کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماجرای قدیمی و کسل کننده پلاک نکردن خودروها


کد خبر : ۷۴۸۹یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳:۲۴۶۰۴۷ بازدید

متاسفانه مردم پس از دو سه ماه یا حتی زمان بیشتری، باید برای گرفتن خودرو خود منتظر بمانند. از سوی دیگر، وقتی هم که خودرو خود را تحویل می‌گیرند، مدتی باید منتظر پلاک خودروی خود باشند.

چند روزی است که بعضی از خودروهای تولید داخل و تعدادی از خودروهای خارجی توسط پلیس راهور پلاک نمی‌شود . در میان این خودروها، خودروهایی از قبیل پراید و خودروی چینی جیلی بسیار به چشم می‌خورد. این خودروها از چندی پیش بدون پلاک یا تحویل مشتری داده شده و یا این‌که در انبار نمایندگی خودروسازان خاک می‌خورند.

این موضوع همچون سال‌های گذشته، تبدیل به دردسری برای خریداران خودرو شده است؛ به طوری که پس از دو سه ماه یا حتی زمان بیشتری، باید برای گرفتن خودرو خود منتظر بمانند. از سوی دیگر، وقتی هم که خودرو خود را تحویل می‌گیرند، مدتی باید منتظر پلاک خودروی خود باشند.

این دعوای قدیمی و همیشگی خودروسازان و پلیس راهور، همواره به بهانه‌ها و دلایل مختلف صورت می‌گیرد. این بار نیز دلیلی که برای خودروهای داخلی آورده می‌شود، نداشتن کپسول آتش‌نشانی یا نگذاشتن آپشن‌های ایمنی است. همچنین در رابطه با خودروهای خارجی، مثل خودرو جیلی که حدود ۲ ماه است پلاک آن به مشتریان داده نمی‌شود، دعوا بر سر قیمت خودروهای اسقاطی است تا بابت هر پلاک خودرو، مبلغی به پلیس راهور باید داده شود. این مبلغ قسمتی از قیمت خودروهای اسقاطی را در برمی‌گیرد.

با وجود این مسایل، مساله این‌جاست که قضیه چندین ساله پلاک نشدن خودروها تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد؟! هر ساله در ابتدای سال پلیس راهور اخطارها و تذکراتی به خودروسازها می‌دهد که اگر یک خودرو آپشن (x) را نداشته باشد، پلاک نمی‌شود. 

بنابراین از اردیبهشت‌ماه که پلاک کردن خودروها شروع می‌شود، همواره به نظر می‌رسد مشکل بین خودروساز و پلیس راهور حل شده است، این در حالی است که ما شاهد هستیم در نیمه سال دوباره یک بهانه و یک دلیل دیگری به وجود می‌آید و پلاک کردن خودروها متوقف می‌شود و دعواها از سر گرفته می‌شود. بنابراین این سوال مطرح است که آیا نباید قبل از شروع سال جدید این مشکلات و دعواها حل شود و خط و مرزها مشخص شود تا در نیمه سال، مشتریانی که خودرو خود را تحویل گرفته‌اند، یک یا حتی دو ماه منتظر پلاک خود نمانند؟! این موضوع نه امسال، بلکه چند سال است که اتفاق می‌افتد و دلیل این اتفاق هم مشخص نیست و این‌که چه کسانی از پلاک نشدن خودروها منفعت می‌برند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها