کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عمده ترین خودروهای وارد شده به کشور در شهریورماه


کد خبر : ۷۲۶۰سه شنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲:۵۷۶۵۹۳ بازدید

واردات خودرو در شهریور ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته نیز با افزایش 30 درصدی ارزش همراه بوده است.

در شهریور ماه سال جاری تعداد 7488 دستگاه خودروی سواری به ارزش 146 میلیون و 974 هزار و 957 دلار وارد کشور شده است که به این ترتیب تعداد خودروهای وارد شده در نیمه نخست سال جاری به بیش از 51 هزار دستگاه رسیده است.

واردات خودرو در شهریور ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته نیز با افزایش 30 درصدی ارزش همراه بوده است. به طوریکه در شهریور ماه 1392 تعداد خودروهای سواری 5271 دستگاه به ارزش 112 میلیون و 832 هزار و 164 دلار بوده است.

همچنین بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران تعداد خودروهای سواری وارد شده در شش ماهه نخست سال جاری نیز 22 هزار و 382 دستگاه به ارزش 468 میلیون و 757 هزار و 390 دلار بوده است. بنابراین واردات خودرو در نیمه نخست سال جاری از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 115 درصد افزایش داشته است.

واردات خودرو در شرایطی در شهریورماه سال جاری در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است که از ابتدای سال جاری ثبت سفارش برای واردات خودروهای بالاتر از 2500 سی سی ممنوع است و همین موضوع باعث شده تا تقاضا بری واردات خودروهای تولید کشورهای شرق آسیا افزایش یابد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در این رابطه با تاكيد بر اينكه تعداد ماشين هاي اروپايي وارد شده به كشور چندان زياد نيست می گوید آنچه كه قيمت رسمي بوده متوسط پنج و نيم درصد است كه با توجه به نوع خودرو، از سه درصد تا 10 درصد است. تلاش كرديم تا حاشيه بازار را به حداقل برسانيم كه با افزايش توليد نيز به طور حتم اين حاشيه به حداقل مي رسد. در جهت بهبود كيفيت تلاش مي شود تا كارخانجات روش هاي جديدي را براي كسب رضايت مشتري برنامه ريزي كنند و اميدوارم تا با ايجاد رقابت بين شركت هاي بزرگ جهاني شاهد پيشرفت بيشتري در اين زمينه باشيم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین می گوید واردات این نوع خودروها از ابتدای از دولت فعلی ممنوع شده بود ولی با توجه به اینکه بخشی از این خودروها از طریق خودروهای متروکه و یا حراج وارد کشور می‌شد، واردات از این طریق نیز ممنوع شده است و گمرک باید خودروهای وارداتی از این محل را مرجوع کند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد درسال 91 خودرو یک محصول انحصاری محسوب شده است،گفته است به نظر ما این تصمیم اشتباه است و 10 ماه است که درخواست تجدیدنظر در این مسئله را داشته‌ایم ولی هنوز این اصلاح انجام نشده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی گمرک تعداد خودروهای وارد شده به کشور در شهریورماه در شرایطی افزایش یافته است که یک نکته در لیست این خودروها جلب توجه می کند و آن هم واردات انواع خودرو به صورت عمده است.

به طور مثال محموله هایی همچون 200 خودرو هیوندا اکسنت به ارزش 2 میلیون و 604 هزار دلار، 157 هیوندای سانتافه به ارزش 3 میلیون و 232 هزار دلار و 250 هیوندای آی 20 به ارزش 3 میلیون و 70 هزار دلار در شهریورماه به صورت یکجا وارد کشور شده است.
 

g3p5l2rd9dd1fu70o4px.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها