کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت نان باید اصلاح شود/ تهران دو هزار نانوایی مازاد دارد


کد خبر : ۷۰۴۲جمعه، ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷:۵۰۲۹۶۴ بازدید

رئیس اتحادیه نانوایان تهران با بیان اینکه ۲۷ ماه است که برای نان نرخ گذاری جدید صورت نگرفته‌است، گفت: برای رسیدن به تولید نان مطلوب باید هر چه سریع‌تر اصلاح قیمت آن از سوی دولت انجام شود.

محمد زراعت کار با بیان این که مساله پایین بودن کیفیت نان به چند عامل از جمله عدم نرخ‌گذاری این کالا بر می‌گردد، افزود: مشکل صنف نانوایان بعد از اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها از بابت تامین آرد کاملا حل شد، چرا که انتخاب آرد بر عهده خود نانوایی‌ها گذاشته شد.

او ادامه داد: متاسفانه پس از پایان فاز اول هدفمندی یارانه‌ها و در فاصله زمانی تا اجرای فاز دوم، وضعیت تامین آرد نانوایی‌ها به شکل سابق برگشت و همچنین هیچ نرخ‌گذاری در طول این مدت انجام نشد.

زراعت کار با اشاره به اینکه در طول 27 ماه گذشته هزینه‌های بیمه و دستمزد کارگر سه برابر شده‌است، گفت: سه سال پیش قیمت خمیر مایع فریمان رضوی 40 تومان بود، اما در حال حاضر این رقم به 180 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد کیفیت نان افزایش یابد باید وزن چانه به حد استاندارد افزایش یابد، اظهار کرد: متاسفانه در دو سال گذشته به دلیل فقدان نرخ مناسب برای نان، وزن چانه نان از حد استاندارد خارج شده‌است.

وی افزود: در حال حاضر آردی که به نانوایی‌ها تحویل داده می‌شود، به هیچ وجه مشخصات درج شده بر روی کیسه‌ها را ندارد. با این حال اتحادیه نانوایان با مدیریت بهینه توانسته میزان مصرف آرد در نانوایی‌ها را بدون آن که از مصرف ماهیانه کم کند، کاهش دهد.

به گزارش آنا، زراعت کار گفت: صرفه جویی موجب شده از توزیع 70 هزار تن آرد در ماه به 48 هزار تن آرد در شهر تهران برسیم. این رقم در حالی محقق شده که در طول 4 سال گذشته یک‌هزار واحد نانوایی نیز به تعداد نانوایان شهر تهران اضافه شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران به تامین 95 درصد نان مردم توسط نانوایی‌های سنتی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه نان در کشور متولی مشخصی ندارد و در هنگام مشکلات، به هر ارگانی که مراجعه می‌کنیم، سازمان دیگری را مسئول پیگیری معرفی می‌کند.

وی همچنین با بیان این که در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم نان صنعتی در کشور 3 هزار و 500 تومان و نرخ هر کیلوگرم نان سنتی یک‌هزار و 500 تومان است، ادامه داد: ما منتظر تصمیم دولت برای هدفمندکردن تولید نان در کشور هستیم که یا منجربه آزادسازی قیمت نان شود و یا نرخ نان بر حسب تورم 27 ماه گذشته به صورت منطقی تعیین شود.

به گفته زراعت کار مطمئنا دولت برنامه‌ای برای تولید هدفمند نان دارد، چرا که این کار هم به نفع مصرف کننده، هم به نفع دولت و هم به نغع واحدهای نانوایی است. در واقع دولت به زودی برای هدفمند کردن تولید نان به دنبال آزادسازی قیمت‌ها خواهد رفت و این کار به نفع همه است.

او با بیان اینکه در حال حاضر 4 هزار و 800 واحد نانوایی در شهر تهران فعالیت می‌کنند، گفت: در زمان هدفمندی یارانه‌ها فرمانداری تهران بدون هماهنگی با اتحادیه نانوایان اقدام به صدور مجوز برای تاسیس 300 تا 400 واحد نانوایی کرد که این کار بر خلاف قوانین نظام صنفی کشور بود. از سوی دیگر در حال حاضر 2 هزار واحد نانوایی مازاد بر نیاز مردم در تهران مشغول به فعالیت هستند.

زراعت کار تعداد واحد‌های نانوایی فعال در کشور را 72 هزار واحد اعلام کرد و گفت: 10 تا 15 هزار واحد از این تعداد مازاد بر نیاز مردم هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران همچنین به وعده‌های مسئولان در خصوص اعطای وام بهسازی نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: قرار شد از محل صرفه جویی یارانه‌های گندم به نانوایی‌هایی که بیش از 30 سال سابقه خدمت دارند کمکی شود، اما این وعده هیچ‌گاه محقق نشد.

وی ادامه داد: همچنین مصوب شد برای بهسازی نانوایی‌ها و دستگاه‌های پخت نان وام‌های ارزان قیمتی در اختیار نانوایان قرار گیرد که این وام‌ها در سال گذشته داده نشد، اما امسال قرار است به تنها 30 نانوایی 10 میلیون تومان تسهیلات داده شود.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران با تاکید بر اینکه وام 10 میلیونی به هیچ وجه جوابگوی بهسازی نانوایی‌ها در شهر تهران نیست، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا وام‌های بهسازی به نانوایان به 40 تا 50 میلیون تومان افزایش یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها