کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آهنگ صعودي دلار نزولي شد


کد خبر : ۷۱۳۱سه شنبه، ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸:۲۷۳۴۷۴ بازدید

نرخ‌ها روز گذشته دست از افزايش برداشتند و به مدار كاهشي بازگشتند تا به سطح قبلي و آرامش گذشته خود نزديك‌تر شوند.

دلار كه شنبه و يك‌شنبه خود را تحت تاثير عامل تاثير هيجاني بازار روي مدار صعود آغاز كرده بود با آغاز روز دوشنبه دست از صعود برداشت و مسيري را كه در دو روز تخت گاز پيموده بود به عقب بازگشت تا باز هم سناريوي اخبار هيجاني ناكام بماند و بازار ميل به بازگشت به آرامش قبلي را در پيش بگيرد.

 دلار در دو روز ابتدايي هفته، روي مدار رشد، شنبه را با افزايش نرخ 41توماني و يك‌شنبه را با افزايش 17توماني به پايان رساند اما روز گذشته تغيير جهت داد و با عقب‌گرد 17توماني ميل به صعود را نقض كرد. مقوله كاهش شكاف بين دو نرخ ارز مبادله‌يي بازار و تعديل نرخ ارز متناسب با تورم اصلي‌‌ترين راهبردهاي دولت بيان شده است. در اين ميان تلاش بانك مركزي و دولت از ابتدا در جهت جامه عمل پوشاندن به اين مقوله بوده است، از سويي ديگر بازار از تاثير برخي عوامل موجود مصون نمي‌ماند و يكي از آن عوامل؛ تاثير هيجاني اخبار روي نرخ ارز موجود در بازار است.

با شروع هفتمين دور مذاكرات هسته‌يي از روز جمعه 28 شهريور همزمان با نشست مجمع عمومي سازمان ملل، بازار ارز به‌صورت فعالانه در مقابل اين رخداد واكنش نشان داد و در روند كاهشي قرار گرفت اما پس از آن و با نزديك شدن به پايان هفته بعد، بازار كه در حالت انتظار براي دريافت خبرهاي مثبت در ارتباط با موضوع هسته‌يي به‌سر مي‌برد، با شروع هفته غلبه كردن اخبار منفي بر اخبار مثبت بازار را به سمت صعود و افزايش هدايت كرد، اما روز دوشنبه بازار روند صعود را كنار گذاشت و با واكنش مثبت به صحبت‌هاي روز يك‌شنبه سيدعباس عراقچي معاون وزير خارجه ايران روند نزولي به خود گرفت تا تاثير هيجاني اخبار بر بازار را بار ديگر تداعي كند.  

سيدعباس عراقچي معاون وزير خارجه ايران روز يك‌شنبه گفت مذاكرات هسته‌يي كه تازه‌ترين دور آن روز جمعه بدون اعلام نتيجه پايان يافت، كمتر از دو هفته ديگر در يك شهر اروپايي از سر گرفته مي‌شود.  وي افزود: «ما توانستيم در فضايي سازنده به دركي بسيار بهتر برسيم، اما هنوز اختلافات بر سر مسايل مهم باقي مانده است.

براساس توافق موقتي كه سال گذشته ميان تهران و پنج عضو دايم شوراي امنيت به‌علاوه آلمان به دست آمد و در پايان تير براي چهار ماه تمديد شد، طرفين بايد تا روز سوم آذر به راهكار جامع دست يابند.  همين صحبت‌ها كافي بود تا بازار دوباره نگاه خوش‌بينانه خود را اعمال كند و روند صعود هيجاني را كنار بگذارد.  هر دلار امريكا روز گذشته در بازار آزاد با نرخ 3243تومان معامله شد. نرخي كه كاهشي 17توماني نسبت به روز گذشته‌اش دارد.

در اين ميان يورو، پوند و درهم نيز روز گذشته خود را روي مدار كاهشي طي كردند.  تمام سكه و ربع سكه ايران روز بي‌افت و خيزي را پشت‌سر گذاشتند و بدون هيچ تغييري، به ترتيب با قيمت‌هاي 939 و272هزار تومان در بازار معامله شدند، نيم سكه اما با افزايش هزار توماني نسبت به روز گذشته خود به قيمت 475هزار تومان در بازار داد و ستد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها