کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودرو انحصاری نیست/ آمار رشد اقتصادی درست است


کد خبر : ۷۲۴۵دوشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷:۴۱۳۵۶۷ بازدید

وزیر صنعت با اعلام اینکه دولت 1200 میلیارد تومان یارانه برای بخش صنعت و معدن کشور در نظر گرفته که وزارت صنعت پیگیر تخصیص هرچه سریع‌تر آن از سوی دولت ...

وزیر صنعت با اعلام اینکه دولت 1200 میلیارد تومان یارانه برای بخش صنعت و معدن کشور در نظر گرفته که وزارت صنعت پیگیر تخصیص هرچه سریع‌تر آن از سوی دولت است، گفت: آمار رشد اقتصادی درست است و امید به رشد ۱۰درصدی صنعت در سال جاری داریم.

محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت درخصوص پرداخت جوایز صادراتی اظهار داشت: دولت تخصیص 100 میلیارد تومان را برای پرداخت جوایز صادراتی مصوب کرده که اولویت با صنایع های‌تک و با ارزش افزوده بالا است.

وی گفت: واحدهای تولید داخل همه دنبال رونق اقتصادی هستند و تلاش دولت نیز رفع کمبودهاست و در این میان، وزارت صنعت، معدن و تجارت از مخترعان، صنعتگران و نوآوری‌های آنها حمایت می‌کند.

به‌گفته نعمت‌زاده، حمایت‌های معنوی از قبیل رفع و رجوع حمایت‌های مخترعان و رفع مشکلات مالی را با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای پیگیری می‌کنیم.وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: مرجع رسمی اعلام آمار و اطلاعات؛ بانک مرکزی و مرکز آمار هستند که به نظر می‌رسد اعلام رشد اقتصادی از سوی بانک مرکزی و به‌موازات آن، رشد صنعت و معدن درست است و البته این آمار مقایسه‌ای میان سه‌ماهه ابتدای امسال با سه‌ماهه سال گذشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در 9ماهه باقی‌مانده از سال جاری نیز رشد 10درصدی بخش صنعت را حفظ کنیم.نعمت‌زاده با اشاره به  حرکت مثبت بخش صنعت در خروج از رکود و دستیابی به رشد 10درصدی گفت: در سال‌های قبل بخش صنعت رشد منفی را تجربه کرده و در سال 91 رشد بخش صنعت منفی 9.5 درصد و در سال 92 حدود صفر درصد بوده که این نرخ در سه‌ماهه امسال به 10 درصد رسیده است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه خودرو کالای انحصاری نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ طرحی را برای محدودیت واردات خودرو در دست اقدام ندارد، گفت: از 10 ماه قبل از دولت درخواست کرده‌ایم تا خودرو را از فهرست کالاهای انحصاری خارج کند.وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اعتقاد ما بر این است که خودرو انحصاری نیست و تولیدکنندگان و واردکنندگان متنوعی در رابطه با این کالا فعالیت می‌کنند و هم اکنون خودروهای مختلف سواری وارد کشور می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر ایجاد محدودیت این وزارتخانه برای واردات خودرو تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت محدودیتی برای واردات خودرو در نظر نگرفته و در این رابطه تصمیمی نداشته است.وی گفت: آنچه در مورد آن در دولت تصمیم‌گیری شده، مصوبه رسمی در رابطه با ممنوعیت ورود خودروهای با حجم موتور بالای دو هزار و 500 سی‌سی است که برخی از این نوع خودروها علی‌رغم ممنوعیت واردات از طریق متروکه شدن یا حراج وارد کشور شده‌اند که دولت با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری، جلوی واردات آنها را گرفته است.

نعمت‌زاده ادامه داد: متأسفانه شورای اقتصاد در سال 91 مصوبه‌ای را گذرانده که خودرو را جزو کالاهای انحصاری قرار می‌دهد و 10 ماه است که وزارت صنعت، معدن و تجارت تقاضا کرده تا خودرو از فهرست کالاهای انحصاری خارج شود که امیدواریم این اصلاحات هرچه سریع‌تر صورت گیرد.نعمت‌زاده درخصوص لایحه حمایت از تولید گفت: این لایحه دست سوداگران را در بازار باز نمی‌گذارد و تدابیر لازم برای این موضوع اندیشیده شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها