کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا به کانال 1200 دلاری بازگشت


کد خبر : ۷۲۵۷سه شنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹:۱۶۱۹۸۸ بازدید

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح سه‌شنبه بازار سنگاپور حداکثر 0.4 درصد کاهش یافت و به 1203 دلار رسید.

این فلز ارزشمند روز گذشته ابتدا به رکورد بسیار پایین 1183 دلار کاهش یافته بود اما تا پایان معاملات با افزایش تقاضای فیزیکی و تقاضا برای خرید ارزان‌تر، 1.3 درصد صعود کرد و بزرگ‌ترین افزایش از ماه اوت به این طرف را تجربه کرد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.08 درصد کاهش، به 1206 دلار رسید در حالیکه روز گذشته 14.40 دلار یا 1.2 درصد صعود کرده و به 1207 دلار رسیده بود.

موجودی طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است برای دومین روز پیاپی تغییری نداشت و همچنان 767.47 تن باقی ماند که کمترین میزان از دسامبر سال 2008 است.

شاخص دلار بلومبرگ پس از کاهش 0.9 درصدی در روز دوشنبه، 0.3 درصد در روز سه شنبه رشد کرد.

فلزات ارزشمند در بیشتر اوقات سال 2014 به دلیل انتظارات برای تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که جذابیت ارز این کشور را تقویت کرده است تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار قرار گرفته اند و همزمان تقاضای سرمایه گذاران برای طلا و نقره به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه ضعیف شده است.

از دسامبر 2008 تا ژوئن 2011 که بانک مرکزی آمریکا برای تقویت رشد اقتصادی اقدام به خرید اوراق قرضه و کاهش هزینه‌های استقراض کرد، طلا 70 درصد جهش یافت اما از سال گذشته که این بانک با توجه به احیای اقتصاد آمریکا تصمیم به آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی کرد، روند نزولی این فلز ارزشمند آغاز شد و تنها در سال 2013 با 28 درصد سقوط قیمت روبرو شد.

طلا و نقره روز جمعه به دنبال انتشار آمار قوی از بازار کار آمریکا که شاخص دلار ICE را به بالاترین سطح در چهار سال گذشته رساند، به پایین‌ترین قیمت در سال جاری میلادی نزول کردند.‌

به گفته جیمز گاردینر، معامله‌گر فلزات گروه ام کی اس، از نظر تکنیکی اگر طلا سطح 1180 دلار را در هفته جاری حفظ کند در این صورت احتمال بازگشت این فلز به بازه 1240 تا 1250 دلار وجود دارد.

بازارها همچنین منتظر بازگشت خریداران چینی هستند که از ابتدای ماه جاری در تعطیلات جشن ملی بسر می‌برند. خرید قوی از سوی چین به تقویت قیمت‌ها کمک خواهد کرد.

در بازار فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری پس از صعود سه درصدی در روز گذشته، 0.3 درصد کاهش یافت و به 17.2883 دلار رسید. هر اونس پلاتین 0.4 درصد افزایش یافت و به 1250 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.6 درصد افزایش قیمت، 772.41 دلار معامله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها