کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش یکباره بهای جهانی طلا


کد خبر : ۷۴۲۷چهارشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶:۰۳۲۹۹۸ بازدید

در حالی که صبح امروز هر اونس طلا در محدوده 1223 دلار روزی کاهشی را سپری می کرد ساعاتی پیش قیمت طلا به طور ناگهانی افزایش یافت و تا سطح 1246 دلار نیز صعود کرد.

روز چهارشنبه در حالی که ارزش دلار افزایش یافت و قیمت های نفت به کاهش خود ادامه داد، قیمت طلا به سمت 1246 دلار پیش رفت. نگرانی ها از رشد اقتصاد جهانی مانع از کاهش قیمت شد.

قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم از اواسط 2013 تاکنون، در هفته گذشته افزایش یافت، اما با تقویت دلار، نتوانست رشد قیمت خود را ادامه دهد. ترمیم قیمت فلز زرد روز سه شنبه در رقم 1237 دلار و 90 سنت که بالاترین رقم 4 هفته اخیر بود متوقف شد و سپس روندی معکوس را در پیش گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 23 دلار افزایش به 1246 دلار در هر اونس رسید.نگرانی ها از سلامت اقتصاد جهانی اخیرا افزایش یافته و به شاخص های بازار بورس آسیب زده است. آمارهای اقتصادی از اروپا همچنان ضعیف است و وضعیت بدتر از پیش بینی تورم در چین به نگرانی ها افزوده است.

متیو ترنر، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «طلا دارد از مزیت افت بازارهای دیگر منتفع می شود...اینجا دو نظر وجود دارد: اینکه افت فعلی شاخص های اقتصادی موقتی است یا اینکه این یک افت بزرگ دیگر است و بانک های مرکزی قدرت متوقف کرده آن را ندارند.»

شاخص دلار آمریکا روز چهارشنبه تقویت شد و به بالاترین رقم در یک ماه اخیر رسید، در حالی که یورو به دلیل نگرانی ها از وخیم تر شدن چشم انداز اقتصادی حوزه یورو تحت فشار قرار گرفت. این نگرانی ناشی از کاهش رتبه اعتباری فرانسه بود.

طلا که با دلار ارزش گذاری می شود، معمولا در هنگام تقویت ارزش پول ملی آمریکا با افت قیمت مواجه می شود.ارزش شاخص های سهام در بازارهای مالی جهانی نیز افت کرد و جذابیت طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین افزایش داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها