کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی پایان یافته است؟


کد خبر : ۷۳۵۵یکشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹:۴۱۲۸۸۳ بازدید

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که پس از گذشت 3 سال از دوران سخت در بازار طلا روند نزولی قیمت این فلز زرد پایان یافته است و طلا خود را برای افزایش مجدد قیمت آماده می کند.

پیتر بوکوار تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری لیندسی گروپ تاکید کرد که انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا نقطه عطف مهمی در تحولات بازار طلا به شمار می رود. 
به نظر من دوره افت قیمت طلا در سه سال اخیر به پایان رسیده چرا که فدرال رزرو با انتشار متن مذاکرات خود عملا جنگ ارزی در جهان را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش افزایش ارزش دلار در هفته های اخیر فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است که علت اصلی آن نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا بوده است ولی فدرال رزرو در نشست اخیر خود اعلام کرده است که فعلا تصمیمی برای افزایش نرخ بهره ندارد و این مساله موجب شد تا ارزش دلار بار دیگر با افت نسبی روبرو شود.

وی افزود: ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی منطقه یورو و ادامه روند نزولی نرخ تورم در اروپا تاثیر منفی زیادی بر وضعیت اقتصادی آمریکا خواهد داشت. در شرایط کنونی اکثر بانک های مرکزی بزرگ جهان قصد دارند تا سیاست های محرک پولی را با هدف حمایت از رشد و رونق اقتصادی اجرا کنند که نتیجه طبیعی آن کاهش متوالی نرخ ارز خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا که از 800 دلار در سپتامبر 2008 میلادی به بیش از 1900 دلار در سپتامبر 2011 میلادی رسیده بود بار دیگر با افت شدیدی روبرو شده و اکنون به بالای 1200 دلار در هر اونس رسیده است.

بوکوار خاطرنشان کرد: بی شک سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا در سال های اخیر تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا داشته است.
البته ادوارد میر تحلیلگر برجسته موسسه اف سی استون مخالف این فرضیه است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی اقتصاد آمریکا رو به رشد و رونق است و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد. ادامه روند صعودی ارزش دلار مانع از افزایش قیمت طلا خواهد شد.

وی افزود: اگر قیمت طلا رو به کاهش باشد سرمایه گذاران اقدام به خرید نمی کنند. اگر روند صعودی ارزش دلار ادامه یابد و تقاضا در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شود قیمت طلا به زودی به کمتر از 900 دلار خواهد رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها