کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحرک دلار تحت تأثیر عوامل روانی


کد خبر : ۷۰۸۲یکشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷:۰۶۳۰۹۳ بازدید

بازار ارز در هفته گذشته با تجربه افت و خیزهای قیمتی و تغییرات لحظه ای دلار شاهد تثبیت ارزش دلار در نزدیکی مرز 3200 تومان بود که در روز گذشته مجدداً این سطح شکسته شد.

 دلار در روز گذشته با افزایش چشمگیری روبرو و پا را مجدداٌ فراتر از مرز 3200 تومان گذاشت و با رشد 43 تومانی بر بهای 3239 تومان ایستاد که تحلیلگران به سرانجام نرسیدن مذاکرات و حل نشدن اختلافات را در این امر دخیل می دانند. 

با شروع هفتمین دور مذاکرات هسته ای از روز جمعه 28 شهریور ماه همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل بازار ارز به صورت فعالانه در برابر اخبار دریافتی از این دو رخداد گارد قیمتی گرفت و از روز شنبه ی گذشته روند قیمتی دلار تغییر و در جهت کاهشی قرار گرفت و این در حالی است که فعالان بازار با عبور دلار از سطح مقاومتی 3200 تومان دامنه ای جدید را برای دلار پیش بینی کرده بودند. 

هفته ی گذشته با افت 20 تومانی دلار آغاز شد و ارزش این اسکناس پشت سبز به 3178 تومان رسید که فعالان و تحلیلگران افت قیمت ارز و بازگشت محدوده ی دلار به زیر سطح 3200 تومان را ناشی از اخبار مثبت مذاکرات و اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر خوش بینی به حصول توافق و لغو تحریم بانک مرکزی دانستند. در روز شنبه یورو و پوند به 4130 و 5190 تومان و درهم امارات به 869 تومان دست یافتند.

دلار روز یکشنبه گذشته را با افت آغاز کرد که این امر سبب شد تا فعالان غیر رسمی که در روزهای اخیر خریدار دلار بودند به فروشنده تبدیل شوند. همچنین در این روز بین فعالان راجع به نرخ خرید دلار توافقی وجود نداشت و بین 8 تا 20 تومان اختلاف قیمت داشتند. 

در روز دوشنبه قیمت دلار قدری دیگر کاهش یافت اما در روز سه شنبه با افزایش روبرو شد. 
شاخص بازار ارز که تحت تأثیر روند مذاکرات و اخبار پیرامون آن در نوسان است، در روز سه شنبه با انتشار اخبار دیپلماتیک مبنی بر عدم وجود طرحی که مورد پذیرش طرفهای مذاکرات باشد با افزایش روبرو شد و به بهای 3187 تومان دست یافت.در غروب همین روز ارزش دلار به 4125 تومان و پوند و درهم به 5210 و 871 تومان رسید.

تداوم روند افزایشی ارزها در روز چهارشنبه سبب شد تا دلار مجدداٌ سطح مقاومتی 3200 تومان را پشت سر گذارد که کارشناسان اخبار و حاشیه های سفر رئیس جمهور به نیویورک و افزایش تقاضا را در این امر دخیل دانستند. البته دلار در ساعات پایانی بر بهای 3197 تومان آرام گرفت.

در آخرین روز هفته دلار نوسان چندانی نداشت و بر 3196 تومان قرار گرفت اما یورو و پوند انگلیس با کاهش 15 تومانی روبرو شدند. در روز پنج شنبه یورو بر بهای 4125 تومان و پوند و درهم امارات بر نرخ 5230 و 879 تومان آرام گرفتند.

شایان ذکر است، بازار ارز در روزهای پایانی تابستان با کاهش قیمت و درشروع پاییز با رشد قیمتها عجین شد. در این بین اخبار دیپلماتیک در این امر نقش اساسی داشتند و متغییرهای عرضه و تقاضا در این روزها به حاشیه رانده شده بودند و اثر کمرنگی بر نوسانات ایفا کردند. البته تحلیلگران اثر گذاری اخبار مذاکرات را مقطعی و موقتی قلمداد کردند و معتقد هستند به علت خوب بودن وضعیت ورودی، بازار دیگر شاهد نوسانات شدید گذشته نخواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها