کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ركوردشكني دوگانه طلا در بازار جهاني


کد خبر : ۷۳۲۳شنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵:۱۶۲۱۲۶ بازدید

خبرهاي حول محور بازار طلا از هفته گذشته رنگ اميدواري به خود ديده است. بررسي بازار جهاني از ابتداي هفته گذشته تاكنون مشخص مي‌سازد كه طلا سه‌روز ...

خبرهاي حول محور بازار طلا از هفته گذشته رنگ اميدواري به خود ديده است. بررسي بازار جهاني از ابتداي هفته گذشته تاكنون مشخص مي‌سازد كه طلا سه‌روز ابتدايي هفته را روي محور ناامني گذراند تا جايي‌كه در روز دوشنبه كارشناسان بازار جهاني طلا به پيش‌بيني‌هاي جديد و منفي‌تري دست پيدا كردند مبني بر اينكه با ادامه روند كنوني و كاهش قيمت جهاني طلا، امكان دستيابي قيمت اين فلز زردرنگ به 50ماه قبل وجود دارد و اين به اين معنا بود كه قيمت جهاني اين فلز زردرنگ به جايگاه قبلي خود در آگوست2010 خواهد رسيد. روز سه‌شنبه اما براي طلا خوشايند شروع شد، انتشار گزارش صندوق بين‌المللي پول و نظر بر كاهش رشد اقتصادي دنيا موجب افزايش تقاضا و باعث جان‌گرفتن نسبي طلا شد.

هر اونس طلا روز گذشته با افزايش نسبي قيمت در بالاترين سطح به قيمت 1221دلار در بازار جهاني معامله شد، اين افزايش نسبي براي طلا مرهون دو عامل انتشار گزارش صندوق بين‌المللي پول در روز سه‌شنبه و ارايه گزارش از سوي فدرال‌رزرو در روز پنج‌شنبه است.

انتشار گزارش صندوق بين‌المللي پول از يك‌سو و از سوي ديگر ارايه گزارش از سوي فدرال‌رزرو در شب گذشته باعث شد كه طلا در بالاترين قيمت طي دو هفته گذشته قرار بگيرد.  روز سه‌شنبه آمارمنتشر‌شده از سوي صندوق بين‌المللي پول تاثير بسيار زيادي بر بازار‌هاي جهاني گذاشت، در اين بين نفت اوپك و طلا بيشترين تاثير را از اين بازار دريافت كردند.

روز گذشته نفت اوپك به پايين‌ترين قيمت از اول سال۲014 رسيد و به ارزش هر بشكه ۸۹دلار معامله شد همچنين طلاي جهاني نيز با افزايش قيمت ۱۲دلاري به قيمت ۱۲۱۷دلار رسيد. همچنين گزارش فدرال‌رزرو در عصر روز پنج‌شنبه، حاكي از اين است كه اين كشور عجله‌يي براي افزايش نرخ بهره ندارد و اين مساله تا حدي موجب كاهش نگراني سرمايه‌گذاران بين‌المللي و افت ارزش دلار شده است. به اعتقاد بسياري از كارشناسان كاهش ارزش دلار پس از انتشار نشست فدرال‌رزرو توانست به نفع قيمت طلا تمام شود.  از سوي ديگر شاخص سهام در بازار‌هاي اروپايي و آسيايي در روز چهارشنبه به پيروي از بازار سهام ايالات متحده با ضعف و افت ارزش مواجه شد و همين امر باعث شد تا بسياري از سرمايه گذاران و كارگزاران، بازار طلا را به‌عنوان بازار مطمئن انتخاب كنند. همين عوامل باعث شده تا در آن روز ارزش فلز زرد به بالاترين قيمت طي دو هفته گذشته خود برسد و تا قيمت ۱۲۲۸دلار نيز در بازار معامله شود.

صندوق بين‌المللي پول روز سه‌شنبه خبر از كاهش برآورد رشد اقتصادي در جهان داد. بر اين اساس نرخ رشد سالانه برابر 3/3درصد اعلام شد كه نسبت به پيش‌بيني‌ها در ماه جولاي در حدود 0.1درصد كاهش داشته است. همچنين پيش‌بيني‌ها در ر ابطه با سال۲۰۱۵ برابر 8/3درصد اعلام شده است كه اين رقم نيز در حدود 0.2درصد كمتر از برآورد‌هاي قبلي در نظر گرفته شده است.  به گزارش ساعت24 به نقل از كيتكو، سازمان همكاري و توسعه اقتصادي نيز در موافقت با گزارش صندوق بين‌المللي پول اعلام كرده در ماه‌هاي آينده اقتصاد دنيا مي‌تواند رشد نسبي در مقابل با ماه‌هاي قبل خود داشته باشد. اين درحالي است كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان رشد اقتصادي اتحاديه اروپا به‌دليل شرايط ريسك‌گريزي در بازار سهام نمي‌تواند رشد چنداني داشته باشد و متوقف مي‌شود. يك مقام بانك مركزي اروپا نيز روز چهارشنبه اعلام كرد روساي اين بانك در نظر دارند براي پياده‌سازي استمرار سياست‌هاي انبساطي از سياست‌هاي پولي جديدي بهره بگيرند.

اين مقام افزود كه در‌حال‌حاضر نرخ تورم بسيار‌پايين بزرگ‌ترين دغدغه و عامل نگراني در بين اقتصاددانان و سران اتحاديه اروپا به‌شمار مي‌رود.  لازم به ذكر است قيمت جهاني طلا از ۱۹۰۰دلار در هر اونس در سپتامبر۲۰۱۱ ميلادي به كمتر از 1222دلار در شرايط كنوني رسيده است. اين مساله ضرر و زيان زيادي را متوجه سرمايه‌گذاران بزرگ بين‌المللي كرده است.  طلا در هفته گذشته دو اتفاق را تجربه كرد، يكي اينكه به پايين‌ترين قيمت خود در چهار سال گذشته براي نخستين‌بار رسيد و پس از آن به بالاترين سطح قيمتي خود در دو هفته گذشته رسيد تا كاهش قيمت و كانال كاهشي را كنار بگذارد و نگاه اميدوارانه‌تري به روزهاي پيش رو داشته باشد.

 به گزارش طلا به نقل از رويترز، انتشار متن مذاكرات نشست اخير فدرال‌رزرو امريكا نشان مي‌دهد كه اين كشور عجله‌يي براي افزايش نرخ بهره بانكي ندارد و اين مساله تاحدي موجب كاهش نگراني سرمايه‌گذاران بين‌المللي و افت ارزش دلار شده است.  براساس اين گزارش كاهش ارزش دلار پس از انتشار متن مذاكرات نشست فدرال‌رزرو به‌نفع قيمت طلا بوده و موجب شده تا قيمت اين فلز زرد به بالاترين حد خود در دو هفته اخير برسد.  قيمت هر اونس طلا روز پنج‌شنبه به بيش از 1224دلار رسيده كه اين رقم بالاترين رقم در دو هفته اخير به‌شمار مي‌رود. قيمت طلا در سه‌روز گذشته نيز به‌طور متوالي با افزايش نسبي روبه‌رو شده است.  مقام‌هاي فدرال‌رزرو اعلام كرده‌اند كه به‌شدت نگران تاثيرات منفي ادامه روند صعودي ارزش دلار بر رشد و رونق اقتصادي جهان هستند.

با وجود افزايش نسبي قيمت طلا هنوز برخي كارشناسان اقتصادي و سرمايه‌گذاران نگران بازگشت قيمت طلا به كانال 1100دلاري هستند.

هر اونس طلا ابتداي هفته گذشته 1191دلار و 7سنت و در انتهاي هفته گذشته به قيمت1222دلار و 35سنت در بازار جهاني معامله شد كه رشدي 31دلاري را در خود گنجانده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها