کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مهر ماه ؛ ماه مهربانی بورس


کد خبر : ۷۳۱۵جمعه، ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷:۵۸۱۹۶۰ بازدید

یک کارشناس بورس گفت: مهرماه اهمیت زیادی برای سرمایه گذاران بورسی دارد، چرا که آنان برای بهینه سازی سبد دارایی خود باید گزارش 6 ماهه شرکت ها را بررسی و به تناسب ریسک ...

 یک کارشناس بورس گفت: مهرماه اهمیت زیادی برای سرمایه گذاران بورسی دارد، چرا که آنان برای بهینه سازی سبد دارایی خود باید گزارش 6 ماهه شرکت ها را بررسی و به تناسب ریسک پذیری خود، وزن بیشتری به شرکت های باعملکرد بهتر بدهند.

احسان رضاپور نیکرو عضو هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه  ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه  گزارش عملکردهای 6 ماهه شرکت ها به طور قطع در تصمیم گیری ها برای نیمه دوم سال تاثیر گذار خواهد بود، گفت: به طور قطع شرکت هایی که گزارش های قابل قبول تری منتشر کرده اند وزن بیشتری را در سبد سرمایه گذاری سهامداران تصاحب خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: سهام داران با ارزیابی گزارش های 6 ماهه، شرکت هایی که در شش ماهه نخست عملکرد مطلوبی نداشته و پیش بینی نمی شود در شش ماهه دوم نیز دستخوش تغییر اساسی شوند را حذف و گزینه های پرپتاسیل تر و با چشم انداز عملکرد و سود آوری مناسبتر را جایگزین آنها می کنند.

وی در خصوص افزایش تحرک سرمایه گذاران تالار حافظ در ماه جاری گفت: اعمال تغییرات هوشمندانه و کارشناسی به هنگام در چیدمان صنایع و شرکت ها در سبد سرمایه گذاری ها در ایام انتشار گزارشهای دوره ای، از مهمترین اقدامات سرمایه گذاران است  که درجه حرفه ای بودن و توان تحلیلی آنها را آشکار می سازد و موفقیت بیشتر یا کاهش ارزش دارایی آنها را در پی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به آمارهای اقتصادی روزهای اخیر و رشد اقتصادی اعلام شده که بیشتر از انتظارات بوده است ،گفت: در این شرایط نگاه سرمایه گذاران به فضای کلان اقتصادی بهتر از گذشته خواهد شد که می توان این گروه را به سرمایه گذاری بیشتر ترغیب کند و کم کم پول ها را از پارکینگ بانک ها بیرون بکشد.

عضو هیات مدیره مشاور سرمایه گذاری آگاه با اشاره به اینکه در شرایط امروز انتظار کاهش نرخ سود بانکی وجود دارد، گفت: این موضوع نیز می تواند  به هدایت منابع به سمت بازار سهام کمک کند.

وی معتقد است در چند ماه اخیر بهای تمام شده پول برای بانک ها خیلی گران بوده چرا که به دلیل شرایط حاکم بر صنایع و کسب و کارهای مختلف ، تمایل به اخذ وام با نرخ بهره بالای ٢٠ درصد کاهش جدی داشته و انتظار می رود این روند در ماه های آینده در صورت تداوم فضای آرامش اقتصادی، ادامه دار باشد.

وی با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود بانکی محرک خوبی برای بازار سهام است ،گفت: به نظر می رسد بانک ها هم در صورتی که این تصمیم از سوی بانک مرکزی و برای تمام بانک ها باشد و نگرانی بابت فضای رقابتی آنها ایجاد نکند تمایل جدی به کاهش نرخ سود سپرده ها داشته باشند که این موضوع در صورت تحقق و کاهش این نرخ  به محدوده ١٨ درصد و کمتر محرک بسیار خوبی برای بازار سهام خواهد بود.

وی از دیگر دلایلی که رونق بورس را در نیمه دوم سال به همراه خواهد داشت افزایش نرخ کالاهای مختلف در صنایع مختلف دانست و گفت:  گروه روغنی ها، دارو، غذایی ها، لاستیک و قند و ... از جمله صنایعی هستند که مجوز افزایش نرخ رادریافت کردند.

به گفته وی دریافت مجوز افزایش نرخ فروش محصولات پتانسیل سود آوری شرکت ها را افزایش داده و به اقبال بیشتر سرمایه گذاران به شرکت های تاثیر پذیر منجر می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها