کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروهای وارداتی لوکس پس فرستاده می‌شوند


کد خبر : ۷۱۶۹پنجشنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵:۲۷۷۵۸۰ بازدید

روز گذشته محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آب پاکی را بر دستان وارد‌کنندگان خودرو ریخت و گفت: دستور بازگرداندن خودروهای لوکس موجود در گمرکات کشور را ...

کالاهای متروکه نیز این خودروها جایگاهی نخواهند داشت. دولت یازدهم با ممنوعیت واردات این کالا  قصد حذف تمام رانت‌ها را داشت. لذا با این ممنوعیت هیچ شخص، ارگان یا افراد نامداری نمی‌توانند خودرو لوکس وارد کشور کنند.

روز گذشته محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آب پاکی را بر دستان وارد‌کنندگان خودرو ریخت و گفت: «دستور بازگرداندن خودروهای لوکس موجود در گمرکات کشور را داده‌ام و این خودروها باید با سرعت بازگردانده شوند.» وی اظهارداشت: «واردات خودروها با حجم موتور بیشتر از 2500سی سی از شهریور سال گذشته ممنوع و مجوزهایی را که قبلاً داده بودند باطل شد.» نعمت‌زاده درباره تکلیف خودروهای لوکس که ثبت سفارش شده‌اند و هنوز در گمرکات موجود هستند عنوان کرد: «باید این خودروها برگردد و در این خصوص هیچ اغماضی نخواهیم داشت.» همچنین فربد زاوه کارشناس حوزه خودرو درباره بازگشت خودروهای لوکس به مبدأ آن به خبرنگار ایران گفت: خودروهای لوکس از طریق واسطه خریداری و وارد ایران می‌شوند لذا با دستور بازگشت این خودروها، ‌واردکنندگان نمی‌توانند این خودروها را به فروشنده تحویل دهند.»

وی با بیان اینکه خودروهای لوکس از حوزه خلیج فارس به کشور وارد می‌شوند اذعان داشت: «واردکنندگان باید خودروهای لوکسی که وارد گمرک شده اند را به کشورهای دیگر یا حتی مبدأ ببرند ودر آنجا بفروشند. در غیر این‌صورت این خودروها در هیچ قالبی حتی کالای متروکه ترخیص نمی‌شوند.» این کارشناس حوزه خودرو درباره خسارتی که وارد‌کنندگان در قبال این تصمیم خواهند دید خاطرنشان کرد: «واردات خودرو‌های لوکس از دو سال پیش ممنوع شد لذا وارد‌کنندگان کار غیر قانونی انجام دادند. از این‌رو خسارتی که متحمل می‌شوند قابل پیش‌بینی بود.» وی با بیان اینکه اکثر خودروهای لوکس وارداتی بنز، پورشه و بعضاً مازراتی است، تصریح کرد: «بیشتر بنز‌های وارداتی مدل اس500 است که قیمت آن بیش از دو میلیارد تومان است. قیمت خودروهای پورشه نیز بالاتر از یک میلیارد تومان است.

واردات این خودروها برای وارد‌کنندگان صد درصد سود بود بدین جهت این ممنوعیت برای آنها خیلی
سخت است.» وی خاطرنشان کرد: «مجوز واردات خودروهای لوکس در دولت قبلی برای گروه‌های خاص مانند ساکنان جزیره ابوموسی، ‌ورزشکاران و... صادر شد. اما دولت یازدهم به دلیل رانتی که در این بخش ایجاد شد واردات خودروهای لوکس را به هر شکل و شیوه ممنوع کرد. حتی ترفند جدید در قالب کالاهای متروکه را نیز بست تا هیچ کس نتواند از آن طریق خودرو وارد کند و در نهایت در بازار مصرف با قیمت‌های بالا بفروشد. همچنین برخی‌ها با استفاده از کارت بازرگانی که در این حوزه تخصصی نداشتند اقدام به واردات خودرو کردند.»

زاوه اذعان داشت: «واردات خودروهای لوکس تنها 10 تا 15 درصد کل واردات خودرو را شامل می‌شود اما موضوع ایجاد رانتی بود که در دولت قبل برای برخی از افراد ایجاد شد. طی سال‌جاری تنها 133 دستگاه خودرو لوکس وارد کشور شده و تعداد خودروهایی که قرار است به کشور مبدأ بازگردد، ‌خیلی زیاد نیست.» وی تأکید کرد: «از آنجا که واردات خودروهای لوکس متوقف شده است نمایندگی بنز و پورشه در کشورمان غیر فعال شدند و تنها در بحث خدمات پس از فروش این مجموعه‌ها فعالیت دارند. این موضوع بر قیمت خودروهای وارداتی هیچ اثری نخواهد داشت.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها