کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در پایان معاملات امروز بازار سهام


کد خبر : ۶۹۹۶سه شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰:۰۳۲۵۶۲ بازدید

شاخص کل بورس در اولین روز معاملاتی پاییز با تأثیر مثبت دو نماد تازه از راه رسیده (گسترش نفت و گاز پارسیان و هلدینگ دارویی تأمین) با افزایش 40 واحدی به رقم 71 هزار و 726 واحد رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سهام که با اولین روز پاییز همراه بود، شاخص کل بورس با افزایش 40 واحد به 71 هزار و  726 واحد رسید و عمده سهام شرکت‌ها از جمله سرمایه‌گذاری‌ها و صنعت دارو‌ بیشترین توجه بازار را به خود جلب کردند.

بر اساس این گزارش دو نماد گسترش نفت و گاز پارسیان و هلدینگ دارویی تأمین پس از برگزاری مجمع فوق‌العاده و عادی به تالار شیشه‌ای بازگشتند و به ترتیب 14 و 12 واح تأثیر مثبت بر شاخص داشتند اما نمادهایی نظیر سرمایه‌گذاری امید، بانک صادرات، فولاد مبارکه اصفهان و هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس مانع از افزایش بیشتر شاخص شدند.

در فرابورس هم شاخص با افزایش 4 واحدی به ارتفاع 820 واحد رسید که هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی جم، پتروشیمی مارون، نفت پاسارگاد و سبحان دارو بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.همچنین ارزش معاملات فرابورس با داد و ستد بیش از  131 میلیون سهم به بیش از 65 میلیارد تومان رسید که نسبت به ارزش معاملات بورس تهران 6 میلیارد تومان کمتر بود.

به عبارت دیگر امروز بیش از 259 میلیون برگ سهم در بورس اوراق بهادار تهران به ارزش تقریبی 72 میلیارد تومان داد و ستد شد.در فرابورس اوراق تسهیلات خرید مسکن با افت شدید قیمت در اکثر سررسیدها به کمتر از 93 هزار تومان رسید.

پیش از این علیرضا توکلی رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس از احتمال کاهش قیمت اوراق تسهیلات با توجه به سنت همیشگی رکود در ماه‌های مهر و آبان در بازار مسکن خبر داده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها