایران شود. این در شرایطی بود که اشکودا می‌خواست حضور خود در خودروسازی ایران را با محصول معروفش «اكتاويا» آغاز و ابتدا این محصول را وارد و سپس به مونتاژ آن در کرمان خودرو بپردازد و حتی قطعاتش را نیز بومی‌سازی کند. داستان ناکامی حضور اشکودا در ایران اما چند سال بعد و در دوران مدیریت جواد نجم‌الدین در ایران خودرو، دوباره تکرار شد و در حالی که قرار بود این خودروساز نسبتا آلمانی همکاری‌هایی را با آبی‌های جاده مخصوص آغاز کند، این اتفاق باز هم رخ نداد. در آن زمان ظاهرا قرار بوده ابتدا برخی محصولات اشکودا به صورت خودرو کامل (CBU) وارد ایران شود و سپس مقدمات لازم برای مونتاژ آنها در ایران خودرو فراهم شود. 
حالا اما پس از سه بار ناکامی، اشکودایی‌ها می‌خواهند بار دیگر شانس خود را برای حضور در «جاده مخصوص» و گرفتن سهمی از بازار بزرگ ایران، بیازمایند و باید دید این بار شراکت میان خودروسازی ایران و این زیرمجموعه شرق اروپایی فولکس واگن، رخ خواهد داد؟

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

مهندس: 1393/7/2907:21:25،
87
271
چرا نشنيديم ما اسمه ايشونو تا بحال؟
پيكان پرنده رم نديديم ! اينهمه خودرو ساز تو دنيا جرجيسشون بايد سهم ما بشه ؟؟؟؟ از كجا پيدا ميكنن اينارو ؟؟؟
---: 1393/7/2908:12:00،
58
208
اسامی اینجور شرکتها رو (مخصوصا از نوع چینی)فقط توی ایران می شه شنید
امیرو: 1393/7/2908:29:14،
280
32
دوستان اشکودا یکی از شرکتهای معتبر خودرو سازی در دنیاست و به لحاظ کیفیت هم در جایگاه مناسبی قرار داره . مزیت اون بر محصولات فولکس واگن ، قیمت پایینتر اشکوداست که برای مردم ایران با درآمدهای نسبتا کم مزیت قابل توجهی به حساب میاد . اگه این شراکت اتفاق بیفته اون رو در صنعت خودرو سازی به فال نیک بگیریم . اگه کسی از محصولات بی کیفیت وطنی خسته شده دلیل نمیشه که هر حرکتی رو ناآگاهانه تقبیح کنه !
AFSHIN: 1393/7/2908:31:05،
193
47
اگه این خبر حقیقت داشته باشه واقعا عالیه چون واقعا ماشین های اشکودا محکم و مقاوم و کم استهلاک هستند
مرتضي: 1393/7/2908:45:11،
43
107
بله دوستان ماشینهای روسی هم میگفتن مقاوم و خوبه و قرار بود لادا بیاد ایران و اومد، اما به چه قیمتی؟!

این که دیگه برچسب اروپایی هم داره.
کوکو: 1393/7/2908:53:21،
93
93
با حلوا حلوا دهنتون رو شیرین نکنین.اصلا نیاز به تحقیق تو سایت و اینور اونور هم نداره.برو ببین اگه تو 4 تا از همین کشور های حوزه خلیج فارس 1 دونه پیدا کردی بعدش من حرفت رو قبول میکنم که ماشین خوبیه.کشته مرده سطح توقع مردممونم که تا این حد اومده پایین.داداش یه مراجعه به گذشتت بکنی میبینی که گذشتگان ما بنز،بی ام دبلیو،شورلت،کادیلاک و امثالهم سوار بودن.کامنت ها رو که خوندم ملت چه ذوقی کردن.ای جونم.بوس
بهنام: 1393/7/2909:27:36،
118
59
واقعا متاسفم برات ، اسم یکی از بهترین خودروسازهای دنیا رو نشنیدی بعد میای نظرم میدی
سلام: 1393/7/2909:33:53،
79
76
این قدر ماشین آشغالیه من سفری به رومانی داشتم از نزدیک دیدم ...لادا پیشرفته است....

ایران خودرو چرا می ترسی با برندهای بنز و بی ام او و ....قردادا ببندی////

آخه بیچاره تقصیر تو هم نیست سیاستهای اون بالاها بهت اجازه رشد نمی دند ..
سینا: 1393/7/2909:33:59،
70
32
مهندس جامعه شما باشی انتظار زیادی ازون جامعه نمیره
کوکو: 1393/7/2909:35:12،
69
45
اگه بهترین بود.ایران نمیومد داداش.
پدرام: 1393/7/2909:57:42،
53
38
اشکودا یکی از خودروسازهای خوب اروپاییه. فکر کنم تحت مالکیت فولکس واگن هم باشه. تو مسابقات رالی هم معمولا رتبه های خوبی کسب میکنن.
درباره هرچیزی باید یه نظری بدیم. البته نظر که چه عرض کنم فقط غر میزنیم!
احسان: 1393/7/2910:29:46،
60
35
اگه بشه عالیه، ماشیناشون حرف نداره همون فولکس واگنه.
ولی با توجه به سابقه اینا من زیاد خوشبین نیستم.
کارمند: 1393/7/2911:17:02،
56
47
این ماشین رو پسرخاله من در سوئد داره و من خودم هم سوار شدم. بسیار ماشین خوب و فوق العاده ایه... ولی متاسفاه ماشین گرونیه... یادمه به پول ما اونجا 200 میلیون بود حالا فکر کن بیاد ایران چند میشه... ولی فوق العادست... در ضمن اصلا هم چینی نیست و مطلب ایران جیب کاملا واقعیت داره... ایشاله تو رنج های قیمیت مختلفش بیاد که همه بتونن ماشین خوب سوار بشن...
سعید: 1393/7/2913:57:28،
43
32
درسته که اشکودا به پای مرسدس و بی ام و و آئودی نمیرسه ولی آیا واقعا اگر الان برن با مرسدس همکاری کنن عموم جامعه توانایی خریدش رو دارن ؟
جواب کاملا مشخصه متاسفانه تو کشور ما قدرت خرید مردم به شدت پایینه
و ضمنا اونایی هم که می خوان بنز سوار شن ترجیح میدن همون خارجی باشه نه تولید ایران
حالا باید این رو هم در نظر گرفت که اینجور شرکتا نمیان با ایران خودرو همکاری کنن
پس میمونه شرکت هایی مثل پژو ، رنو ، اشکودا و ... که البته خودروساز های بدی نیستن منتها ایران خودرو گند میزنه به اعتبارشون
اشکان: 1393/7/2915:48:53،
44
30
دوستان منطقی برخورد کنین
اشکودا خودروساز متوسط به بالاست و کلا ماشینیایی با قیمت نسبتا پایین و کیفیت بالا تولید می کنه، به طوره کل زیر مجموعه های فولکس خودروهایی با کیفیت قطعات بالا هستند
به خدا با اینجور شرکت ها قرارداد ببندد بسیار بهتر از اینه که با چینی ها باشند حتی اگه قیمت رنو یا اشکودا کمی بیشتر از آشغال های چینی باشه
مهندس (اصلی): 1393/7/2916:28:39،
63
36
من مدت خیلی زیادی هست با یوزر مهندس فعالم
بعضی با دانشجو گاوچرانی هم خودشون رو مهندس میدونن
متاسفانه الان توی این مملکت همه شدن مهندس ، وقتی ظرفیت دانشگاها چندین برابر شده چوپان هم باشی میتونی با پول بشی آقا دکتر
والا من کارشناس ارشد مهندسی ساخت هستم میشیم مهندس اونی که ... ولش کن بابا بیخیال
اینا آبرو مارو هم بردن بخدا
رهگذر: 1393/7/2917:27:27،
59
46
پاسخ به مهندس (اصلی):
اینقدر پوز مهندس بودنتو نده، و به گاوچرانها هم توهین نکن. گاوچران صد مرتبه شرف داره به مهندسی که خودشو علامه میدونه. در این سایت هرکی نظر خودشو میده هرکی دوست داشته باشه میتونه لایک کنه هرکی هم دوست نداشته باشه میتونه دیسلایک کنه. جایی هم نشنیدم که بگند مهندس شما هستید و کس دیگه ای نمیتونه خودشو مهندس بنامه. اگه تحمل شنیدن نظرات مخالفو نداری باید به جای مهندس بودن، آداب معاشرت یاد بگیری!
پاسخ به اقاي مهندس: 1393/7/2920:13:06،
53
41
اقاي مهندس اگه اطلاعي راجب اين ماشين نداري ،نيا اظهار نظر بدي
علی s: 1393/7/3001:51:15،
38
29
شرکت فوق العاده ایه فقط کافیه اسمشو تو گوگل سرچ کنی تا محصولات بی نظیرشو مشاهده کنی
مهرداد: 1393/7/3003:50:56،
53
46
آقایون اشکودا شناس لطفا بزارید بیاد ایران بعد نظر مثبت بدید . مگه پژو و رنو بد بودند؟ ببینید چه بلایی سر ماشیناشون آوردند ، اینا به ملت رحم نمی کنند ، تو رو خدا اینقدر زود فریب نخورید بزارید بیاد ایران هم کیفیتش آب میره هم سودش بالا میره
مهندس (اصلی): 1393/7/3013:36:07،
56
27
پاسخ به رهگذر
شما چرا گیج میزنی؟ شما اگه شغلت گاو چرانیه برای ما کاملآ قابل احترامه دوست عزیز
بحث سر این مسئله بود که هر کسی خودشو مهندس میدونه
اینم یک حقه ای بود بخاطر اینکه مردم بیشتر بیان دانشگاه شرکت
چون اینجوری مردم تمایل بیشتری برای شرکت در اینجور رشته هایی که کسی نمیرفت را دارند
امیدوارم متوجه شده باشید.
وحید ص: 1393/7/2907:26:59،
45
127
خداوند به خیر کنه. من یه تحقیق کوچولو کردم یه چیزی تو مایه های چینی هاست البته با قیافه بهتر.
علیرضا: 1393/7/2908:37:53،
79
34
واقعا متاسفم واستون..بد نیست به جای اینکه بدون مطالعه حرف بزنین یکم لا اقل فکر کنین
اشکودا سالهاس زیر مجموعه فولکس واگنه اکثرا هم خودروهاش با فولکس واگن مقایسه میشه..پس مقایسه این برند با چینی ها کاملا ساده لوحانه اس
سینا: 1393/7/2909:32:21،
82
29
این اشکودا همون ماشینی هستش که تو تاپ گیر جرمی سوارش شد رفت وسط اتیش شروع کرد بستنی خوردن اخرشم خیلی راحت امد بیرون
والا فکر کنم مردم ما بنتلی رو هم جزو چینی ها حساب کنن چون اسمشو نشنیدن
آرش وان: 1393/7/2910:11:11،
60
46
اشکودا در اروپا بیشتر از برندهای معتبری چون مزدا ، هوندا و شورلت ماشین میفروشد البته این دلیلی بر برتری و یا عدم برتری نیست چرا که در آمریکا کار بالعکس است و اثر مستقیمی از اشکودا در آمریکا نیست.

رنکینگ برندهای پرفروش اروپا 2014:

1 فولکس واگن
2 رنــو
3 فورد
4 اوپل / واکسهال
5 پژو
6 مرسدس بنز
7 فیات
8 سیتروئن
9 آئودی
10 تویوتا
11 بی ام و
12 نیسان
13 اشکودا <<<<
14 هیوندای
15 کـیا
16 داچیا
17 لادا
18 سئات
19 ولوو
20 مزدا
21 بقیه
علامه: 1393/7/2913:22:39،
39
32
در خیلی از کشورهای اروپایی از ماشینهای اشکودا اوکتاویا و اشکودا سوپرب به عنوان تاکسی استفاده میشه چون خیلی با کیفیت و کم مصرف هستند. در ضمن باید عرض کنم که پلتفرمهای اشکودا با فولکس واگن و آئودی مشترک هستند. مثلا مدل اوکتاویا با گلف و آئودی A3 روی یک پلتفرم ساخته شده اند.
جاسم : 1393/7/2907:32:24،
77
33
این جور که بادش میاداخرش هم نمیان
به قول بچه ها میترسن ماشین سازیشون پول تو جیب اقا زادهها کنه سر خودشون ماست وماشین سازی بعد از شش ماه فرقون سازی
خوب نمی یان دیگه
راد : 1393/7/2907:33:59،
73
29
معركه است چون فروش خود فولكس واگن را تو اروپا كم كرد البته مدل اوكتاويا خيلى ماشينه استخون داريه
--: 1393/7/2908:43:12،
54
31
البته مدل suoerb یه چیز دیگست
حق: 1393/7/2908:00:11،
75
39
دوستان خوبم اين ماشين واقعا خوبه زير مجموعه فولكس واگن هـست عين داچيا كه زير مجموعه رنو هـست اگر اين ماشين ايران بياد كه من شك دارم بياد خيلى از برندهـا را به هـاشيه ميبره
دم: 1393/7/2908:02:22،
62
33
با اين ماشين من راننندگي كردم حرف نداره يك جورايى از لحاض ايمنى شبيه ولوو
سام: 1393/7/2908:04:24،
57
37
بعضى از دوستان هـمينطور يك چيزى ميگن كه اسمشو نشنيديم بريد يك تحقيق بكنيد وببينيد چه فروش بالايى داره
هادی: 1393/7/2908:06:40،
76
31
من تعجب میکنم بعضی دوستان حتی اسم کمپانی اشکودا رو نشنیدن. کمپانی خیلی خوبیه و تو تموم اروپا بازار داره ماشیناش
شوشي: 1393/7/2908:36:20،
73
43
ما كه ماهواره نداريم ولي تو كانال zdf وfox تبليغ ميكنه به نام scoda
AFSHIN: 1393/7/2908:42:39،
54
27
فرکانس foxچیه
شوشي: 1393/7/2909:41:41،
45
27
استغفرا....نداريم١١٨٤/٢٧٥٠٠/badr2,3,4/euro
ممل: 1393/7/2908:18:07،
63
32
اگه خودرو شناس باشین میفهمین که جز با کیفیت ترین خودروهای اروپاست
محمد: 1393/7/2908:54:20،
50
29
اونایی که نظر منفی میدن و اشکودا رو با ماشین چینی مقایسه میکنن واقعا استاد تمام هستن تو زمینه خودرو !!!
فقط در یک کلمه بگم ... واقعا محشره...
البته حدود 15 سال پیش قرار بود توسط خانواده افشار و فارسیان تو مشهد مونتاژ بشه که به سرانجام نرسید و بجاش چری چین جایگزین شد و شکر خدا هم متوقف شد رفت پی کارش
حميد: 1393/7/2908:57:52،
50
40
داماد ما آلمان تاکسي داره ، اتفاقا ماشينش هم اشکوداست.البته اول بنز داشت عوض کرد و اشکودا گرفت وقتي ازش پرسيدم چرا گفت هم از نظر هزينه مقرون به صرفه است و هم امکانات خوبي داره.
آفرودر حرفه ای: 1393/7/2909:02:20،
41
26
این منظورش شریک تو مایه ها نیسون و سایپا بود یعنی یا یه لگن 50 سال پیش اسکودا رو مونتاژ می کنن مثل نیسون آبی یا مثل مورانو یه راست وارد می کنن خدا تومن گرون تر می فروشن این یعنی شراکت... فعلا که تو دنا توربوش موندن چجور می خوان اسکودا که بعضی ماشیناش هم زمان توربو و سوپرشارژه رو تولید کنن خدا می دونه تازه کیفیت و دوام ماشیناش بماند
امیرجونی: 1393/7/2909:04:28،
35
28
اگه قیمت خودروهاش بالای 30 میلیون دربیاد کسی نو ایران نمیخره ازما گفتن
abolfazl: 1393/7/2909:12:51،
62
29
کیفیت ساخت اشکودا واقعا عالیه
شاید خیلی بهتر از ال نود و رنو باشه
فقط خدا کنه منتاژ کنن که قیمتش پایین باشه مردم بتونن لا اقل بعد 30 سال از ماشینای روز اروپا استفاده کنن
حسام: 1393/7/2909:21:05،
49
55
پس شما ها تا حالا سر سوزنی از خودرو آشنایی نداشتید. فقط حرف حرف حرف. اشکودا یکی از بهترین و بزرگترین شرکتهای خودروسازی اروپا و دنیاست خودروهای این شرکت فوق العاده محکم و کم مصرف هستن. فقط بلدید بشینید پشت کامپیوتر چرت و پرت بگید و انتقاد های الکی کنید و وقت بگذرونید.
لالاس: 1393/7/2909:22:28،
56
35
همین که باشه بهتر از نبودشه جی میشد دیگه از چین هیچ خودرو وقطعه ای وارد نمیشد.
امير: 1393/7/2909:27:40،
51
25
البته اشكودا برند خوبيه ولي ايران خودرو اگه ميخواد دل مردم ايرانو بدست بياره و از نفرت ملت نسبت به خودش كم كنه و رضايت خلق و جلب كنه و... خلاصه آخر و عاقبت بشه ... بياد اين مديراي در پيت و بندازه بيرون و كل سهامشو دو دستي تقديم مرسدس بنز كنه و خلاااصصص ... نميشه ولي اگه بشه چي ميشهههه !!!
حسین: 1393/7/2909:43:23،
51
43
خودروهای اشکودا حرف نداره ، عالی - من چند سالی با اکتاویا رانندگی کردم .
کردستان: 1393/7/2910:28:00،
39
25
اگه بیاد ماشین خوبیه من مدلهاشو تو سلیمانیه عراق دیدم از نظر ظاهر کیفیت عالین
hesam: 1393/7/2910:54:36،
38
38
من این ماشین رو یک ماه اجاره کرده بودم و فوق العاده بود
فراتراز انتظار بود بسیار نرم و بی صدا واقعا هم تیپ همون فولکس واگن هستش .خلاصه بریم دعا کنیم اگه بیاد.ازپژو سیتروین خیلی بهتره .
امیر: 1393/7/2911:25:00،
49
29
من سال ها است این خودرو ساز چکی را میشناسم. البته باید گفت آلمانی.
یادتون باشه آلمان استاندارد خاص مهندسی خودش داره. این شرکت زیرمجمعه بزرگترین خودروساز اروپا هست. میتونید در اینترنت گروه فولکس واگن را سرچ کنید. برندهایی را میبینید که اصلا باور نمیکنید!

این خودروساز در بین 20 خودروساز برتر دنیا سال 2014 قرار دارد.
حداقل برای اینکه مغزتون خسته نشه، قبل از هر اضهار نظری یکم مطالعه کنید. سرچ که خوب بلدید. گوگل را ازتون نگرفتند!
امیر: 1393/7/2913:54:20،
57
30
گروه فولکس واگن.

فولکس‌واگن
آئودی
بنتلی
بوگاتی
لامبورگینی
پورشه
سیات
ام آ ان
سوزوکی
اسکانیا
اشکودا
دوکاتی
ایتال‌دیزاین
جواب به سلام: 1393/7/2912:22:20،
54
28
معلومة كه تو رومانى نبودى من دو سال اونجا زندگى كردم بيشترين برندى كه اونجا هـست اول داچيا بعد اشكودا
مان : 1393/7/2912:34:06،
40
26
بعضى از دوستان بى اطلاع هـمينجورى ميان يك چيزى ميگن مثلا داچيا ماله رومانى أشكوا برا جمهـورى چك هـستش و أينا خوب نيستن بأيد بگم اين دو برند زير مجموعه رنو و فولكس واگن هـستند و فروش بالايى هـم تو اروپا دارن رنو داستر و أشكودا بالاى يك ميليون دستگاه فروش داشته أند
سینا : 1393/7/2913:49:18،
41
75
خودروی خیلی خوبی هستش اما نه در مقایسه با خودروهای خوبی مثل هیوندای و تویوتا البته برای ما ایرانیها بهتر از گزینه هایی مانند محصولات بی کیفیت سایپا و ایران خودرو هست
masoud: 1393/7/2914:53:43،
59
31
دمشون گرم سه آت اسپانیا یا اشکودا چک یکیش باید تو ایران میومد
پويا: 1393/7/2915:32:51،
49
72
به جاي گدايي بهتر نيست يك مركز طراحي با همكاري متخصصين خارج از كشور و افرادي مثل آقاي منصوري ايجاد كرد و هر روز به در خودروسازي اين كشور و اون كشور نرفت البته تا زماني كه اين شركتها خصوصي نشوند و مديران آزمون پس داده بر صندلي مديريت اين شركتها تكيه نزنند وضعيت به همين شكل ادامه پيدا خواهد كرد
واقع بین : 1393/7/2917:00:28،
56
69
در پاسخ به برخی دوستان همه چیز دان و نهیلیسم :
آن دسته از دوستانی که ادعا دارند نام اشکودا را تا به حال نشنیده اند می توانند بیشتر مطالعه کنند و سطح معلومات خود را بالاتر ببرند. به دوستی هم که صرفا مجری انتشار فاز منفی چه در مسکن ( با شعار سود 100% سازندگان!) و چه در خودرو با شعار ( نخرید تا ورشکست شوند ! ) یا (اشکودا اگر خوب بود ایران نمی آمد !)می باشد و نیاز به نام بردن از او نیست پیشنهاد می کنم به جای ارائه اطلاعات غلط و هیجان منفی به مخاطبین این سایت ، سعی در اظهار نظر در خصوص مطالبی نماید که حداقل 60 % بر آن اشراف دارد. چرا که اگر من نوعی که اقدام به ارائه نظر خود در این سایت می نمایم باعث گمراهی حتی یک نفر در این سایت شوم ........
واقع بین: 1393/7/2917:08:20،
40
36
..... چه به لحاظ انسانی و چه شرعی به آن شخص مدیون می شوم . بزرگی گفت خرده اطلاعات مانند خرده پول در جیب سرو صدا می کند .
دوستان ، اشکودا در کلاس خود یکی از خودروهای نسبتا موفق و دارای نام تجاری معتبر در دنیاست و در کشورهائی مانند اسپانیا و سوئد سالهاست بازار خاص خود را دارد. به نظر این حقیر ، ایران خودرو پس از تولید خودروهای بی کیفیت و نیز مسئول بودن به صورت مستقیم و غیر مستقیم درخصوص ورود خودروهای چینی به کشور ، اگر قراردادی با اشکودا عقد نماید ، برخی از اشتباهات خود را جبران نموده است چرا که اگر چه اشکودا اوپل نیست اما با بهترین خودرو ساز چینی نیز قابل مقایسه نیست.
شاد و پیروز باشید.
مشتری: 1393/7/2917:52:33،
43
72
این نمایندگان خوش فکر و مبتکر اشغال خودرو چرا یه سری به بورکینافاسو وجزایر واتوواتو نمیزنن شاید بتونن یه شریک تجاری دیگه پیدا کنن /پس این ساپکو به این عریض و طویلی چه کار می کنه/لابد باز منتظره که یه نفری با یه کیف نقشه کامل ساخت یه ماشین{داستان تولید همین سمند که اسمش رو هم گذاشتن خودرو ملی} از.........بیایدو بعد بگن که بعد از سالها تلاش و طراحی ساپکو وصرف هزینه 500 میلیون دلاری{یه اب هم روش}تولید خودرو ملی شروع شد/
امیر: 1393/7/2918:25:25،
46
27
اشکودا یکی از بهترین خودروسازهای اروپا است که به خاطر کیفیت
خوب و قیمت مناسب فروش خوبی بخصوص در انگلیس داشته است
امیدوارم ایران خودرو با شعارهایی مثل خودکفایی و ساخت داخل
به محصولات اشکوا گند نزند.!!!!
فریدون: 1393/7/3001:14:13،
36
34
امیدوارم پاش به ایران باز بشه .خودروی خوبیه. تو المان به کرات میشه اشکودا رو تو خیابوناشون دید
مرتضی: 1393/7/3001:27:32،
42
27
دوستان برید تو مجله پدال مدلهای اشکودا رو ببینید,در ضمن اشکودا که اسم ماشین نیست ی ماشین خاص نیس,ی برنده,مدل رپید ,فابیا
صادق: 1393/7/3008:56:42،
38
25
هرچه باشه از خودروهای ایرانی بهتره!!!!!
نادر: 1393/8/513:22:13،
34
24
با سلام خدمت همه هم وطنان گرامی, اشکودا یک خودرو ساز بزرگ چک میباشد که زیر نظر فولکس واگن فعالیت میکند و موتور و گیربکس همه تولیدات این شرکت المانی هستند و از نظر کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد و بسیار هم کم اصطهلاک و به قول خودمان کارکن هستند, این خودرو هم اکنون در خود کشور المان و سایر کشورهای اروپایی برای فروش عرضه میگردد و دارای طرفدارهای سر سختی هم میباشد زیرا که انتظارات خریداران خود را از هر نظر به خوبی بر اورده میکند ( قیمت, استحکام, سرعت, مصرف) همگی در سطح بسیار خوبی هستند و کسانی که این خودرو را دارند از ان راضی هستند و حاضر به تعویض و یا فروش ان نیستند, یک نکته جالب اینکه خوردو سهند ایرانی از اطاق اشکودا اکتاویا بهره میبرد که این نکته در اویل تولید این خودرو در ایران نظر مرا جلب کرد اما دیگر سیستمهای خودرو سهند مطعلق به شرکت اشکودا نیستند
اکبر: 1393/8/2022:03:46،
33
19
برای مونتاژکاران بااین همه دب دبه مایه ننگ بایدباشه هرکس وناکس بخوان هراشغالی به ایرانی بفروشن واین اقایان انرا باافتخار اعلام بکنن که کارخانه ای کهقدمت ان پیشتراز دوو وبقیه بود ایرانخودرو ننگ ملی
اکبر اورومی: 1393/8/2022:16:25،
32
30
من خودم ازاین اشغالهای ایانخودرو مدل91دارم پارسال تعمیرکامل کردم در تبریز الان بازم احتیاج ذاره ومنم کارمندم این است خودرو ملی دل روده چینی وبقیه معلوم نیس واستانداردکیفیت کجاس!!!!؟؟؟؟؟
حمید: 1394/12/316:43:59،
17
23
با سلام خدمت دوستان چند نکته در مورد این خودرو هست که بد نیست بدونین اول اینکه همونطوری که دوستان دیگه اشاره کردن این خودرو از سابقه طولانی و قابل قبولی در صنعت خودرو سازی برخورداره.
دوم اینکه برای دارای تورم خودروی ایران و با توجه به نبود امکان رشد صنعت خودروی داخلی یکی از گزینه های خیلی خوبه،حالا چرا یکی از گزینه های خوبه برمیگرده به برنامه ریزی مالی مشتریان و صلیقه اونها و کشش بازار خودرو در آینده
سوم اینکه مثل خیلی از چیزایی که قبل از انقلاب اسلامی و جود داشت و بعد از انقلاب به دلیل تحریمها و مسایل سیاسی از دست رفت شرکت خودرو سازی اشکودا هم قبل از انقلاب در ایران نمایندگی داشت و حتی مشتریان خوبی رو هم جذب کرده بود به هر خال امیدوارم که بازار خودرو هر چه زودتر رقابتی بشه و همین موضوع به ثبات بازار خودرو کمک کنه چرا که ایرانیان لیاقتشون بیشتر از اینهاس

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما