کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کدام انسان عاقلی روی گوشی می‌نشیند؟!


کد خبر : ۷۰۵۹شنبه، ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷:۰۰۸۷۰۳ بازدید

مورد چهارم که قرار دادن گوشی در جیب عقب است نیز از استاندارد آزمایش‌های اپل سربلند بیرون آمده است و این نشان می‌دهد که خطای کاربری در 9 مورد گزارش‌شده کاملاً به‌وضوح دیده ...
کدام انسان عاقلی روی گوشی می‌نشیند؟!کدام انسان عاقلی روی گوشی می‌نشیند؟!

از دو میلیون گوشی آیفون 6 پلاس توزیع‌شده در جهان تاکنون فقط 9 مورد تاخوردگی گوشی آن‌هم به دلیل آنچه خطای کاربر user Fault نامیده می‌شود، گزارش شده است.

علیرضا خراسانی - استاد دانشگاه و عضو رسمی شرکت اپل در بخش سخت‌افزار - در وبلاگ خود در خبرآنلاین افزود: غوغای اپل در عرضه ظریف‌ترین، بادوام‌ترین، شیک‌ترین و فنی‌ترین گوشی‌های هوشمند بر کسی پوشیده نیست و عرضه دو گوشی آیفون 6 و 6 پلاس و رکورد فروش تاریخی این گوشی‌ها باعث شده تا حاسدان کوتوله دست از سر این شرکت بی‌بدیل که فناوری‌اش چند سال جلوتر از سایر شرکت‌هاست برندارند!

به همین خاطر اپل با دعوت از صدها خبرنگار برای بازدید از بخش تست گوشی‌های خود قبل از ورود به بازار سعی کرده این اطمینان را به کاربران بدهد که محصولاتش همچنان باکیفیت هستند.

از روزهای زیبای پاییزی 2001 که جاناتان ایو با محشرش - آی‌پاد / IPOD - خیابان‌های نیویورک و لندن را درو کرد همگان متوجه شدند که سخت‌افزار و نرم‌افزار در کنار اینترنت با ابداعات اپل تغییر می‌کند و بعداً با ورود آیفون همه‌چیز متحول شد.

سرقت ایده‌های اپل توسط مهندسان کره‌ای شاغل در پروژه مشترک با اپل به‌صورت Industrial espionage برای تولید گوشی‌های هوشمند بر کسی پوشیده نیست و هنوز هم دعواهای حقوقی و گناهکار شناخته شدن سامسونگ در این زمینه شاهدی بر این مدعاست اما عرضه «گلابی» جلوی فروشگاه‌های اپل در روز توزیع آیفون 6 که نشانه بی‌اخلاقی عده‌ای چشم‌بادامی است و بعد پایین آمدن سهام سامسونگ بعد از زدن رکورد تاریخی پیش‌فروش آیفون 6 اپل تبدیل به تودهنی خود سامسونگی‌ها به خودشان شد که حالا مجبورند 500 کارمند بخش تولید گوشی خود را به سایر بخش‌های تولید لوازم‌خانگی بفرستد تا بحران سهام را در کمپانی خود لاپوشانی کند.

اما داستان مضحک تاخوردن آیفون 6 پلاس شانتاژ کوتاه‌مدتی است که بعدها با ادامه موفقیت‌های محصولات اپل به فراموشی سپرده می‌شود و حالا اپل با توضیح در مورد انجام 5 تست فنی بعد از تولید روی 15 هزار آیفون 6 پلاس ثابت کرده که 9 گوشی تاخورده در بین 2 میلیون گوشی فروخته‌شده 6 پلاس خطای کاربری بوده است که معاندان آن را در بوق و کرنا کرده تا حقارت‌های خود را در بازار جبران کنند.

پنج تست انجام‌شده اپل روی گوشی 5.5 اینچی 6 پلاس به شرح زیر است:

Three-point bending

Pressure-point cycling

Torsion testing

Sit tests

Real-life user studies

حتی مورد چهارم که قرار دادن گوشی در جیب عقب است نیز از استاندارد آزمایش‌های اپل سربلند بیرون آمده است و این نشان می‌دهد که خطای کاربری در 9 مورد گزارش‌شده کاملاً به‌وضوح دیده می‌شود و با این‌حال اپل قبول کرده که آن‌ها را تعویض خواهد کرد.

سوای همه این حرف‌ها، آیا واقعاً انسان عاقل گوشی 5.5 اینچی - که ظریف‌ترین گوشی جهان در ابعاد خود است - را در جیب عقب خود می‌گذارد و روی صندلی چوبی می‌نشیند؟ آیا شما حاضر به انجام این کار بعد از پرداخت 1300 دلار هستید؟ نکته جالب اینکه 9 گوشی تاخورده نیز فقط تاخورده‌اند و نابود نشده‌اند! اگر سایر گوشی‌ها بود قطعاً از وسط دو نصف می‌شد نه اینکه تا می‌خورد و این نکته نیز حکایت از کیفیت بالای گوشی دارد!

در نهایت اینکه فرهنگ کاربر و نشستن روی صندلی با گوشی داخل جیب عقب شلوار، عادت نیمه‌متمدن‌هاست که می‌شود با ترک این عادت، مشکل تاخوردگی نه تنها آیفون، بلکه سایر گوشی‌های مشابه و ظریف حتی اندرویدی را حل کرد!



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها