کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسي فني مرسدس AMG GT سال 2016 + ویدیو


کد خبر : ۷۲۴۲دوشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴:۵۹۵۷۸۷ بازدید

سپتامبر، ماه پرتنشی در میان ماه های انتهایی سال میلادی محسوب میشود به ویژه بعد از حوادث یازدهم این ماه در سال 2001 بازهم توجهات بیشتری معطوف آن شد. اما بزرگترین و جنجالی ترین ...
بررسي فني مرسدس AMG GT سال 2016 + ویدیوبررسي فني مرسدس AMG GT سال 2016 + ویدیو

سپتامبر، ماه پرتنشی در میان ماه های انتهایی سال میلادی محسوب میشود به ویژه بعد از حوادث یازدهم این ماه در سال 2001 بازهم توجهات بیشتری معطوف آن شد. اما بزرگترین و جنجالی ترین اتفاق صنعت خودرو در این ماه بدون تردید در دستان مرسدس بنز قرار دارد تا رونمایی از دومین خودروی اسپرت این ستاره اشتوتگارتی که با همکاری AMG و با رویکردی گذشته محور انجام شده با سرعت وصف ناپذیری تا مدتها در راس اخبار این صنعت قرار داشته باشد. در حالت عادی، AMG GT جدید به عنوان برادر کوچک‌تر SLS AMG شناخته میشود ولی از همین ابتدا بسیاری، این دو خودرو را رقیب یکدیگر میدانند تا نشان دهنده سطح بسیار بالایی فنی این تازه وارد مرسدس باشد. در کنار حذف واژه »بنز« از سیستم نامگذاری این خودرو، به خوبی میتوان رویه جدید اين شركت در تغییر نام مدلهای AMG پرقدرت خود را مشاهده کرد تا هر دو مدل این خودرو (GT و GTS) حرفهای فراوانی در عرصه ابرخودروها برای گفتن داشته باشند.پس از رونمایی از این خودرو در نهم سپتامبر، بیشترین انتقادها در خصوص طراحی آن، بنز را نشانه رفت تا بسیاری، نارضایتی خود را از شباهت های بی چون و چرای AMG GT به پورشه اعلام دارند.

اما در بخش فنی، مرسدس با همکاری AMG دست به تولید هیولایی زده تا رقبای دیگر آن از هم اکنون خود را در تنگنا حس کرده باشند. همان طور که بیان شد، دو مدل از AMG GT در همین ابتدا قابل دسترسند که یکی مدل استاندارد و دیگری مدل قدرتمندتر اس است. در زیر کاپوت هر دو مدل میتوان یک پیشرانه هشت سیلندر جدید به حجم چهار لیتر را مشاهده کرد که این بار مرسدس با وجود کاهش چشمگیر حجم موتور از 6.2 به چهار لیتر، دو توربو شارژر را جایگزین آن کرده تا قدرت و گشتاوری برابر با 460 تا 503 اسب بخار و 600تا 650 نیوتن متر نتیجه آن باشد.

این پیشرانه که با کد M178شناخته میشود به شکل کاملا اختصاصی برای AMG GT طراحی شده و از چیدمان متفاوتی در مورد سیستم توربو برخوردار است. در واقع برخالف پیشرانه های دیگر که توربوها در خارج محفظه سیلندرها قرار دارند، AMG هر دو توربو را در داخل محفظه خورجيني شکل پیشرانه جای دادهتا ابعاد آن به شکل قابل توجهی کوچک‌تر از همتایان دیگر آن باشد ضمن این که به واسطه سازوكار روغن‌کاری خشک، پیشرانه امکان قرارگیری در پایین ترین بخش شاسی را داشته تا به این ترتیب مرکز ثقل بدنه نیز بهبود چشمگیری پیدا کند.این سیستم توربو همچنین به پیشرانه M178 خروجی گشتاوری بسیار عالی و خطی میدهد تا در دور 1750تقریبا بخش عمده اي از گشاور 600 نیوتن متري را بتوان در اختيار داشت. برای مقایسه تنها کافی است تا به در دسترس بودن حداکثر گشتاور پیشرانه 6.2 لیتری SLS AMG در دور 4750 اشاره داشت که خود یکی از بهترین و پرکشش ترین پیشرانه های نصف شده در یکخودروی اسپرت به حساب می آید. نیروی تولید شده توسط این پیشرانه همانند SLS توسط یک گيربكس هفت دنده اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های عقب انتقال پیدا می‌کند که بنا به گفته مرسدس در مقایسه با مدل مذکور، زمان تعویض دنده ها در این خودرو کوتاهتر شده است. 

همین تدابیر کافی است تا مرسدس AMG GT برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت به 3.9 ثانیه زمان نیاز داشته باشد و این در حالی است که مدل S، این زمان را به 3.7 ثانیه کاهش میدهد. حداکثر سرعت قابل دست‌یابی برای هر دو مدل اینخودرو به ترتیب برابر با 304 و 310 کیلومتر در ساعت بیان شده که در عمل باید دید که چه قدر دقیق خواهد بود.مرسدس AMG GT اولین خودرو از سری تولیدات این شرکت به حساب می آید که به صورت استاندارد از پکیج دینامیک پالس AMG بهره میگیرد. این پکیج که تنها در مدل اس قرار میگیرد شامل چندین متغیر مختلف برای پیشرانه و جعبه دنده است تا به صورت هوشمندانه هنگامی که در حال رانندگی روزانه و سبکبا خودرو هستید، آن را بدل به یک سواری نرم شهری کند و برعکس در موقع نیاز به یک رانندگی اسپرت، با قدرتمندترین ابرخودروهای هم کلاس قابل رقابت باشد. در این سیستم همچنین میتوان کمک فنرها و فرمان ارتقا یافته و قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب را مشاهده کرد که در مدل GT در دسترس نیستند. 


گزینه دیگری که به صورت منحصر به فرد تنها در مدل GT S وجود دارد، سیستم اگزوز جدید AMG است. میزان و تون صدای خروجی از این اگزوزها عمال در رده ای هم سطح با برادر بزرگتر آن یعنی SLS قرار میگیرد تا از این نظر بتوان این خودرو را یکی از بهترین ها در جهت جلب توجه عابران و خودروهای اطراف دانست! برای متوقف کردن AMG GT ، مرسدس از دیسک‌های خنک‌شونده 14.2 اینچی استفاده کرده که در مدل اس این دیسک‌ها به 15.4 اینچ افزایش یافته است. مدل استاندارد این خودرو از رینگ های 19 اینچی آلومینیومی استفاده می نماید که مطابق انتظار با افزایش یک اینچ در مدل GTS ، انواع آلیاژی 20 اینچی جایگزین آنها شده است. با توجه به ابعاد کوچک‌تر و سازه آلومینیومی ( در حدود 90 درصد از ساختار خودرو از این فلز تشکیل شده ) وزن کلی این خودرو نیز مطمئنا کمتر از مرسدس SLS خوهد بود که البته در حال حاضر مشخصات دقیق تری در دسترس نیست.

اما بازگردیم به طراحی AMG GT جدید، آنچه در اولین نگاه میتوان از این خودرو دریافت، شباهت بسیار زیاد به مدل SLS است تا تکامل یافته برادر بزرگتر خود باشد. کاپوت کشیده و بسیار عضلانی مدل قبلی در این خودرو نیز به شکل اصولی تکرار شده تا با وجود صندوق عقب کوچک و سقف منحنی، ظاهر یک مدل اسپرت کلاسیک به وضوح در ذهن هر بیننده ای نقش ببندد. در قسمت جلو، کانون توجه در جلو پنجره بزرگ و نشان عظیم الجثه ستاره مرسدس قرار دارد تا چراغ ها، چراغهای LED روشنایی روز و ورودی های هوای طرفین پایین سپر در جهت حمایت از آن حضور داشته باشند. اوج انتقادها اما با حرکت به سمت عقب بدنه آغاز می شود، جایی که ستون C، گلگیرها، در صندوق عقب و حتی چراغ های عریض، هر فردی را به یاد مدل افسانه ای پورشه 911 و البته شاسی بلند کوچک ماکان می اندازد.

با این وجود، شیب خاص لبه صندوق و طراحی سپر عقب و دیفیوزر آن، تا حدودی از این شباهت کاسته، همچنین گرافیک داخل چراغها نیز کاملا برگرفته از مدل SLS است. در مورد طراحی AMG GT نظرات همچنان ضد و نقیض است ولی به طور کلی باید آن را یک مرسدس کلاسیک اسپرت دانست که اندکی به سمت اسطوره هایی همچون 911 متمایل شده است.مدلهای اولیه AMG GT از ابتدای سال آینده میلادی در نمایندگی های بنز قابل دسترسی خواهند بود. در حال حاضر مرسدس قیمت دقیقی برای ابر خودروی جدید خود اعلام نکرده ولی با مقایسه با مدل SLS به احتمال فراوان AMG GT جدید در محدوده 200 هزار دلار قرار خواهد گرفت تا ارزان تر از خودروهایی همانند لامبورگینی هوراكان باشد .
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها