کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جایی برای تصمیم گیری در محدوده 500 میلیون تومان


کد خبر : ۷۲۴۷دوشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷:۲۶۷۰۷۱ بازدید

شاید قدمت، شاید هم کیفیت اما هر چه هست در ایران خیلی از بچه‌ها بعد از ماشین پدرشان اولین ماشینی که می‌شناسند مرسدس‌بنز است. شاید هم لوگو آن آنقدر قابلیت ...

شاید قدمت، شاید هم کیفیت اما هر چه هست در ایران خیلی از بچه‌ها بعد از ماشین پدرشان اولین ماشینی که می‌شناسند مرسدس‌بنز است. شاید هم لوگو آن آنقدر قابلیت گرافیکی و گیرایی دارد که خیلی زود در ذهنشان نقش می‌بندد. اما هر چه هست با همین خیال بزرگ می‌شوند و خیلی‌ها هستند که تا پشت فرمان مرسدس‌بنز خودشان ننشینند، انگار رویای ماشینی‌شان تحقق پیدا نکرده است و البته این داستان در بسیاری از نقاط دیگر جهان هم ادامه دارد. وقتی شما بخواهید رویای بنزیتان را با یک شاسی‌بلند محقق کنید دستتان زیاد باز نیست. برخلاف دیگر کلاس‌ها در این کلاس مرسدس‌بنز چندان تنوع محصول ندارد. این می‌تواند یک حسن هم حساب شود چرا که دیگر شما را به سردرگمی نمی‌اندازد.


9bbqjnw8i99wg1wop71.jpg


رویای قد بلند بنز

مرسدس‌بنز GLK فراگیرترین خودرو مرسدس‌بنز شاسی‌بلند به حساب می‌آید. در ایران همیشه جسته و گریخته وارد می‌شد و خرید آن بیشتر از پول شانس می‌خواست اما مدتی است که دیگر همان پول برای خریدش کفایت می‌کند چرا که درهای واردات به سوی این خودرو هم باز شده است. رقبای این خودرو هر چند در ایران زیاد نیستند اما آن‌ها نیز برای خودشان اسم و رسمی دارند. مهم‌ترین رقیبان مرسدس‌بنز GLK در ایران را می‌توان ب‌ام‌و X3 و لکسوس RX350 برشمرد. دو خودرویی که سابقه‌ای بسیار بیشتر در ایران دارند. اما در عوض این خودرو هم یک مرسدس‌بنز است و با توجه به ذهنیتی که در ابتدا اشاره کردیم در مورد آن وجود دارد، در لیست خرید مردم قرار گرفتن برایش کار دشواری نیست.


بلند اما کوچک

مرسدس‌بنز GLK نه تنها کوچک‌ترین شاسی‌بلند مرسدس‌بنز به حساب می‌آید بلکه یکی از کوچک‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران نیز هست. برای آنکه اندازه این خودرو دستتان بیاید به این نکته اشاره می‌کنیم که طول این خودرو از مرسدس‌بنز Cکلاس سدان هم کمتر است. پس لقب شاسی‌بلند جمع و جور برای این خودرو کاملاً برازنده است.سایز کوچک محدودیت و در عین حال قابلیت‌هایی را برای این خودرو ایجاد می‌کند. نخستین محدودیت آن فضای بار کوچک در عقب خودرو است که ممکن است مثلاً برای یک مسافرت بیابانی که به وسایل زیادی نیاز دارید جوابگو نباشد. از سوی دیگر صندلی‌های عقب خودرو نیز به آن اندازه که از یک شاسی‌بلند یا کراس اوور انتظار داریم جا ندارند. مثلاً سه نفر بزرگسال نمی‌توانند به راحتی در صندلی‌های عقب بنشینند. در مقابل برای سرنشینان جلو فضای کافی در نظر گرفته شده است.

در بخش طراحی، این خودرو یک بنز تمام‌عیار است. هوشمندی طراحی این خودرو در این است که طراحان توانسته‌اند یک خودرو سدان را به یک شاسی‌بلند تبدیل کنند. طراحی بخش‌های مختلف جلو خودرو دقیقاً منطبق با خودروهای سواری است اما ابعاد آن‌ها بزرگ‌تر شده و ابهت یک شاسی‌بلند را پیدا کرده‌اند. این دقیقاً همان کاری است که ب‌ام‌و در X3 انجام داده بود اما باید اعتراف کرد که در مرسدس‌بنز GLK این کار به مراتب بهتر انجام شده است. در مدل ۲۰۱۴ این خودرو با یک طراحی نیمه اسپرت مواجه هستیم.

نیمه پایین نمای جلو خودرو برخلاف نیمه بالا کاملاً اسپرت طراحی شده است. استفاده از سپر باز و همچنین ورودی‌های هوای جانبی بزرگ چهره خودرو را از یکنواختی خارج کرده‌اند. اما زمانی که در خودرو را باز کرده و داخل آن می‌شوید تازه جادوی طراحی مرسدس‌بنز آغاز می‌شود. طراحی داخلی این خودرو حتی با کلاس‌های بالاتر از خودش هم قابل رقابت است. المان شاخص در طراحی این خودرو دریچه‌های تهویه هوای آن هستند که کاملاً به شما حس نشستن در یک خودرو لوکس را می‌دهند.از نظر امکانات هم قطعاً یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار می‌گیرد. داشتن پدال‌های تعویض‌دنده پشت فرمان به سبک خودروهای سوپراسپرت، قابلیت لاین‌خوانی جاده که مانع از انحراف خودرو می‌شود، قابلیت پارک خودکار و دوربین دید ۳۶۰ درجه، این خودرو را به یک جشنواره امکانات رفاهی و کمک رانندگی تبدیل کرده است.

گفتیم که اندازه کوچک این خودرو برایش قابلیت‌هایی را هم فراهم آورده است. یکی از آن‌ها پایداری بیشتر در شیب‌های تند در مقایسه با همکلاس‌هایش است. هر چند این خودرو آفرود به حساب نمی‌آید اما در مقایسه با دو خودرویی که به عنوان رقیب برایش در ایران ذکر کردیم قابلیت‌های آفرود بیشتری دارد. همچنین ابعاد کوچک، هندلینگ و قدرت مانور آن را در مقایسه با لکسوس RX350 بالاتر برده است. با این حال همچنان این قابلیت کمتر از ب‌ام‌و X3 است.
 


e9lrq43a68rqmkzekc.jpg


لوکس سنتی ایران

خودرو لکسوس RX350 را می‌توان شاسی‌بلند لوکس سنتی در بازار ایران به حساب آورد. برای سال‌های طولانی این خودرو تنها خودرو لوکس در این کلاس به حساب می‌آمد. علاوه بر آن مصرف بنزین منطقی و همچنین قابلیت‌های رفاهی آن باعث شد تا کسانی که به دنبال یک کراس‌اوور شهری بی‌دردسر و راحت می‌گردند سریعاً آن را انتخاب کنند. طراحی این خودرو به طور کامل با مرسدس‌بنز GLK متفاوت است. برخلاف GLK که طراحی کشیده دارد، RX350 دارای طراحی حجیم بدنه است. این طراحی اجازه داده تا خودرو بزرگتر به نظر بیاید. به خصوص که در مدل ۲۰۱۳ به این سو کمی هم جلوی آن را تغییر داده و در روند کلی تغییرات لکسوس، آن را تهاجمی‌تر طراحی کرده‌اند. با این حال چندان ظاهر اسپرتی ندارد. استفاده از LEDهای نور روز بزرگ در این خودرو بیشتر نمای آن را لوکس کرده‌اند.طراحی داخلی این خودرو را اگر تا قبل از این لوکس به حساب می‌آوردیم بهتر است بعد از ورود مرسدس‌بنز GLK در این عقیده تجدیدنظر کنیم. این خودرو اکنون یک لوکس متوسط است. به ویژه جای دسته دنده آن که با کج‌سلیقگی بالای کنسول جانمایی شده است و هیچ وقت عادی نمی‌شود! از نظر امکانات رفاهی هم اگر چه کاملاً به روز است اما به پای مرسدس‌بنز GLK نمی‌رسد. همین مساله در بحث رانندگی خودرو نیز وجود دارد. با این حال هم از نظر فضای بار عقب و هم فضای نشستن برای سرنشینان عقب جا بیشتری در مقایسه با GLK دارد. در مقابل همان ذهنیت خوب همیشگی در محصولات تویوتا و لکسوس و استهلاک پایین این خودرو موجب می‌شود که همیشه به عنوان یک گزینه در میان انتخاب خریداران حضور داشته باشد. به این‌ها شبکه خدمات پس از فروش گسترده در سطح کشور را هم اضافه کنید.


0g0t1y05irxl4yx971xs.jpg
 

خودرویی با هواداران متعصب

ب‌ام‌و X3 زاییده یک ایده بلند پروازانه بود. اینکه سری سه را به یک خودرو شاسی‌بلند تبدیل کنیم. از همان روز اول ورودش هم کارشناسان و مردم موضعی متفاوت در برابر آن گرفتند. نشریه کارانددرایور آن را زشت‌ترین ب‌ام‌و تاریخ نام‌گذاری کرد و در مقابل مردم به شدت از آن استقبال کردند. برای ما هم این دومی مهم است. ب‌ام‌و X3 در طول عمرش تغییر طراحی زیادی به خود ندیده است. طراحی بسیار ساده‌ای دارد و همه چیز در آن در خدمت رانندگی قرار گرفته است. در مدل جدید ظاهر خودرو اسپرت‌تر شده اما بخش زیادی از آن به ویژگی ذاتی طراحی ب‌ام‌و باز می‌گردد.بنابراین اگر به دنبال یک کراس‌اوور اسپرت هستید در میان این سه گزینه، ب‌ام‌و X3 از بقیه بیشتر این ویژگی را دارد. البته این اسپرت‌تر بودن تنها به طراحی آن باز نمی‌گردد بلکه در رانندگی هم خودش را نشان می‌دهد. جدای از شتاب بیشتر، هندلینگ ب‌ام‌و X3 و قدرت مانور آن در میان تمام کراس‌اوورهای هم کلاس خودش یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد. هر چه باشد روح ب‌ام‌و سری سه در تن این خودرو دمیده شده است. داخل خودرو حرف زیادی برای گفتن ندارد. نه اینکه کابین قدیمی یا بد طراحی باشد، اما وقتی با دو خودرو دیگر این کلاس در بازار ایران مقایسه می‌شود کابین لوکسی نیست. به طور کلی ب‌ام‌و X3 را نمی‌توان خودرو لوکس به حساب آورد اما قیمتش در ایران آن را در ردیف لوکس‌ها قرار داده است. در کل می‌توان گفت ب‌ام‌و X3 دارای یک سری هوادار سرسخت است که عمدتاً هم جوان هستند و به شتاب و دست فرمان بیشتر از هر چیز دیگری در زمان انتخاب یک خودرو اهمیت می‌دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها