کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شوک پائیزی به بازار


کد خبر : ۷۰۰۰سه شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲:۳۲۳۰۰۸ بازدید

درحالیکه تابستان با افت قیمتها در حال سپری شدن بود، رشد بهای جهانی طلا و بهای دلار در بازار ارز، بهای طلا و سکه را امروز با افزایش مواجه کرد.

روزهای گرم تابستان با سرمای بازار و یخبندان قیمتها پایان یافت، و همزمان با شروع ماه مهر بازارها با شوک قیمتی نوسان شدیدی را تجربه کردند.

اونس جهانی طلا که در ادامه روند نزولی خود تا 1212 دلار هم کاهش یافته بود و اغلب کارشناسان وعده بهای 1200 دلاری را می دادند، از شب گذشته با رشد مواجه شد و امروز با افزایش قابل توجهی تا مرز 1234 دلار هم تقویت شد تا نوسانی 20 دلاری را در یک روز پشت سر گذاشته باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، کارشناسان و تحلیلگران بازار فلزات گرانبها افزایش تقاضا از این فلز خوش رنگ بخصوص در آسیا را از علل اصلی رشد بهای طلا عنوان می کنند. البته نمی توان از اثرات رخدادهای سیاسی و حمله هواپیماهای آمریکایی به مواضع داعش در سوریه در این افزایش قیمت چشم فروبست.

در کنار صعود یکباره اونس طلا، بهای دلار در بازار ارز نیز با رشد تقاضا و نیاز بازار در زمان موسم حج پله پله افزایش یافت و هر دلار آمریکا با تقویت 22 تومانی سطح 3192 تومان را هم به خود دید، ولی در پایان ساعت کاری امروز بر روی رقم 3186 تومان تثبیت شد تا مقداری از رشد قیمتهای طلا و سکه را تقلیل دهد.براساس همین گزارش، هر سکه بهار آزادی امروز با رشد 10هزار تومانی به 926 هزار تومان رسید. نیم سکه نیز با تقویت 3 هزار تومان 465 هزار تومان به فروش رسید. ربع سکه و سکه گرمی هم در بازار به ترتیب 265 و 170 هزار تومان فروخته شد.

اما در بازار طلای داخل با رشد اونس و دلار هرگرم طلای 18 عیار که طی چند هفته اخیر کمتر روی افزایش را دیده بود با صعود 1000 تومانی مواجه شد.
هر مثقال طلای 17 عیار نیز با رشد 4000 تومان، 410 هزار و 500 تومان معامله شد.

افزایش قیمتها در بازار طلا، سکه و ارز در حالیست که بازار بورس هم طی چند روز گذشته از تعطیلات تابستانی برگشته و روی رشد شاخصها را بار دیگر نمایان کرده.

حال همه نگاهها به مذاکرات هسته ای نیویورک دوخته شده تا سیگنال مثبتی از این گفتگوها دریافت شود. گرچه نمی توان به طور قطع به این مذاکرات خوشبین بود، و احتمال تمدید آن زیاد است، ولی تجربه نشان داده بازار نسبت به این رویداد فوق العاده حساس بوده و با کوچکترین لبخند و یا اخم طرفین بازار با واکنش مواجه خواهد شد.

«این مردان سیاست و دیپلماسی ما و آن همه ی دار و دسته ی نیویورکی ها !»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها