کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قيمت مسكن در محله‌هاي پايين‌ تهران، چند؟


کد خبر : ۷۰۱۷پنجشنبه، ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۹:۴۷۳۹۲۳ بازدید

برخی از فعالان بازار مسکن از رونق نسبی بازار مسکن می‌گویند؛ اما بسیاری از کارشناسان بازار مسکن در جنوب پایتخت معتقدند هنوز روزهای پررونق مسکن جنوب پایتخت آغاز نشده است.

یکی از فعالان بازار مسکن جنوب پایتخت می‌گوید: در ماه رمضان که در بیشتر مناطق تهران با رکود و افت قرار داد روبه‌رو بودیم در این منطقه بازار اجاره و خرید و فروش به نسبت ماه‌های گذشته رونق داشت. همچنین ماه رمضان سال 93 به نسبت سال 92 میزان قرار دادهای خرید و فروش و اجاره افزایش يافته بود؛ اما در ماه پایانی تابستان بازار مسکن در این بخش پایتخت چندان رضایت‌بخش نیست. 

یکی از فعالان بازار در منطقه جوادیه می‌گوید: بازار مسکن این روزها در انتظار اجرای سیاست‌های دولت است؛ به همین دلیل تغییرات خاصی در این بازار مشاهده نمی‌شود و قیمت‌ها همچنان سیرنزولی دارند؛ اما همین موضوع منجر به این شده است که نسبت به سال گذشته، تعداد واحدهای کمتری برای فروش گذاشته شود و مالکان نسبت به فروش واحدها بی‌میل باشند.

در واقع قیمت پایین آپارتمان‌ها و رکود خرید و فروش موجب شده که تعداد زیادی از مالکان واحدهای خود را برای فروش عرضه نکنند و در انتظار رونق بیشتر بازار باشند که با توجه به شرایط کنونی به نظر نمی‌رسد تاپایان سال هم تغییر خاصی در نرخ‌های مسکن به وجود بیاید.

او معتقد است: در حال حاضر خریداران واقعی در بازار حضور دارند و به دلیل اینکه هنوز هم قیمت مسکن بیش از توان اقتصادي خانوارها است؛ بنابراین تعداد زیادی از متقاضیان همچنان قدرت خرید مسکن را ندارند؛ بنابراین مشتریان کمی در بازار وجود دارند.

فایل‌های خرید و فروش مناطق جنوبی تهران را که بررسی کنیم، بیشتر به آپارتمان‌هایی با متراژ کوچک برخورد می‌کنیم. بیشتر محله‌هاي این منطقه را بافت‌های فرسوده تشکیل داده و خانه‌های نوسازی شده در صورتی که زمین‌هایشان را تجمیع نکرده باشند، متراژ‌هایی بین 40 تا 50 متر دارند. در این منطقه برخی از آپارتمان‌ها زیر متری یک میلیون تومان قیمت دارند و میانگین قیمت در این مناطق متری 2 میلیون و 500 هزار تومان است. 

براساس گزارشات میدانی، واحدی 74 متری، طبقه سوم با انباری و بالکن در محله مشیریه متری 3 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و در بزرگراه محلاتی، خیابان پاسدار گمنام واحدی 33 متری در طبقه سوم با پارکینگ به قیمت كل 110 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین آپارتمانی 65 متری  در خانی‌آباد متري 2 میلیون و415 هزار تومان  قیمت‌گذاری شده است. در وحدت اسلامی نيز واحدی 34 متری و سه ساله در طبقه دوم 89 میلیون تومان قیمت‌گذاری كلي شده است و در رسالت - مجیدیه واحدی 33 متری و یک خوابه با انباری 127 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
بالاترین قیمت آپارتمان در مناطق جنوبی پایتخت متعلق به آپارتمانی 100 متری در اتوبان آزادگان است که متری 4 میلیون  تومان برای فروش گذاشته شده است. این آپارتمان 15 ساله دارای سونا، جکوزی و استخر است.
 

i8ijlagz9r12711umccf.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها