کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

مکانیک به زبان ساده / عواقب تاخیر در تعویض روغن موتور

کدخبر:۷۱۱۹دوشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۴۷۸۵۳۱۶ بازدید

هفته گذشته صاحب یک خودروی پژو 405 کارکرده که بابت آن حدود 19 میلیون تومان پرداخت کرده بود خودرویش را با جرثقیل به تعمیرگاه آورد و به تعمیرکار گفت: در اتوبان در ...

عواقب تاخیر در تعویض روغن موتور

هفته گذشته صاحب یک خودروی پژو 405 کارکرده که بابت آن حدود 19 میلیون تومان پرداخت کرده بود خودرویش را با جرثقیل به تعمیرگاه آورد و به تعمیرکار گفت: «در اتوبان در حال حرکت بودم که ناگهان صدایی از زیر خودرو شنیدم، در همان زمان خودرو در حرکت خاموش شد و چراغ‌های چک و روغن روشن شدند.»

مکانیک هم بعد از اینکه حرف‌های مالک خودرو را شنید گفت: «من فکر می‌کنم خودروی شما به علت تعویض دیرهنگام روغن موتور دچار کثیفی و لخته شدن روغن گردیده به طوری که اویل پمپ دیگر نتوانسته آن را پمپ کند و در نتیجه اویل پمپ از کار افتاده است.» مالک خودروی پژو ۴۰۵ نیز پاسخ داد: «… آری درست است! زیرا این خودرو ۱۵۰ هزار کیلومتر کار کرده است و من این اواخر همیشه روغن موتور را با ۱۰ هزار کیلومتر تأخیر تعویض می‌کرده‌ام».

فرهاد سعادت مکانیک این خودرو به خبرنگار ما گفت: «وقتی به علت تعویض دیرهنگام، روغن موتور به اصطلاح لجن می‌شود یا به صورت لخته درمی‌آید، دیگر به راحتی نمی‌تواند توسط اویل پمپ، ارسال شود بنابراین گیر می‌کند و ساچمه‌های فنر آن می‌شکند این وضعیت در نهایت منجر به یاتاقان زدن خودرو می‌شود که تعویض یاتاقان، تعویض پیستون‌ها و متعلقات، تراش سرسیلندر، تعویض اویل پمپ و تسمه تایم و همچنین تعویض زنجیر اویل پمپ را در پی دارد که در مورد این خودروی پژو ۴۰۵ شاهد هزینه‌ای در حدود دو میلیون تومان هستیم.» روغن موتور علاوه بر شست‌وشوی قطعات و شناور نگه داشتن قطعات در خود، وظیفه خنک‌کاری موتور را نیز بر عهده دارد که انجام این فرآیند فقط به کمک اویل پمپ امکان‌پذیر است. بزرگ‌ترین ایراد رانندگان ایرانی این است که فکر می‌کنند اگر بر روی روغن موتوری عدد ۸۰۰۰ کیلومتر درج شده حتماً باید در آن زمان تعویض شود غافل از این که نهایت عمر استفاده روغن موتورها ۴۰۰۰ کیلومتر است زیرا روغن موتورهای مورد استفاده در ایران استاندارد کامل جهانی را ندارند حال چه برسد به اینکه فردی روغن موتور را با ۱۰ هزار کیلومتر تأخیر تعویض کند. به گفته مکانیک خودرو: یکی دیگر از اشتباه‌هایی که در بین مردم جا افتاده این است که فکر می‌کنند زمان تعویض روغن موتور را سیاه بودن آن نشان می‌دهد در صورتی که کاملاً اشتباه است. حال در اینجا ما خودرویی داریم که به دلایلی که در بالا ذکر شد دچار مشکل شده و ما می‌خواهیم در ادامه مراحل تعویض قطعات و درست شدن خودرو را به طور عملی یاد بگیریم:
 

1i1gyb5c4lbr8oyho7j.jpg


بعد از تشخیص مکانیک، ابتدا موتور را از روی بدنه خودرو جدا کرده سپس متعلقات سرسیلندر را باز کرده و مشغول باز کردن سرسیلندر می‌شویم. متأسفانه برخی از مشکل‌ها در هنگام تعمیر خود را نشان می‌دهند که در اینجا بعد از باز کردن سرسیلندر متوجه می‌شویم که نیاز به تراش دارد که سیت‌های آن دچار مشکل شده‌اند، مشکلی که منجر به تراش سرسیلندر می‌شود. موتور برای بار اول به تعمیر اساسی نیاز پیدا کرده و دوم اینکه به دلیل کارکرد زیاد این خودرو بعضی از قطعات مانند سوپاپ از آب‌بندی خارج شده که نیاز به آب‌بندی و تمیز کردن کربن‌های ناشی از احتراق دارد.
 

f3rj8qynqdui24wijzkb.jpg


پس از انجام مرحله تعمیر سرسیلندر، نوبت به اصلی‌ترین مرحله یا تعویض یاتاقان‌ها می‌رسد که مشکل اصلی موتور است. علت اصلی که این مشکل را به وجود آورده، نرسیدن روغن موتور به این اجزا است. وظیفه اصلی یاتاقان‌ها مهار کردن قدرت و خلاصی میل‌لنگ هست که اگر به درستی عمل نکنند موتور به درستی کار نمی‌کند. ۱۰ عدد پیچ پنج یاتاقان ثابت میل‌لنگ را باز و معمولاً برای باز کردن یاتاقان‌ها و پیچ‌های آنان از روش حلزونی استفاده می‌کنیم.
 

ihi6j6cjzo9eb30gkdv7.jpg


بعد از تعویض یاتاقان‌ها و قبل از جمع کردن آن، بهترین کار این است که قطعاتی همچون پیستون، شاتون و متعلقات آن‌ها را تعویض کرده. اولاً به خاطر اینکه از مشکلات جدید که شاید در آینده به وجود بیاید و احتمال تحمیل هزینه جدید و دوباره کاری داشته باشد جلوگیری می‌شود و دوم این که اغلب این قطعات به دلیل کارکرد زیاد گشاد کرده و نیاز به تعویض دارند هر چند که کار کرد این خودرو 159 هزار کیلومتر می‌باشد و بهتر آن است که تعویض شوند.
 

ovgatnf1pw6ofisfmdp.jpg


بعد از تعویض پیستون و یاتاقان‌ها، نوبت به بستن آنها می‌رسد که ابتدا پیستون‌ها را داخل جداره سیلندر جازده و انتهای شاتون‌ها را فیلمی باریک از روغن ریخته و بر روی محور میل‌لنگ قرار داده و یاتاقان‌ها را نیز به روغن آغشته کرده و به کمک پیچ‌هایش آنان را به یک دیگر متصل می‌کنیم و مشغول بستن آن می‌شویم که به صورت حلزونی باز شده و به همان صورت می‌بندیم و در پایان با استفاده از آچار تورک متر آنها را سفت می‌کنیم اما منظور از فیلم باریک روغن آن است که هنگام کار کرد روغن به شکل نوار فیلم بین قطعات قرار می‌گیرد.
 

kzvxhs7a25xsekoq8x5m.jpg


به گفته صاحب خودرو که  معتقد بود:  از زیر ماشین صدا می‌آمد تشخیص مکانیک بر این بود که احتمالاً اویل پمپ آن نیز از کار افتاده باشد که بعد از بررسی متوجه شدیم که حدس ما درست بوده است. اویل پمپ وسیله‌ای است که وظیفه دارد روغن را به کانال‌های اصلی بفرستد که اویل پمپ‌ها از نظر چرخ‌دنده‌هایش با یک دیگر تفاوت دارند که در دو نوع پمپ دنده‌ای و پمپ روتوری در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد که روغن بین چرخ دنده‌ها قرار گرفته و با استفاده از فشاری که به آن وارد می‌شود روغن موتور را پمپاژ می‌کند.
 

bgwuse9utk27odbj9kb.jpg


بعد از تعویض قطعه کهنه اویل پمپ، اویل پمپ تازه را در جای اصلی خود که کارتر و پایین میل‌لنگ می‌باشد قرار داده، سپس اویل پمپ نیروی اصلی خود را از گردش محور میل‌لنگ گرفته و مایع مورد نظر را در کارتر به محل‌های مورد نظر پمپاژ می‌کند اویل پمپ دارای صافی است که علاوه بر فیلتر روغن که روغن را تصفیه می‌کند خود نیز قبل پمپاژ روغن با استفاده از توری خود از ورود بعضی از ناخالصی‌ها جلوگیری می‌کند. البته اویل پمپ روتوری که در خودروهای امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیروی خود را از میل‌لنگ یا میل سوپاپ می‌گیرد.
 

vlnp71rwoyl99tdpujg.jpg


اویل پمپ را بر جای خود با استفاده از پیچ‌هایش  که آن را به بلوک سیلندر متصل می‌کند سفت کرده و سایر اجزا را به آن متصل می‌کنیم که معمولاً مکانیک‌ها بعد از تعویض اویل پمپ همراه آن نیز فیلتر روغن را تعویض می‌کنند چرا که فیلتر روغن تصفیه‌کننده روغن است و ناخالصی‌های آن و رسوبات و کربن‌های ناشی از احتراق را تصفیه می‌کند.
 

aek50mpazr1snauh733.jpg

بعد از تعویض فیلتر روغن و سفت کردن اویل پمپ و متصل کردن زنجیر اویل پمپ به محور میل‌لنگ آماده جمع کردن کارتر می‌شویم اما به ساختار داخلی فیلتر روغن نگاه کوتاهی می‌اندازیم همان‌طور که گفتیم فیلتر روغن وظیفه تصفیه روغن را به عهد دارد:   یعنی داخل فیلتر روغن سوپاپی تعبیه شده به نام (سوپاپ اطمینان) که کار کرد این سوپاپ این است که اگر فیلتر روغن دچار نارسایی و کثیف شدن شد راه فرعی برای روغن باز کند و آن را بدون تصفیه ارسال کند.
 

ja5wgxp3p711c4lhq63t.jpg


حال نوبت به تمیز کردن کارتر یا پوسته اصلی اویل پمپ است که محل قرارگیری روغن موتور نیز می‌باشد قبلاً از واشر برای آب‌بندی کارتر استفاده می‌شد اما الان از چسب برای آب‌بندی استفاده می‌کنیم برای شستن محفظه کارتر از برس سیمی استفاده می‌کنیم چرا که لجن زیادی از روغن در کارتر است و برای قطعات تازه تعویض مضر است اما ما به این دلیل از چسب استفاده می‌کنیم که آب‌بندی کاملی ایجاد می‌کند و دیر فرسوده می‌شود و نصب آن نیز آسان‌تر است.
 

vlrxxpcuj5f3qyildnp1.jpg


حالا کارتر را بر روی پوسته و بلوک سیلندر قرار می‌دهیم که پیچ‌هایش را که ۲۴ عدد است به ترتیب روی آن قرار داده و مشغول به بستن آن می‌شویم و بعد از سفت کردن پیچ‌ها با استفاده از تورک متر آن را سفت می‌کنیم.
 

2badh5rwnmnuj863xr4.jpg


بعد از جمع کردن سیلندر و کارتر و تعویض یاتاقان‌ها و اویل پمپ و بعد از آوردن سرسیلندر از تراش و آب‌بندی سوپاپ‌ها نوبت به جمع کردن سرسیلندر می‌رسد که به وسیله پیچ‌هایش آن را به بلوک سیلندر متصل می‌کنیم البته به روش حلزونی سرسیلندر را جمع کرده زیرا دو روش وجود دارد برای جمع کردن سرسیلندر اول ضربدری و دومی حلزونی که معمولاً از روش حلزونی استفاده می‌شود و از تورک متر برای سفت کردن آن استفاده می‌گردد که بعد از بستن سرسیلندر قالپاق سوپاپ را روی آن قرار داده و آن را می‌بندیم.
 

8c6iypud87iggda8fump.jpg


در آخرین مرحله بعد از بسته شدن کامل موتور ماشین، آن را روی خودرو متصل می‌کنیم و سایر قطعات مکانیکی و الکتریکی را به آن متصل می‌کنیم که حداقل هزینه تعمیر اساسی برای این خودرو دو میلیون تومان اعلام شد. در پایان توصیه مکانیک‌ها به رانندگان این است که نسبت به تعویض به موقع روغن موتور و فیلتر روغن خود اقدام نمایید و از درستی کار کردن اویل پمپ و سایر قطعات مطمئن شوند زیرا رعایت بعضی از موارد از بروز مشکلات بزرگ و کوچک جلوگیری می‌کند همچنین از هزینه‌هایی هنگفت که باید پرداخت شود نیز جلوگیری می‌کند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

امير كبير: 1393/7/716:28:19،
270
791
تعويض روغني ها كار و بارشون كساد شده دارن جو مي دن.
amir: 1393/7/717:37:24،
545
51
مطلب خوبی بود....ممنون....از این دست مطالب اموزشی باز هم بزارید
ساسی: 1393/7/717:52:26،
536
40
نه داداش این یه حرفشون درسته اونم بخاطر کیفیت پایین روغن موتور و قطعات نا مناسب ایران فرغون
مجید.ح: 1393/7/719:32:00،
273
59
بزرگترین اشتباه ما ایرانی ها تعویض روغن براساس کیلومتر است در صورتیکه تعویض روغن موتور بر اساس ساعت کار کرد موتور باید تعویض شود .برای مثال یک خودرو فاصله تهران تا اصفهان را حدود 4 ساعت طی میکند (420 کیلومتر) ولی در تهران همان 4ساعت 100 کیلومتر هم نمیتواند حرکت کند . در ضمن سیاه شدن روغن نشانه خرابی آن نیست(روغن موتور خوب دارای 4 نشاته است 1 کف نکند 2 بخار کند 3 کم بکند 4 سیاه شود) در ضمن در هربار تعویض روغن فیلتر آن هم باید تعویض شود و روغن موتور باید مطابق استاندارد شرکت سازنده مصرف شود /
ترمیناتور 2: 1393/7/719:43:10،
58
191
حالا این همه عکس از موتور ماشین چه معنی داره ما نمی فهمیم
حسام: 1393/7/720:16:11،
94
108
هميشه منتقد بودن خوب نيست, كاملا درست نوشته و بايد بسته به روغ كه ميريزيم به موقع عوضش كنيم, من ال ٩٠ دارم ايرانول ريسينگ ميريزم عاليه عالي, هر ١٠ هزارتا هم عوض ميكنم, روغن ١٢٠٠٠ ميريزم
barbadrafte: 1393/7/720:48:04،
224
500
من یه 206مدل 89 دارم 1ساله که روغنشو عوض نکردم تقریبا 15000تا باهاش کار کردم.
کاسترول ریختم
به نظر شما عوض کنم ++++ عوض نکنم______
ساسان: 1393/7/721:44:37،
91
43
در جواب آقاي مجيد ح بايد بگم كه حرف ايشان كاملا درست است. كاركرد روغن بستگي به شرايط كاركرد موتور داره. اگر آقايون به ما برچسب نزنن،​بايد بگم 206 يه شمارنده روي كيلومتر داره كه وقتي سوئيچ رو باز ميكني نشون ميده. اين شمارنده بر اساس دما + كيلومتر + زمان و يه سري پارامترهاي ديگه كم ميشه. من هروقت تعويض روغن ميكنم اينو ريست ميكنم وقتي صفر بشه يعني وقت سرويس هست. حتما ماشين هاي ديگه هم دارن.
سمند : 1393/7/811:45:39،
70
108
من سمند موتور پژوئی مدل 89 دارم روغن توتال 5000 می ریزم و هر 10000 تا عوض می کنم تا حالاهم یه پیچشو عوض نکردم مثل ساعت هم کار می کنه
پژمان: 1393/7/815:16:47،
174
79
اتفاقا روغن موتورهای تولید داخل از بهترین و با کیفیت ترین روغنهای دنیاهستند
ایران در صنعت تولید روغن پیشرفتهای خوبی کرده
بیجهت پولتون رو برای روغنهای خارجی که اکثرا فقط نامشون خارجی هست و تحت لیسانس اون شرکت در ایران تولید میشن حروم نکنید
ضمنا در کشورهای اروپایی روغن موتور رو تا انتهای کیلومتر مصرفی درج شده روی بسته بندی استفاده میکنن و انقدر مثل کشور ما اسراف نمیکنن
روش نوشته ده هزارتا روی8هزار عوض میکنن بیخود و بیجهت و فقط به خاطر حرف تعویض روغنی که نوعا تخصصی هم در این زمینه ندارند
مصعود: 1393/7/900:00:01،
45
46
من روغن توتال با قوطی حلبی آبی رنگ استفاده میکنم. خیلی عالیه. فقط نمی دونم کی به کی باید عوض شه؟ لطفا اگه کسی چیزی میدونه راهنمایی منه. با تشکر.
تلخون: 1395/7/1211:10:05،
85
61
من همیشه روغن که تعویض میکنم یک شیشه روغن زیتون و یک شیشه روغن کنجد هم میریزم/ هم رنگ خودرو ام شفاف و زیبا میشود هم موتورش شادابتره و هم دیرتر خراب میشود/ امگا سه هم میگویند خوبه»
mosi: 1395/7/1213:31:41،
57
32
روغن فقط بهران سوپر پیشتاز
محمدرضا: 1395/7/1214:41:17،
53
19
سلام
من یه پراید مدل ۸۵ دارم تا الان ۳۶۱ هزار کیلومتر راه رفته، من تو ماشین روغن ایرانول ۱۶۰۰۰ میریزم و هر ۱۲۰۰۰ کیلومتر عوضش میکنم، تازه ماشینم گازسوزه و باهاش کار هم میکنم و تحت فشاره، ولی تا حالا مشکلی پیش نیومده، نکته دیگه اینکه روغن موتور های ایرانی کیفیتشون پایین نیست و از خیلی از برندهای خارجی که تو بازار هستن خیلی بهترن
محمد: 1395/7/1216:49:08،
38
25
بهترین روغن بیشتر از 8 هزار کیلومتر توی تهران نباید کار کنه, اونم با این وضع ترافیک و بنزین.
متاسفانه دیدم کسایی رو که 15 هزار تا روغن عوض می کنن تازه زیر بار تعویض فیلتر هم نمیرن و یکبار در میون عوض می کنن !!!
کریم: 1395/7/1216:50:19،
48
28
خدمت barbadrafte:
نه دادا لازم نیست روغنشو عوض بکنی
فکر کنم همین روزا یه موتور جدید با روغن جدید میبندی بهش حال میکنی
جاوید: 1395/7/1815:04:28،
10
14
سلام
من پارس مدل۸۷دارم وقتی موتور روشن میشه صدا داره احساس میکنم فیس فیس میکنه پیش چن نفرم بردن نتونستن مشکلشو حل کنن
علتش چیه ؟
باید چیکارش کنم؟
در ضمن چه روغنی بریزم بهتره ؟
کسی بتونه درست راهنماییم کنه واقعن ممنونش میشم
عرفان: 1393/7/716:29:01،
236
40
کاری به این مورد نداریم ولی کیفیت قطعات , آلیاژ خودرو های داخلی خیلی خیلی پایینه ، براحتی واشر سر سیلندرشون می سوزه و ...
تعویض روغن: 1393/7/720:03:30،
108
35
کیفیت قطعات پایینه درست ولی کیفیت روغن ها بخصوص ایرانول وبهران اصلا پایین نیست واز نمونه های خارجی به مراتب بهترن!
دوستان توجه داشته باشن وقتی واشر میسوزونید یا هرتعمیر موتوری که داشتید اویل پمب را حتما تعویض کنید
مسافر: 1393/7/809:46:17،
55
57
روغن با کیفیت برای تمام محصولات ایران خودرو مثل پژو تمام مدل ها 206 .405.وو L90 و سوزوکی :
1. TOTAL 7000
2.ELF
مسافت طی شده جهت تعویض بین 5000 - 10000 km
بستگی به شرایط دمای هوا - گرد و غبارمحیط -درجا کارکردن زیاد وفشاری که به موتور آورده شده پر گاز ووو..
سعید: 1393/7/810:03:02،
116
52
تعویض زود هنگام روغن هم حیف و میل کردن سرمایه ملیه این کارشناس که گفته هر 4000 تا عوض کنین اشتباه عرض کردن.
ali: 1393/7/811:01:58،
85
44
برادرا توجه کنن
هر خودرویی یه نوع روغن موتور داره مثلا
206 تیپ 1 2 3 4 با موتور TU3 باید روغن 20-50 --- 5000 بریزن
206 تیپ 5 6 و پارس LX با موتور TU5 باید روغن 10-40 --- 7000 بریزین
مهرداد: 1393/7/823:49:40،
41
48
دوستان پراید سوار توصیه من پارس ارس 12000 هستش
بهمن جواهری: 1393/8/111:50:16،
33
36
هر 6 هزار کیتومتر عوض شود
محمد: 1393/7/716:45:35،
36
85
راست ميگي؟
امین: 1395/7/1211:17:33،
42
24
من 6 ساله که یه 206 تیپ 2 مدل 82 دارم.همه قطعاتش فرانسوی بود تا اینکه 1 ساله داره به خرج میفته.واشر سر سیلندر و گیربکس و.......
ماشین که به خرج افتاد باید ردش کنی بره.وگرنه همش درگیر خفت گیرای جرثقیلی و امداد خودرو باید باشی که دوبله سوبله ازت بگیرن.
فرزاد: 1393/7/716:50:59،
95
31
بد نیست از این مطاللب هم بذارین واطلاعات در مورد مکانیکی و سرویس ویک سری مشکلات خودرو ونگهداری در فصول مختلف و.....
Ali: 1393/7/716:54:33،
120
41
خيلی ممنون از بابت اطلاعات فنی و راهنمائی هايتان .
اکثر راننده های ايرانی کوچکترين مسائل فنی را نمی دانند و مراعات نمی کنند.
محسن: 1393/7/718:23:06،
41
80
را چی منفی میدید؟
شهروند: 1393/7/716:55:54،
192
64
تا جایی که من میدونم کارتر اسم یکی از رییس جمهورهای آمریکاست و واژه صحیح کارتل می باشد
شهروند: 1393/7/718:31:54،
59
57
نه دوست عزیز صحیحش همان کارتر است وبرای اطمینان کافی است کلمه کارتر رادر گوگل سرچ کنی تا ثابت شود
شوشی: 1393/7/718:53:19،
65
44
وقتی فقر اطلاعاتی باشه این طرف هم برای ما میشه مکانیک مدتهاست در دنیا شرکتهای خودرو ساز چک روغن رو برداشتن اینکه روغن لجن میشه و .... داستانه قطعات آشغاله و روغن تا ویسکوزیته لازم رو داشته باشه قابل استفاده است ضمن اینکه میگن روغنهای ما استاندارد و صد تا آرم داره طرف صنعت نفت رو با تشخیصش برد زیر سوال!
محمود: 1395/7/1211:23:25،
22
15
کارتل هم ائتلاف چند شرکت است که در یک زمینه کار میکنند . ولی این دلیل نمیشه که معنی مخزن روغن موتور ندهد . همبنطور هم کارتر .
Cyrus: 1395/7/1212:29:34،
33
25
خب اگه از واژه فارسی استفاده کنید گیج نمیشد . اول مقاله مینویسه روغن موتور ۲ خط پایین تر مینویسه اویل پمپ . خب آقای نویسنده بنویس پمپ روغن .
محمود (ادامه): 1395/7/1212:34:04،
24
18
البته همون کارتر درسته . حالا شاید پدربزرگ جیمی کارتر رییس جمهور سابق آمریکا اختراعش کرده باشه و اسم خودش را گذاشته روش
علی: 1395/7/1214:07:14،
17
23
کارتل شرکت‌هایی هستند که در یک رشتهٔ خاص فعالیت می‌کنند و با حفظ استقلال مالی و حقوقی خود با یک‌دیگر متحد می‌شوند و در مورد تقسیم بازار میان خود و حجم تولید و قیمت کالا با یک‌دیگر به توافق می‌رسند.
رضا: 1393/7/717:08:51،
115
35
به تائید فرمایشات آقای عرفان کیفیت پایین قطعات موتور اتومبیل های داخلی هم باعث سوختن موتورها می شود. من یک مزدا 323 دارم و این ماشین حدود 390.000 کیلومتر کار کرده هنوز به موتور این ماشین آچار نخورده و در حال حاضر هم خیلی سلامت می باشد و این نشانگر کیفیت خودرو را میرساند و هرچند باید تعویض روغن هم به موقع باشد.
کریم: 1393/7/721:28:11،
76
32
و در تایید فرمایش شما منم یک پژو sd دارم که بعد 14000 کیلومتر رانندگی مجبور شدم واشر هاشو عوض بکنم .
امین: 1393/7/717:27:54،
132
46
کلا 405 یعنی واشر سر سیلندر سوزوندن . تا حالا 405 ندیدیم که واشر سر سیلندر نسوزونه .
حسین: 1393/7/718:36:46،
60
44
شاید شما درست بگید ولی من یه 405 مدل 84 دارم که 100000 کیلومتر کار کرده که بدلیل نگهداری خوب تا حالا هیچ مشکلی نداشته
امیر: 1393/7/719:49:49،
60
76
دوست عزیز من یک 405 دوگانه سوز 84 دارم 230000 کیلومتر کار کرده ،نه واشر سوزونده و نه صفحه کلاچ عوض کردم مراقبت توی خودرو خیلی مهم هست،و توصیه من این هست به درب رادیاتور و شلنگهای اون خیلی حساس باشین.
حسین: 1393/7/721:18:14،
78
29
ماشین ما هم به خاطر این که جنتش سوراخ شده بود داغ کرد واشر سوزند کاش ماشین ها هم نشون میدادن که اب داخل موتور کم میشد
ساسان: 1393/7/721:50:33،
71
44
امير آقا از اون صحبت ها بودا !!! درسته ماشين شما مدل 84 هست و اكثر قطعاتش فرانسوي هست. ولي چطوري 230هزارتا رفتي و صفحه كلاچ عوض نكردي؟ مگر اينكه كل اين مسير رو تو اتوبان و با كمترين تعويض دنده رفته باشي . برگشته باشي !!!
شناس: 1393/7/810:13:57،
60
36
جواب به امیر:
405 مدل 84 دوگانه سوز فابریک نیستن.پس ماشینت دستی دو گانه سوزه.
گاز دمایه موتوره ماشینو خیلی بالا میبره.
سعی کن با گاز خیلی کار نکنی که سرسیلندرت پیاده میشه.
صفحه کلاچم از اون حرفا بود.مثله اینکه بگی من فیلتر روغنم تا حالا عوض نکردم.
یا بگی از صفری بنزین نزدم.بنزینش ماله کارخونستو تا حالا مصرف نشده.خخخخخخخ
امیر: 1393/7/1001:06:42،
39
39
فرمایش دوستان در مورد صحفه کلاچ کاملا صحیحه کمتر موردی پیش میاد که تو این مقدار کارکرد صحفه کلاچ عوض نکرده باشه. ولی کارهایی هست که به ما در موردش نگفتن و ما هم در موردش اطلاع نداریم بر فرض مثال تنظیم مرتب سیم کلاچ،یا نگزاشتن پا بر روی پدال کلاچ در حین رانندگی(حتی لمس پدال) ،پر گاز حرکت نکردن و از همه مهم تر حرکت در سربالایی با استفاده از ترمز دستی.
در مورد دوستی که فرموده بودن ماشین گاز سوز دستی هست باید بگم کاملا درست گفتن،دمای حرارت موتور در زمان استفاده از گاز بالاتر هست،ولی با شم گیری و فیلر گیری مرتب میشه از سر سیلندر محافظت کرد،من 8 سال دانشجوی شهرستان بودم و مرتب از گاز برای ماشینم استفاده کردم ولی تا الان هیچ مشکلی بابت سرسیلندر نداشتم.
محمد عیسی زاده : 1393/7/717:36:24،
73
34
فکر میکنم من 10 ساله پژو دارم تقریباً بعد از صد هزارتا هر سی هزارتا واشر سرسیلندر سوزوندم . خداییش به آب روغن ماشینم حساسم . فکر میکنم بزرگترین ایراد قطعات فوقالعاده بی کیفیت و بی حوصلگی جمع کردن بعضی از تعمیرکاراست .
سهيل: 1393/7/717:58:10،
70
42
كلا پژو يعني سوختن واشر سر سيلندر اصلا براي اب و هواي ٥٠ درجه ايران مناسب نيست واسه خودشون خوبه اين اشغالا
رضا2: 1393/7/800:06:29،
42
47
من يه سمند 83 دارم كه 180000 رفته و نه موتور باز شده نه سر سيلندر اما هفته پيش ديسك و صفحه براي اولين بار عوض شد. روغن هم هر 10 هزار عوض كردم طبق نظر كارشناسا. اين چي گفته هر 4 هزار تا؟ حقش بود ايران جيب اول از كارشناسان صحت گفته اين مكانيك رو استعلام ميكرد.
هادی: 1393/7/718:14:42،
44
37
من روغن بارکودا 10-40 از شرکت پاسارگاد می ریزم روش 17000تا زده ولی رو 10000 عوض می کنم.خوبه یا زودتر عوض کنم؟
said: 1393/7/719:52:40،
48
33
فکر کنم هر 7000 تا بهتر باشه نمیشه به این روغنا اعتماد کرد
سعید: 1393/7/810:00:17،
48
37
من پراید دارم :)) روغن هر ده هزار تا عوض کردم از ب بسم الله تا الان که 185000 تا کار کرده البته روغنهایی که استفاده کردم همه بالای 15000 کارکرد بودن والان هم مثله ساعت داه کار میکنه.تعویض زود هنگام روغن هم حیف و میل سرمایه ملی هست.این کارشناس که گفته هر 4000 تا عوض کنین معذرت میخوام الکی گفته .
مصطفی: 1393/7/718:21:44،
75
35
405 ندیدم واشر نسوزونه.خرابی سر سیلندر تو 405 خیلی شایعه در کل ماشین پر استهلاکیه.ممنون از گذاشتن این پیج تو سایتتون.
سعید: 1393/7/719:22:25،
42
49
من روغن بهران صبا میریزم تو پرایدم،مخصوص پرایده،روش نوشته 10000 کیلومتر،ولی من همیشه حدودا بین 4000 یا 5000 کیلومتر حتما تعویض میکنم،تازه تعویض روغنیه هم بهم گفت بیشتر از 3500 باهاش نرو،
محمد: 1393/7/720:37:38،
31
36
برای ال90 چه روغنی دوستان پیشنهاد دارن و تو چه کیلومتری عوض شه خوبه
آرش: 1393/7/721:51:12،
77
35
روغن بهترین برای تندر و مگان ELF 10 w 404 لیتری هستش قیمت هم حدود 65 هزار با تعویض که با تعویض فیلتر روغن و هوا (نمونه اصلی) و 1 لیتر اضافه(جهت پر کردن ظرفیت 5 لیتر زمان تعویض فیلتر روغن) یه چیزی باید حدود 100 تومن در بیاد .این روغن 10000 تایی هستش اما با توجه به استفاده از کولر و ترافیک و ... باید زودتر عوض بشه مثلا رو 7000 تا
پایه یک: 1393/7/808:32:35،
44
41
سوپر پایا 10-40بهترین گزینه یا ایرانول ریسینگ باقی روغنا اگه طرف گفت این تمام سنتزی یا فلان بیخیال همش شعر خوندن همون که گفتم با اطمینان بریز 10هزار هم عوض کن حالشو ببر و بتازززززززززززززز
amin: 1393/7/720:37:43،
52
45
شخص بیچاره بخاطر قیمت زیاد روغن مجبور بوده دیر عوضش کنه وگرنه هیچکس دلش نمیخواد اینطور بشه
حسین: 1393/7/721:26:50،
53
128
فقط پارس سال داشبورد جدید
شناس: 1393/7/810:49:58،
85
57
راست میگه بابا بیچاره اون داشبورد جدید نمیزاره سرسیلندرش مرخص شه.
آخه از پلاستیکایه آشغاله سرکوچه ها رودریو داشبوردشو ساختن.خخخخخخخ
با پژو پارس خوش باش.
یوسف: 1393/7/721:59:28،
78
38
11 ساله سمند 82 دارم . توتال 7000 میریزم 14-15 هزار تا میرم . 210000 تا راه رفتم . موتور هنوز پلمپه . مشکل کیفیت پایین ماشین های جدیده . به خصوص 88 به بعد . البنه فک کنم .
محمد: 1393/7/722:36:30،
45
31
منم نظرم همینه .
Kiarash: 1394/1/817:23:12،
28
40
اصلا همه مشکلات بخاطر این داشبورد قدیمیاس ...
حمید: 1394/11/2615:12:46،
23
16
کاملاً درست میگید
علی: 1393/7/722:11:32،
42
61
فقط 206مدل 84 تمام فرانسوئ سالاره بخدا
حسین: 1393/7/722:31:14،
40
36
کسانی که مزدا 323 دارند واقعا خوش به حالشون و اینکه 405 واشر میسوزونن بخاطر واشرهای بی کیفیت ایرانیه ماشین منهم 170000 که کار کرد واشر عوض کردم حالا دقیقا هر 30000 تا واشر سوزونده دقعه دیگه باید سر سیلندر عوض شه
علي: 1393/7/722:34:44،
46
36
آقا ما سال 85 اينا روغن توتال 5000 ميخريديم 14 هزار تومن.. الان از 55 هست تا 70 هزار تومن !! 7000 كه از 65 به بالا. خوب من بيچاره تو دفترچه ماشينم زده توتال 7000 و خيلي بهتره توتال 9000 بريزم. ولي كف قيمتش 100هزار تومنه. تازه اگه اصلش پيدا بشه . بدبختيه ها....
پژمان: 1393/7/815:23:05،
49
32
اون مواردی که تو دفترچه توصیه کرده عزیزم جنبه تبلیغاتی داره که شرکت توتال یه مبلغی به شرکت دوست و بذادرش پژو پرداخت میکنه که اونم تو دفترچه اش بنویسه فقط روغن توتال!!
شماهم همین روغنهای پارس یا ایرانول رو بخر و الکی پول تو جیب وارد کننده ها نریز
محمد: 1393/7/722:42:39،
49
37
من یک خودروی موسو 2008 مدت یکسال داشتم و باهاش 30000 کیلومتر رانندگی کردم. موقع خرید آن از فروشنده متوجه میزان روغن مورد نیاز نشده و 8 ماه با 4 لیتر روغن از آن استفاده کردم اما بعد از آن متوجه شدم میزان روغن لازم برای آن 7 لیتر بوده... خلاصه مکانیک روغن در موتور ریخت و بعد از 2000 کیلومتر با تخلیه روغن و پیمانه زنی آن متوجه شدیم حتی یک قطره هم کم نکرده... به دلیل کیفیت بالای قطعات بنز و آلیاژ مناسب موتور آن هیچ خسارتی به خودرو وارد نشده بود. حالا در نظر بگیرید تو یه خودروی داخلی نصف میزان لازم روغن بریزید؟؟؟؟
خسرو: 1393/7/723:03:04،
29
101
405 مدل 89 دارم 120000 کارکرد. روغن کاسترول بیشتر میزنم و لیکوکولی. سر 7000 عوض میکنم با همه فیلترهاش. نه واشر سوزونده نه دیسک عوض کردم. جاده خراب و تعویض دنده زیاد دارم. حتی جلو بندیش دست نخورده است.
مسعود: 1393/7/807:08:19،
51
33
مجید جان دلبندم لیکومولی نه لیکوکولی
شناس: 1393/7/810:18:58،
42
33
دوسته عزیز وقتش نشده.
405 و رفیقاش معمولا 150 هزار تا به بالا تعمیر اساسی می خوان.
فرح: 1393/7/723:51:25،
115
40
برای ال 90 چه روغنی خوب است
حبیب: 1393/7/807:58:31،
34
47
بهترین روغن برای لوگان بهران رانا 5w -30 و در هوای گرم تابستان5w-50
غار: 1393/7/823:44:03،
46
36
فقط الف 10w40
علي اكبر رضايي : 1394/12/2215:35:11،
16
20
راجع به روغن زادو اگري كسي استفاده كرده اطلاعاتي داره در مورد نانو سراميك حاوي revitalizant و lubricancy آن توضيح بده
ممنون
reza: 1393/7/808:42:16،
33
39
با سلام به دوستان عزیز من یه ال90دارم مدل 88ای 1پارس خودرو موقع صبح که روشن میکنم شروع به لرزش میکنه وقتی بزرگراه چمرا نو میخام بیام بالا ماشین شروع به لرزش میکنه از دنده سه به چهار ونفس نداره گاز بگیره 92هزار تا هم کار کرده آیا باید صفحه کلاچ عوض کنم از دوستان گلم خواهش میکنم با توجه به توضیحات بالا منو راهنمایی کنند بسیار ممنون
شناس: 1393/7/810:17:26،
38
31
اگه درجا لرزش داره از موتوره.
از فیلتر هوا و دسته موتورها و تنظیم موتور چکاتو شروع کن بعد برو سراغ چیزایه گرونتر مثله تسمه ها و غیره....
اگه لرزش تو حرکتو نیم کلاجه از گیربکسه.
می تونه از دیسکو صفحه باشه.
h: 1395/7/1211:01:40،
25
20
شمع هاتون رو تعویض کنید
اوس ممد: 1395/7/1214:11:06،
23
26
چارتا شمع denso بنداز روش درست میشه
ت ام: 1395/7/1222:28:38،
19
28
اگه توسرعت بالا لرزش داره چرخ های عقب بالانس کن
محیا: 1393/7/809:37:24،
47
58
سلام. انقدر با برند سروکار نداشته باشید تو کشوری هستیم که هر چیز خوبی قلابیش زیاده .ما هم که قدرت تشخیص اصل با قلابی رو نداریم پس به نظر من بهتره برند رو بیخیال بشی و توکل کن به خدا روغن و عوض کن .بیخود خودمونو درگیر اسم و کیلومترو اینچور چیزا هم نکنیم و هروقت دیدی صدهزار تومن تو جیبت پول داری برو روغن عوض کن . بهتره بدونید ماشینای داخلی با این قطعات اشغالش بهترین روغن هم توش بریزی بازم اون بلایی که قراره سرش میاد
محسن: 1393/7/814:11:33،
58
48
٢٠٦ اس دي دارم ٨٩ با كار كرد ٢٥ هزار
حدود ١٨ تا يعني ١.٥ سال قبل روغن توتال ٩٠٠٠ اصل ريختم
با تمام تعويض ها كلا ماشين كار زياد نميكنه لازمه عوض كنم
عوض كنم+++++++++++
عوض نكنم-----------------
پژمان: 1393/7/815:18:53،
46
43
دوست عزیزم
روغن موتور الزاما با کارکرد فرسوده نمیشه
مرور زمان هم اون رو از خاصیت میندازه
زودتر اقدام به تعویض کن
ارش: 1393/7/823:41:42،
65
36
سریعا اقدام به تعویض کنید
reza: 1395/7/1309:20:08،
22
20
عمر روغن موتور علاوه بر كاركرد به مدت زمان هم مرتبط مي باشد و در بهترين شرايط طول عمر 6 ماهه دارند با كاركرد نرمال
سعید خوشبخته: 1393/7/814:39:09،
65
75
سلام
بهترین ماشین تولید داخل فقط سمند ef7 و لاغیر. کیفیتش تو حلقم. سال 91 یه صفرشو خریدم و تا هفته قبلی که گارانتیش تموم شد این تعمیرات روش انجام و قطعاتش به طور کامل عوض شد
1- واشر سر سیلندر سوخت .برای بار اول
2-گیربکسش ایراد داشت و به طور کامل عوض شد. نو گذاشتن روش
3-باطریش اشغال بود و تعویض شد
4- کل سرسیلندر، واشر،سوپاپ،سوختن و عوض شدن.بار دوم
5-دسته راهنماش کار نکرد عوض شد
6-پمپ بنزینش ایراد داشت عوض شد
7-سنسور دریچه گازش ایراد داره قراره عوض شه. 400تومن پولشه
8- از همه بدتر ترمز ای بی اسش اشغاله هفته قبل تو سرعت 60 تانگرفت زدم به ماشین جلویی بدجور رفت تو پاچم
حالا بیمه و لاستیکش بماند. تازه کارخونه روش ضبط هم نذاشته بود اونم رفت تو پاچم.
تازه. امروزم قفل مرکزیش خراب شده!!!!
ای خدااااا!!! من چه گناهی کردم با چندرغاز حقوق کارمندی و اجاره خونه و شهریه دانشگاه .
بگین چه کنم؟
سمند پژو موتور: 1393/7/818:30:03،
76
61
پیشنهاد من اینه که اگه سمند دوست داری ماشینتو بفروشی و اونو با یه سمند پژو موتور تعویض کنی وگرنه همون پراید کارتو را میندازه
خاتم: 1393/7/823:40:42،
49
50
Ef7 نخر ،این راه حل جامع
مصعود: 1393/7/900:23:13،
37
30
سلام دوستان. بنده یه ef7 مدل 90 دارم و تاکنون 125 هزار کیلومتر باهاش رفتم مواردی را که خرجش کردم به شرح زیر است. (با این همه خرج ازش راضیم)
1.هنگام خرید بلبرینگ جلو خراب بود و ایران خودرو طبق معمول نداشت. 70 هزار تومان دادم عوضش کردم.
2.یکسری می خواستم شمع ‌هاشو عوض کنم.شمع های پژو انداختم روش که باعث شد یه مدت طولانی موتور 3 کار کنه. هیچ مکانیکی هم ازش سر در نمیآورد. نهایتا یه ایران خودرو در خمینی شهر از عهده این کار بر آمد ولی خرج زیاد نداشت. (30 هزار تومن)
3. یکسری رادیاتورش سوراخ شد و عوضش کردم (حدود 300 هزار تومن)
4. قفل چهار درب رو تا حالا دوبار عوض کردم ولی متاسفانه دوباره به صدا افتاده.
5. یکسری نوبت تعویض تسمه تایم بود. که یک پیچ که در میلنگ جای داشت به زحمت در آمد و برای بستن دوباره نیاز به تراشکار و فنر زدن داشت. البته این مورد در پراید هم شایع است.(خرج تراشکار 60 تومن) و .
مهدى: 1393/7/818:26:46،
92
46
من BMW320 دارم .هر 24000كليومتر روغن و فيلتر عوض مى كنم .
سارا: 1393/7/819:58:09،
34
101
من یه مازراتس دارم تا الان 150000 تا باهاش رفتم به نظرتون عوض کنم روغنشو؟؟
عوض کنم+++++
عوض نکنم---------
امین: 1393/9/2702:25:32،
42
22
مازراتس نه.....مازراتی !!! اسمشو بلد نیستی بگی....چرا اینقد خالی میبندی؟؟
علی: 1394/10/716:42:11،
37
19
سلام عزیزم
اصلا تا حالا رانندگی کردی؟ اگه پانزده هزار تا می گفتی، باز یه چیز.
آخه صد و پنجاه هزار کی تا به حال روغن عوض نکرده؟
مگه اینکه اسباب بازی مازراتی باشه که در این صورت روغن لازم نداره.
م: 1395/7/1211:05:00،
54
24
نه لازم نیست منم یه بوگاتی ویرون دارم توی دفترچش نوشته خودش تصفیه روغن سرخود داره لازم به تعویض نیست خخخ
911 پورشه: 1393/7/821:44:54،
99
43
اقا من 911 سوارم به غیر 7 تا تعویض روغنی همه روغنشو عوض میکنن بولدارم 405 پارسو 206 207 تو کت ما نمیره زحمت کشیدم کار کردم خریدم شمام بخرید منفی د ها
karim: 1393/7/908:43:24،
27
59
مطلب خيلي خوب و اموزنده اي بود ممنون ميشم اگه از اين اموزنده و مهم در خصوص خوردو بذاري حداقل با برخي مفاهيم و كاركرد برخي فطعات اشنا ميشيم.. ممنون از سايت خوبتون موفق باشي...
مسعود 020: 1393/7/1113:51:14،
71
49
من پیکان مدل 83 انژکتور دارم روغن چی بریزم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سارا: 1393/7/1302:03:05،
45
39
من یه موتور رکس دارم روغن چی بریزم؟
شهرام: 1393/7/1322:46:50،
131
25
روغن پالم
فریدون: 1395/7/1213:21:08،
24
25
من یه هواپیما دارم روغن توش چی بریزم !!!
امیر: 1393/7/1404:12:55،
27
31
دوشتی که ماشینش لرزش داره قبل از کلاچ باید سیم وایر و شمع هاش رو چک کنه شمع باید بعد از 20 هزار و وایر بعد از 50 هزار تعویض بشه
محسن: 1393/8/2822:04:50،
26
21
با سلام خدمت دوستان
بنده مهندس مکانیک خودرو هستم ویک دستگاه سمند84 دارم درارتباط باسوختن واشر سرسیلندرموارد زیادی وجود دارد که مورد غفلت قرار می گیرد وبه شرح ذیل می باشد.
1- با توجه به آلومینیومی بودن سرسیلندر بایستی ضد یخ همواره کنترل وجایگزین گردد چه در تابستان وزمستان .
2- خرابی ترمستات آب.
3-خرابی رله های فن رادیاتور که بسیار مهم میباشد.
4-خرابی درب رادیاتور.
5-سوراخ شدن کائوچویی بغل بدنه رادیاتور .
6- کنترل شیلنگهای رادیاتور بطوریکه اگر در حالت گرم بودن موتور وقت بادست آنرا لمس کنیم نباید سفت باشد چون در این حالت به جای آب بخار آب وجود دارد.
آقای تجربه !!!: 1393/10/720:34:53،
34
11
سلام دوستان
ضمن تشکر از مطالب تمام دوستان که خیلی مفید بود. القصه ...
ما امروز صبح شاد و شنگول رفتیم سراغ قمقمه آب 206 تیپ2 مدل 88 خودمون که تو پارکینگ آماده استارت بود. چون یه بنده خدایی چند هفته پیش گفته بود بهتره هر از گاهی آب قمقمه رو دست بزنی که اگه چرب بود به خرابی واشر سر سیلند شک کنی.
جاتون سبز انگشتم رو کردم توش، بعد اندازه دو بند انگشت حلوا ارده به جای آب اومد بالا!!!!!!!
یعنی روغن اومده اینوری اما ظاهرا آب نرفته اونوری. خلاصه اینکه ماشین رو بردیم مکانیکی که اونم اگه وجدان داشته باشه خرج الکی نتراشه واسمون.
نتیجه اخلاقی : به ندای قلبتون گوش بدید نه به ندای اونجاتون و دست از تنبلی برداشته، هر هفته ماشین خود را چک نمایید.
محمد: 1393/10/2321:38:09،
20
15
دوستان . اولا قطعات موتورها تا سال 87 خوبن لذا این ماشین ها بسیار مقاومند. اونایی که پراید دارن اگه هر 7000تا بهران بریزن امکان نداره موتور آسیب ببینه
سینا: 1394/4/1305:45:17،
22
20
7000 زیاده حذاکثر 6000 تعویض بشه.
داود: 1393/10/2811:49:13،
18
13
سلام، مطالب همه را با دقت خواندم، بحث بیشتر شبیه سوال و جواب در انجمن ها خودرو شده،من هم نظر یا تجربه خودم را بیان میکنم شاید مفید واقع بشه، من از مهندس مکانیک شاغل در شرکتی سوال کردم که مسوول قسمت ترابری بود ؛و او در این مورد معتقد بود اللحساب که تحریمها مانع واردات روغن های مرغوب و همچنین مواد اولیه مناسب شده بهترین گزینه روغن های ایرانی میباشد چون روغن تقلبی با بسته بندی خارجی زیاد شده ریسک بسیار زیادی که اقدام به استفاده از این روغنها بشه،(در کل به نظر من برای زمان تعویض روغن باید یک سنسور شمارنده دور میل لنگ هم برای ماشینها بزارند مثلا یک کیلومتر رانندگی در سربالایی با دنده 2بیشتر روی ماشین فشار بیاد تا 10 کیلومتر در دنده 5 روی مسیر کفی)
حسن: 1393/10/3015:02:32،
23
24
بنده یک فروند پراید دارم مدل 85 که 395000 تا راه رفته هنوز به موتور اچار نزدم حتی دیسک و صفحه کلاج ان فابریک میباشد
فرزاد : 1393/11/1606:12:14،
26
16
چقد شما ساده این خب معلومه که تعویض روغنی ها واسه اینکه جیبشون خالی نمونه میگن زود به زود باید عوض کنی روغنتو در صورتی که کارخونه سازنده همه مسایل رو در نظر گرفته مثلا وقتی میگه 10000 ینی رانندگی ترکیبی که هم درجا کارکردن داره هم سربالایی و...
مهدی: 1393/11/1921:57:41،
19
18
سلام
عمر روغن رو که کارخانه سازنده روغن مشخص نمیکنه بلکه کارخانه سازنده موتور خودرو تایین میکنه با توجه به اینکه کارخانه سازنده موتور با تست هایی که روی روغنی که معرفی میکنه انجام داده عمر اون رو میگه که معمولا هم 5000 تا اعلام میشه در شرایط بسیار عادی کیلومتر روغن موتور زمانی معنی داره که شما اصلا در ترافیک سنگین نباشی روش حساب کردنش به این صورت هست که اگه در یک ساعت بیشتر از 50 کیلومتر رفتی اون رو محاسبه میکنی و اگر کمتر
50 کیلومتر مینویسی اصل روش ساعتی هست
در رانندگی وحشیانه این عدد خیلی کمتره در هوای گرم و خصوصا بسیار سرد به خاطر اکسید گوگرد و نیتروژن در روغن همگی کمتر میشه وترافبک غیر عادی مثل تهران
راستی این رو هم مد نظر بگیرید یه روغن مسابقه با قیمت بیشتر از 80 دلار هر لیتر فقط 400 کیلومتر توصیه شده
اصلی ترین روش در صنعت آنالیز روغن هست که تا 600% عمر دستگاه افزایش پیدا کرره

حسین: 1393/11/2209:20:23،
14
24
سلام به همه دوستان

از سال 82 پراید کاربراتوری دارم. قطعاتش عالیه. تا به حال هم خراب نشده. مرتبا میبرم سرویس دوره ای.
پدرشو تو مسافرت و شهر درآوردم. از اول هم روغن موتور کاسترول استفاده کردم. قبول دارم که جدیدا قعطات خیلی بی کیفیت شدن ولی رسیدگی به موقع و توجه به ماشین مانع از بروز مشکلات ناگهانی میشه.

دوست من سمند EF7 خرید که در عرض 2 هفته فروخت، خیلی آشغال بود. قبلش هم پژو پارس داشت که اونم چندین باااار واشر سر سیلندر سوزونده بود. الان هم L90 اتومات داره که خودم باهاش رانندگی کردم. اگه ظاهرشو در نظر نگیریم ماشین خیلی نرم و خوبیه.
من هم برای مسافرت یه دونه پژو 206 تیپ 5 دارم میخرم که تو شهر پدرش در نیاد.

در کل ماها به این عادت کردیم که هر وقت مشکل پیش اومد بریم دنبال چاره.!!!
احمد براهویی: 1393/12/922:11:26،
21
18
تجربه من میگه روغن برای پزو وپراید ایرانول 16000 بریزید من همیشه پول خوب میدم جنس خوب میخرم
محمودی: 1394/1/800:29:40،
42
34
سلام دوستان مکانیکهای همکارم برای بار اول که سر سلیندر را باز میکنند پیچها را مرخص میکنند یعنی از وسط دوتکه میشن بعلت گرم شدن بعدش بوش میزنند که این بوشها چون کوتاهند چندان زور ندارند جمع کنند پس زود بزود میسوزد علاجش باید سلیندر بره تراشکار پیچ را در بیاره بعدش فنر بزنند که پیچ اصلیش بسته بشه دوستان دقت کنند حتی دوعدد پیچ هم بوش بخوره میشه هر سه ماه واشر سر سلیندر خلاص
روح الله ناصری: 1394/2/701:16:14،
31
42
دوستان توصیه میکنم تاریخ ومدت زمان تعویضروغن رو در نظر بگیرید روغن نیاید از دو ماه بیشتر در خودرو استفاده شود حتی اگر ماشین کار کرد کیلو متر کمی داشته باشد
سینا: 1394/4/1305:42:12،
23
17
نه عزیز روغن حداقل تا 6 ماه تو موتور بمونه مشکلی نداره کیلومترش هم بستگی به کیفیت روغن داره بین 4 تا 7 هزار تا.
amir: 1394/2/1220:37:27،
36
30
سلام دوستان.
بعضی وقتا ریسک کردن کاردست ادم میده تو تعویض روغن.
برا اینکه خاطرتون راحت باشه هردفعه که برا تعویض روغن میرید حتما فیلترروغن و هواتونم تعویض کنید
بنابه گفته های شرکت های سازنده پژو هر7000 تا اقدام به تعویض روغن اتوموبیلتون کنید.
چون مجبورید هزینه های سنگین تری برای تعمیر موتور متحمل بشید.
بخاطر داشته باشین که موتورهای پژو206 بخاطرکمپرس بالا وبالا رفتن دمای موتورحتی توبهترین شرایط آبوهوایی کمی بخاردارد.پس اونو جدی نگیرید.چون بابالا رفتن دمای 206 سوخت کمتری مصرف میشه.
ممحمدرضا: 1394/3/2308:30:48،
17
31
سلام دوستان من پژو slx TU5مدل 91 دارم همیشه با روغن با سطح کیفی sl تعویض روغن می کردم دیروز دقت نکردم تعویض روغن با پنتوزین sj تحت لیسان آلمان تعویض روغن انجام دادم اگر مشکلی داره به من بگید ممنون میشم.
بابک: 1394/4/223:55:41،
23
20
این دو میلیون که گفتی خیلی خیلی گرون گفتی. من چند وقت پیش در فروردین 94 خودم قبل از اینکه ماشین از کار بیفته زودتر فهمیدم که آب و روغن قاطی کرده بود و احساس کردم که رینگ پیستون ها ضعیف شدن و کمپرس رد میکنن و روغن رد میکنن. خلاصه یه سرسیلند نو خریدم ۶۰۰ هزار، لوازم شامل رینگ پیستون کامل اویل پمپ واشرسرسیلند و سیت و گیت و لاستیک ساق سوپاپ و واشر در سوپاپ حدود ۳۰۰ هزار ،۸۰ تراشکار، ۳۰۰ دستمزد به دوستم و خودم هم بسیار کمک کردم و تمام ابزار هم داشتم. جمعأ یک میلیون و سیصد هزار شد.
نوید: 1394/4/2014:31:59،
20
20
خیلی عالی...
اهواز: 1394/5/811:01:28،
24
15
بعضی ها تو مطالبشون جوک گفتم
اگه اینطوریه من سر هزارتا هی روغن عوض میکنم
روغن 7000 تا میریزم سر 1000 عوض میکنم....خخخخ اینطور خوبه
بنظرم مسابقه بلوف زنی ...هر کی بهتر دروغ گفت
ماله من چطور بو
بهروز: 1394/7/817:37:30،
24
25
سلام.بنده لیسانس مکانیک خودرو از دانشگاه جرج میسون امارات دارم.ببینید روغن خودرویی مثل پژو 206 اگر تو دمای جنوب هستید و رانندگی سخت 1000 زیر کیلومتر روغن باید عوض بشه.و در شمال اب و هوای معتدل تا 3000 بالای کیلومتر هم موردی نداره.قرار نیست هر بار که تعویض دیر شد حتما یاتاقان بزنید.کثافت روغن به مرور جمع میشه و ممکنه بعد از چندین بار دیر عوض کردن زمانی که خوب محفظه پر اشغال شد یاتاقان بزنید.2 کیفیت روغن بهران در ایران حرف اول رو میزنه.تایید شده بنز المان.بعد ادینول و توتال 9000 ولاغیر.البته برای پژو.اگر ماشین شما مدل 2006 به بالا است به شمسی نمیدونم چی میشه.اگر هست حتما از روغن تمام سنتتیک در ایران استفاده کنید تاکید میکنم حتی اگر شرکت ایرانی بگه نیمه سنتتیک .به جز پراید .حتما تمام سنتتیک .مثل بهران قوطی زرد یا توتال 9000 یا ادینول .شک نکنید .سوالی بود بفرمایید
حاجی: 1395/7/1213:01:27،
13
18
فرق سنتتیک با نیمه سنتتیک چیه ؟
نظرتون در مورد روغن پارس سوپر پایا بفرمایید
محمود تبریزی: 1394/8/1920:10:11،
19
14
سلام دوستان عزیزم 405 ایران خودرو بعلت دزد تشریف داشتن این عزیزان وطنی رادیاتور آب دو لول را با تک لول بعلت اختلاف قیمتی 70 هزلر تومان (البته از ابزار فروش بصورت تکی) عوض کردن و صفحه کلاج را ضعیف کردن و چینی این دو قطعه را عوض کنید رادیاتور که طوی بازار فراوانه و دیسک هم اگه زانتیا 1800 بندازید تقریبا دیگه واشر نمیسوزنید البته اگه واشر ش اصل باشه
ali: 1394/8/2914:44:15،
16
25
اقای تبریزی با تشکر از توضیحات شما ولی جمله اولتان نامناسب هست
سعید: 1394/9/2000:28:12،
23
16
باسلام خدمت دوستان گرامی که پژو 405 و یا سایر خودروهای که موتور پژو روی آنها سواره دارند تا زمانی که موتور رو باز نکردی خوب هستن بعد از باز شدن موتور یا سر سیلندر دیگه باید مرتب دم مکانیکی باشی پس سعی کن از ماشینت خوب مراقبت کنی که پولت رو به جیب مکانیک و قطعه فروش نریزی و سعی کنید از روغن های مرغوب داخلی استفاده کنید مثل بهران سوپر پیشتاز و 10000 کیلومتر هم عوض کنید
مهدی: 1394/10/2611:17:56،
18
14
آقای سلام
من 405 دارم دو گانه سوز خدمتتون بگم خودرو ها روغن می سوزونن نه این که روغن سوزی داشته باشن یعنی این طبیعی هست که روغن کم کنن حواستون باشه حتما روغن ماشین رو چک کنید به خاطر بی توجهی خودم دیروز تو اتوبان ماشینم یاتاقان خصوصا وقتی بای خودرو از گاز استفاده می کنید حرارت موتور با لا میره تو آمپر هم نشون نمیده به خاطر حرارت زیاد روغن کم کم میسوزه و کم میشه گفتم دوستان اشتباه من رو نکنن.94/10/26
مهدی: 1394/10/2611:24:07،
22
14
دوستان گل
مهم مهم مهم
میگن بزرگ ترین ضعف پژو رادیاتور و سرسیلندر شه نه به خاطر همین رادیات سوراخ میشه و آب روغن قاطی می کنه نه دوستان بزرگترین ضعف پژو که باعث میشه دم به ساعت تو مکانیکی باشید ترموستات هست که تو ایران خودرو 92 درجه می بندند دوستانی که تو حوالی تهران هستند با توجه به منطقه آب و هوایی همه ببرید ترموستات 83 درجه ببندید شاید کنی بخاریتون کمتر گرم کنه ولی تمتم مشکلاتتون حل میشه .سوراخ شدن رادیات ، آب روغن قاط زدن ، واشر سرسیلند همه و همه حل میشه رادیان هم آب کم نخواد کرد البته اینو مکانیک ها می دونن ولی نمی گن موفق باشید
وحید: 1394/10/2722:46:44،
20
15
سلام کسی از دوستان کمک من میکند من موندم زنجیر سمت میل سوپاپ توسان 2008 6سیلندر شکلشو نقششو برام بفرسته لطف میکنم بفرسه
Vs.vahid66@yahoo.com
Hadi: 1394/11/922:47:22،
19
15
سلام دوستان پارس Tu5 چقدر موتورش روغن لازم داره پيش ٤ تعويض روغنى رفتم برام يكى ميگفت ٣ ليتر يكى ديگه ميگفت ٣/٥ هركدوم يه چيز ميگه منو راهنماى كنيد ممنونم
حامد: 1394/11/1100:27:14،
22
16
داداش پارس tu5 همون موتور 1600 هستش که با فیلتر روغن 3.5 لیتر روغن میخوره. بنده راننده سواری بین شهری هستم چندین ساله پژو سوارم الانم سمند دارم همیشه روغن ایرانی استفاده کردم و راضیم من همیشه تو جاده هستم الانم بهران سوپر پیشتاز استفاده میکنم راضی راضی هستم دوستان عوض کردن روغن تو ماشینای ایرونی درستش تو 6000 کیلومتر هستش نه اصرافی بشه نه به موتور ماشینتون فشاری بیادش. ولی همیشه روغنو چک کنید اگه نیازی بود از همون نوع روغن تو موتور بهش اضافه کنید. موتور خانواده پژو xu هر 5000 کیلومتر نیم لیتر کم کردن کاملا طبیعی هستش چون خود رینگهای فشار(کمپرس) نیز باید روان کاری شوند هر دو رینگ کمپرس بالاتر از رینگ روغن هستند.
Hadi: 1394/11/1109:15:36،
16
14
سلام ممنونم از راهنماي كه نموكردى بدون فيلتر چقدر روغن بايد بريزيم
حمیدرضا : 1395/7/1218:23:26،
15
17
بدون فیلتر ۳ایتر کافیه دوست عزیز
داریوش: 1394/11/2414:32:49،
18
15
سلام
روغن های ایرانی جزو بهترین روغن های دنیا هستن چون کارخانه های تولید کننده یا تحت لیسانس تولید میکنن یا مثل بهران اصالتن خا رجی هستن (ایسو امریکا ) ضمنن زمان تعویض روغن صراحتا در دفترچه خودرو در شرایط عادی ذکر شده ولی با توجه به شرایط غیر عادی مانند ترافیک سرعتهای بالا گرما و سرما بیش از حد تعویض با یک ضریب .7 تا .8 عالی میباشد بطور مثال در موتورهای مجموعه 405 ، 10000 کیلومتر قید شده و تعویض در 7000 تا 8000 کیلومتر عالی میباشد
سارا68: 1394/12/1614:12:06،
22
24
سلام.،هفته قبل ماشینم ک ی 206 مدل87دماش چندبارتابالای 90میرفت وبرمیگشت.اماکارب الارم نکشیده بود.شک به ترموستات ماشین نداشتم چونکه اردیبهشت عوضش کرده بودم قبلی قفل کرده بود.تااینکه هفته قبل توجاده دمارفت بالاوپایین نیومدوماشین شروع ب آلارم زدن کرد.وقتی ماشینوباجرثقیل ب تعمیرگاه بردم گفت واشرسوزونده وسرسیلندربایدعوض شه.خلاصه دم عیدی هرچی حقوق وعیدی و اضاف کارداشتیم گذاشتم واسه ماشین 1تومن باهام خرجش افتاد.بعدش روغنم عوض کردم.فقط ی کم روغنش بخارداره ک مکانیک میگه احتمالاسرسیلندروخوب جمع نکرده باشم.دوستان بنظره شماعلت خاصی داره روغن ماشینم بخارداره؟؟؟جمنتظره جوابتون هستم.
Saeed: 1395/7/1213:01:14،
22
16
موتورهای پژو عموما دمای کاری بالا دارند و برای همین کاملا ظبیعی هست که همیشع بخار روغن داشته باشند. البته در حد معمول
علی صادقی: 1395/2/108:30:28،
19
21
با سلام و خسته نباشی،،من تا حالا 3تامزدا 323داشتم که هر سه تاشون امپر اب ماشینم بالا رفت،،بردم تعمیرگاههای مجازشون گفتند واشر سر سیلندر سوزونده،،مراحل تعمیر که تراشکاری و... است راانجام دادند و ماشینو گرفتم،،برای تست یه مسیرو رفتم باز امپر اب بالا رفت،،این اتفاق بیشتر توی سربالاییها می افتد،،دوباره همان موقع به تعمیرگاه رفتم و گفتم امپر اب بالا میره،،گفتند از رادیاتوره،،عوض کردند باز هم درست نشد،،خلاصه فشنگی اب رو ،،کامپیوتر،،اتصال بدنه ،،همگی رو حتی عوض کردند باز هم درست نشد،،قسمت برق مثل فنها همه رو چک کردن باز هم نشد،،علت چی میتونه باشه،،با تشکر.
مهندس وحید ص: 1395/7/1218:28:54،
15
15
من سالها قبل این مشکل را در ماشین دیگری داشتم. شما موقعی که دمای آب بالاست یک گیج درجه حرارت آب روی درب رادیات ببند ببین واقعیه یا کاذب که اگر کاذب بود با اضافه کردن یک کابل دیگه از منفی باطری به بدنه مشکلت حل میشه.
یک کابل کلفت علاوه بر کابل خودت.
مجید: 1395/2/1212:57:09،
31
37
من نمیدونم شورلت چیه ک موتور پلمپه هر سالی ی بار فقط روغن عوض میکنن مگه روغن چند هزار میریزن توش
امیر: 1395/2/2010:48:26،
33
32
ضرر دهی روغت موتور به علت دیر تعویض کردنو روغن بد و به گفته رییس اصناف روغن که 50 درصد ردغن موتور تقلبی هستن و این حرفا فقط واسه کسی هستش که ماشینش بالای 250 هزار کیلومتر کار کنه کمتر از اون مشکلی پیش نمیاد
طاهابامری: 1395/2/2918:37:08،
33
37
سلام
بنده 6ساله پرایدصباسوارمیشم حتی کوچکترین ایرادی هم نداره بخصوص موتورپرایدواقعأعالیه وازروغن بهران پیشتازاستفاده میکنم سر5هزارتاهم عوض میکنم
ماشین فقط پرایداونهم ازنوع صبا....
سعید: 1395/3/3121:31:33،
26
33
با سلام
من یک پراید کاربراتور مدل 1382 داشتم سه الی چهار سال اول را روغن توتال 12000 کیلومتر میریختم وسپس به گفته ی یکی از همکارانم که به من گفت روغن ها با هم فرقی ندارند و من روغن 4000 میریزم من هم عمل کردم و حدود دو الی سه سال از روغن های 4000 که داخل بشکه بودند استفاده میکردم که یادمه سال 88 که برای تعویض روغن رفتم با ساکشن که میخواست روغن را بکشد حدود یک لیتر روغن هم داخل کارتر نبود که حتی آپاراتچی هم تعجب کرد خلاصه از سال 88 به بعد هرچه روغن عوض میکردم دیگه کارساز نبود و ماشین دوره به دوره روغن بیشتری کم میکرد خلاصه این بود تجربه ی من که فقط از همان روغن نوع اول که موتور به آن عادت کرده استفاده کنم و تغییری در روغن ندهم و به گفته ی هیچ کسی گوش نکنم.
اوس ممد: 1395/7/1222:39:02،
28
23
دوست عزیز برای تعویض روغن هیچگاه از دستگاه ساکشن استفاده نکنید و به تعویض روغنیه بگید روغنشو از پیچ کارتر خالی کنه چون با ساکشن براده ها و کثیفی ها خارج نمیشن.
پیچ کارتر طوری تعبیه شده که روغنو تا قطره آخر با تمام کثیفیاش خارج میکنه.
محسن: 1395/4/1917:58:50،
25
21
باسلام لطفا علت تر کیدن و یا پاره شدن بدنه فلزی فیلتر روغن را بالاخص در ماشین های سنگین را به عنوانراهنمایی به اینجانب بفرمایید
صاذق: 1395/7/1210:55:53،
18
23
مزدا نیو چه روغنی واسش خوبه؟
رضا: 1395/7/1211:19:01،
22
33
روغن بشکه ای بریز موتور تعجب کنه , شتابش بیشتر بشه.
مهدی از کرج: 1395/7/1211:43:27،
20
22
بهران مگنتیک
شهرونداصلی: 1395/7/1213:15:58،
19
22
من کاسترول مگنتیک میریزم هر 7000کیلو مترهم عوض میکنم
محمد: 1395/7/1216:49:44،
15
21
بهران یا پارس مطابق با گرید دفترچه ماشین.
پول بیخود بابت روغن تقلبی خارجی نده.
مهندس مکانیک: 1395/7/1211:15:55،
30
25
تعویض زودهنگام روغن علاوه بر ضرر مالی فرد ضرر به اقتصاد ملی و آلودگی محیط زیست هم است.روغن را در زمان مناسب مطابق استاندارد توصیه شده شرکت سازنده روغن تعویض کنید نه مطابق آنچه که در گزارش امده در 4000 کیلومتر.البته ممکن است که یک روغن هم بنا به توصیه سازنده اش هم بایستی در این کیلومتر عوض کرد/مهندس مکانیک
مهندس مکانیک: 1395/7/1211:22:25،
14
17
ماشین سنگین
به دلیل رسوبات حاصل از احتراق مسیر عبور روغن به قسمت های مختلف موتور به مرور زمان تنگتر می شود ولی مقدار روغن پمپ شده توسط پمپ روغن ثابت است.بنابراین فشار روغن در مسیر افزایش می یابد و ضعیفترین نقطه که این افزایش فشار را نمی تواند تحمل کند فیلتر روغن است.البته اگر موتور نو است بایستی دلایل دیگری را جستجوکرد.
كارشناس خودرو: 1395/7/1212:39:09،
31
26
من يه سمند TU5 مدل 88 صادراتي دارم .روغن موتور TOTAL 7000 ايراني ميريزم از اين قوطي پلاستيكيهاو روي 20000 كه روي بسته بندي روغن نوشته عوض ميكنم و بعد از 150000 كيلوتر ماشين تا حالا هيچ ايرادي پيدا نكرده .اصولا روي روغن با يه ضريب اطميناني ميزان كاركرد رو مينويسن و هميشه همه حداقل رو مينويسن كه موتور آسيب نبينه.هيچ وقت با تعويض زود هنگام روغن پولتون رو دور نريزيد و محيط زيست رو هم آلوده نكنيد.
هادی: 1395/7/1213:16:59،
17
26
هر روغنی استاندارد دمایی داره روغن 20_50یا همون 5000برای دمای بالا طراحی شده و فقط برا تابستان مناسب است ولی روغن 10-40 یا توتال 7000در رنج دمایی پایین تر بهتر است. برا زمستان همیشه از روغن 10_40 و اگر در منطقه سرد زندگی میکنید 5-40استفاده کنید.
اکبر: 1395/7/1214:20:18،
17
19
سلام این خبر کاملا بدون کم و زیاد تکراری چندماه قبل هست
حامد: 1395/7/1214:31:09،
20
26
دوستان هر روغنی گریدبندی داره و برای هر ماشینی و سال تکنولوژی ساخت موتور متفاوته
مثلا گرید SN بالاترین گرید اون هست و برای خودروهای با تکنولوژی روز استفاده میشه به هر حال اگه روغن رو سر وقت عوض نمیکنید که بهتره اینکارو بکنید یه مرحله پایین تر بهتره موتور رو فلاش کنید که محلول های مخصوص تو بازار هست که لجن ها رو میشوره این کار برای موتور های با کارکرد بالا هم توصیه میشه
خدايار: 1395/7/1218:47:27،
23
23
انسان را تغذيه وتحروك نگه مي دارد خودرو را روغن نگه
مي دارد
علی: 1395/7/1309:28:13،
24
16
جواب حامد عزیزم رابدم
موتورTU5 روی پارس و slx حتمأ باید ۴لیتر و ۱۰۰ سی سی روغن استفاده بشه چون مخزن کارتر آن بزرگتر از ۲۰۶TU5هست در غیر اینصورت با کسری روغن مواجه میشد در ضمن در دفترچه خودروسال۹۱ نوشته و بعد از اون ننوشته اند
ایرانی : 1395/7/1317:17:20،
23
21
از بحث ماشین بیرون بیایید خدایی من اکثر کامنتها رو خوندم فقط یه چیز عجیب اینه بعصی ها فقط سوال کردن کی بهشون منفی داده .طرف سوال کرده سوال .منفی یعنی چی خدایی بلا نسبت بعضی ها اسکولند
رضا: 1395/7/1608:06:58،
15
23
من یه لا فراری دارم کارکردش 150 هزارتا است روغن چی توش بریزم؟ تا حالا تعویض روغنی نرفتم
عبود: 1395/7/1711:24:36،
15
16
من یه پیکان دارم مدل ۹۶ داشبورد جدید.حالا چکارش بکنم.بهش چیبدم
ناشناس: 1395/7/1812:00:27،
14
11
بله مي بايست روغن موتور سر وقت تعويض بشه و در اون شكي نيست . اما بقول راننده تاكسي ها در مورد محصولات ايران خودرو پ‍ژو 405 و سمند هر چقدر هم كه به موتور برسي و مراقبت كني بعد از دو سال يه مشكل موتوري برات پيش مياد. عزيزان ساختار موتور 405 مربوط به 30 سال پيش هست . موضوع روغن و كم بودن اب و ... بهانه است
مهتاب: 1395/7/2314:54:56،
7
13
سلام دوستان من ی405 داشتم روغن توتال 5000 هزار می ریختم هر 8000تا عوض می کردم چند بار واشر زد می خواستم بدونم تعویض روغن هم رو این موضوع تاثیر داشنه یا نه الان 206 تیپ 2 گرفتم بهترین روغن چی بریزم چقدر کار کنم
vahid: 1395/8/2818:41:03،
5
5
سلام همون روغن موتوری که کارخونه گفته توتال بریزین تو هر 5 یه 6 هزار کیلومتر عوضش کنید.
مهدی: 1395/9/1110:56:38،
4
6
پژو اس ال ایکس ۸۹ دارم..روغن بهران توش میریزم..زیر پونزده هزارتا هم عوض نمیکنم..تا الان دویست و چهل هزار کیلومتر راه رفتم..موتور کامل پلمپ‌ حتی واشر سرسیلندر هم فابریکه...تعویض روغنیها واسه اینکه مشتریشون زیاد باشه صحبت از تعویض روغن زودبزود میکنن..
علیرضا: 1395/9/1304:14:56،
3
3
سلام
سوال من اینکه آیا وقتی درب روغن خودرو رو باز میکنیم اصلا نباید بخار بیرون بیاد یا نه؟
ابراهیم علی محمدی: 1395/9/1313:22:09،
4
6
با سلام ماشینم وقتی روغنش بعد از یه مدتی که میرونم وداغ میکنه چراغ استپ وروغن وبقیه چراغهای قرمز در حالت درجا چشمک میزنند و وقتی که حرکت میکنم خاموش میشند علتشو میخواستم بدونم
باتشکر
ناصر خیری نژاد: 1395/9/1413:39:24،
5
3
با سلام ماشینم وقتی روغنش بعد از یه مدتی که میرونم وداغ میکنه چراغ استپ...
سلام، اولا ماشین شما چیه.ولی در کل با این ماشین حرکت نکن چون موتور آسیب جدی میبینه.اگه به موعد تعویض روغن نرسیدی وروغن خوب ریختی ، ایراد از فیلتر یا اویل پمپه.پیشنهاد اینه که روغن و فیلتر رو عوض کنی درست میشه و اگر نشد بده اویل پمپو چک کنن. بهرحال در اولین فرصت اقدام کن تا پشیمون نشی.
ایلیا: 1395/10/2509:33:58،
2
2
با سلام و احترام و تشکر از اطلاعات مفیدتان
بنده یک دستگاه پژو 2000 دارم خواستم سوال کنم آیا تعویض روغن ونوع روغن در دودزا بودن آن تاثیر دارد در صورتیکه روغن جهت خنک کاری روغن و جلوگیری از فرسایش قطعات آن میباشد

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل