کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی‌ آیفون 6 از وب‌سایت‌های معتبر جهان


کد خبر : ۶۸۷۷پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶:۳۱۷۱۸۲ بازدید

برای اولین بار، طرفداران آیفون می‌توانند از چیزی لذت ببرند که کاربران اندروید مدت‌هاست در اختیار دارند: حق انتخاب. تا کنون و قبل از امسال، خرید یک پرچمدار آیفون کار ...
بررسی‌ آیفون 6 از وب‌سایت‌های معتبر جهانبررسی‌ آیفون 6 از وب‌سایت‌های معتبر جهان

زومیت : آیفون 6 از مدت‌ها پیش بازار شایعات را داغ کرده بود و اطلاعات بسیاری حول محور این محصول می‌چرخید. تلاش‌های اپل این بار ناکام‌تر از همیشه نتوانست جلوی فاش شدن و لو رفتن اطلاعات و تصاویر محصولات جدید این شرکت را بگیرد؛ هرچند تئوری دیگری نیز در خصوص عمدی بودن این مساله وجود دارد. سیاستی که ظاهرا تمام شرکت‌های فعال در این حوزه‌ برای جلب توجه عموم نسبت به محصول جدید خود بکار می‌گیرند. در هر حال در شب ۱۸ شهریور ماه اپل نسل بعدی گوشی هوشمند خود را برای اولین بار در دو اندازه‌ با نام‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس معرفی کرد و طی مراسمی که تلاش شده بود با حرارت هرچه بیشتر برگزار شود به تشریح ویژگی‌های آن‌ها پرداخت. در مقالات مربوط به آیفون 6 به تفصیل به توضیح جزئیات و کلیات این محصول پرداخته‌ایم، اما بعنوان یک مرور کلی بد نیست خصوصیات فنی و کلیدی این هوشمند جدید را از نظر بگذرانیم.

هر دو آیفون جدید به پردازنده‌ی جدید A8 اپل مجهز شده‌اند که یک واحد پردازشی 64 بیتی با دو هسته‌ به شمار می‌رود. در این دستگاه‌ها همچون نسل قبلی آیفون تنها از 1 گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده شده که این ارقام حداقل بر روی کاغذ در مقابل پرچمداران سایر کمپانی‌ها نا امیدکننده به نظر می‌رسد؛ هرچند بدلیل تفاوت اساسی در پلتفرم‌ها، همین میزان نیز به خوبی پاسخگوی نیازهای اساسی کاربر خواهد بود. صفحه‌نمایش آیفون 6 در سایز 4.7 اینچ طراحی شده و از رزولوشن 1334 × 750 برخوردار است که چگالی پیکسل 326ppi را ارائه می‌دهد. در نقطه‌ی مقابل، شاهد تجهیز آیفون 6 پلاس به صفحه‌نمایش بزرگ 5.5 اینچی هستیم که موجب می‌شود این محصول در رده‌ی فبلت‌ها جای گیرد؛ دستگاه‌هایی که برای مدت‌ها تحت کنایه‌های اپل قرار داشتند. صفحه‌نمایش آیفون 6 پلاس از رزولوشن تمام اچ‌دی برخوردار است و چگالی پیکسل 401ppi را به همراه دارد. تغییراتی نیز در دوربین آیفون‌ها اعمال شده تا کیفیت تصویربرداری و فیلم‌برداری در آن‌ها از قبل هم بهتر شود. البته همچنان شاید بتوان اساسی‌ترین تغییر آیفون 6 را طراحی متفاوت آن نسبت به نسل‌های پیشین دانست که موافقان و مخالفان خود را به همراه داشته است.

با ذکر این مقدمه، وقت آن رسیده که نگاهی داشته باشیم به جمع‌بندی بررسی‌های انجام شده توسط منابع مختلف. تا زمانی که این دستگاه برای بررسی‌های عمیق‌تر به دست زومیت برسد، این مطلب راهنمای شما خواهد بود.

انگجت

برای اولین بار، طرفداران آیفون می‌توانند از چیزی لذت ببرند که کاربران اندروید مدت‌هاست در اختیار دارند: حق انتخاب. تا کنون و قبل از امسال، خرید یک پرچمدار آیفون کار دشواری نبود؛ شما یا این دستگاه را می‌خریدید یا نه. اما اکنون دو دستگاه برای انتخاب در دسترس خریداران قرار گرفته و اگرچه تقریبا مشابه به نظر می‌رسند، اما هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند که باید به سنجش آن‌ها بپردازید: آیفون 6 با صفحه‌نمایش 4.7 اینچی خود از اندازه‌ای مناسب و خوش‌دست بهره می‌برد و راحتی بیشتری به هنگام استفاده به همراه خواهد داشت. همچنین پس از چند روز استفاده، این گزینه همان دستگاهی است که ما در انگجت انتخاب می‌کنیم. در نقطه‌ی مقابل، آیفون 6 پلاس برای نگاه داشتن و استفاده در یک دست چندان راحت نیست، اما اگر یک گوشی هوشمند شبیه به آیپد با عمر باتری عالی و فضای نمایشی بیشتری در کنار لرزشگیر اوپتیکال دوربین نیاز داشته باشید، مسلما به انتخاب آن ترغیب خواهید شد.
 

iPhone 6 انگجت


آیفون‌های ارائه شده‌ی امسال نه انقلابی هستند و نه بی‌نقص. اما این دستگاه‌ها در موفقیت طولانی مدت اپل، نمایانگر مساله‌ای به مراتب مهم‌تر هستند: تازگی. اپل طراحی مستطیلی و گوشه‌های تیز خود را که به خوبی امتحان‌شان را پس داده بوده‌اند به گوشه‌ای نهاد تا ساختاری گردتر و مدرن‌تر ایجاد کند. این دستگاه سرانجام به خصوصیاتی مجهز شده که باید سال‌ها پیش شاهدش می‌بودیم (شاید NFC یکی از آن‌ها باشد). همینطور آیفون جدید سرانجام به اندازه‌ی بزرگ شده است که قادر باشد رقابت خود را در فضایی که امروزه به شدت رقابتی است آغاز نماید. تردیدی نیست که اپل به افزایش اندازه و عملکردهای آیفون نیاز داشت و بالاخره نیز به اجرای آن دست زد. خوشبختانه این اتفاق پیش از آنکه خیلی دیر شود رخ داد.

انگجت در ادامه مزایای آیفون 6 را از این قرار می‌داند: طراحی باریک جدید، صفحه‌نمایش عالی، راحتی هنگام در دست گرفتن، عملکرد سریع و دوربین خوب.

از معایب آیفون 6 نیز به این صورت یاد شده است: عمر باتری می‌توانست بهتر باشد، عدم برخورداری از لرزشگیر اوپتیکال تصویر، استفاده‌ی انحصاری از NFC تنها برای انجام پرداخت‌ها.

موارد مثبت آیفون 6 پلاس: صفحه‌نمایش بزرگ و زیبا، دوربین عالی با لرزشگیر اوپتیکال، عمر باتری طولانی، عملکرد سریع. و نقاط ضعف آیفون 6 پلاس: استفاده با یک دست راحت نبوده و خسته‌کننده است، استفاده‌ی انحصاری از NFC تنها برای انجام پرداخت‌ها.

ورج

وب سایت ورج هرچند امتیاز بسیار خوب 9.0 را به آیفون داده است، در باره‌ی این محصول می‌گوید که همه‌چیز بهتر شده است، اما چیزی هم تغییر نکرده! نویسنده این وب‌سایت از بخش‌های مختلف آیفون ۶ تعریف می‌کند، اما می‌نویسد که هیچ تغییر انقلابی در آیفون ۶ ایجاد نشده و تنها ابعاد آن بزرگ‌تر شده است. ابعاد آیفون بزرگ‌تر شده، پشتیبانی از صدا روی LTE اضافه شده، دوربین با وجود اینکه هنوز ۸ مگاپیکسل است، اما از هر نظر نسبت به نسل قبل بهود یافته و نه تنها کیفیت‌ عکس‌ و فیلم‌برداری آن ارتقاء یافته بلکه به لطف سیستم فوکوس جدید آن به شکل محسوسی سریع‌تر فوکوس می‌کند.
 

آیفون ۶


ورج می‌گوید اپل نتوانسته ایده‌های جدید و خوبی را برای استفاده بهتر از صفحه نمایش بزرگ‌تر ارائه کند و تنها همه چیز در این صفحه نمایش بزرگ‌تر شده‌اند. البته انتظار می‌رود به زودی نرم‌افزارهای موجود در اکوسیستم iOS بروز شده و خود را با صفحه نمایش بزرگ‌تر آیفون‌ها سازگار کنند.

ورج، دوربین فوق‌العاده، صفحه نمایش با کیفیت و بازده و طول عمر باتری را جزو نکات مثبت آیفون ۶ برشمرده و از آن طرف نیز عدم بهینه سازی نرم‌افزار برای سازگاری کامل با صفحه نمایش بزرگ‌ و برآمدگی لنز در بدنه‌‌ی پشت دستگاه را جزو نکات منفی آیفون ۶ برشمرده است.


تک کرانچ

آیفون 6 بهترین گوشی هوشمند موجود است. این دستگاه تقریبا در تمام جنبه‌هایی که اهمیت داشته باشد با بهبود روبرو بوده و این بهبودها را در قالب یک طراحی جدید ارائه می‌کند که تقاضای مصرف‌کنندگان برای صفحه‌نمایش بزرگ‌تر را با یک ساختار نازک، سبک و با دوام در تعادل قرار می‌دهد. آیفون 6 جذاب‌ترین گوشی اپل از نظر ظاهر است و نسخه‌ی 4.7 اینچی آن احتمالا بیش از صفحه‌ی بیش‌ از اندازه بزرگ آیفون 6 پلاس مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت.
 

iphone-6-flat-low-angle


بیش از هر چیز، نقطه اتکای فروش بالای این دستگاه در این مساله نهفته است که اپل موفق شده انرژی و هیجانی که با معرفی اولین آیفون بوجود آمد را در آیفون 6 دوباره ایجاد کند. این دستگاه حسی شبیه به بازگشتن به نقطه‌ای را به ما القا می‌کند که انگار همه‌چیز به شکل صحیحی در جای خود قرار گرفته است. در عین حال مجموعه عظیمی از عملکردها و ویژگی‌های جدید نظیر Apple Pay نیز این دستگاه را همراهی می‌کند که مسیر اپل را برای بدل شدن به شرکتی که در نظر دارد روشن خواهد کرد. از نقطه نظر کاربری، می‌توان همه‌چیز را در راستای ارائه‌ی بهترین کامپیوتری دانست که شخص قادر است در جیب خود حمل کند؛ و این دقیقا همان چیزی است که آیفون 6 موفق به ارائه‌ی آن شده است.

تک‌کرانچ عقیده دارد که آیفون 6 بهترین محصولی است که می‌توانستیم از اپل انتظار داشته باشیم؛ اما در عین حال گوشه‌های گرد طراحی جدید را عاملی بر کاهش خوش دستی دستگاه می‌داند.

تک رادار

 زمانی که برای اولین بار آیفون 6 را در دست گرفتیم تصور می‌کردیم بررسی این محصول کار دشواری خواهد بود. آیا اپل ساختار و شکل محصول خود را تغییر داده، اما همچنان مشکلات ذاتی پیشین را در این دستگاه نیز تکرار کرده؟ آیا به واقع در حد و اندازه‌ای با تغییرات و موارد جدید روبرو هستیم که بتواند کمکی برای اپل به منظور برداشتن یک قدم به جلو باشد؟
 

iPhone 6 review

پاسخ این است که: آیفون 6 یک گوشی فوق‌العاده است. این اولین باری است که حتی استفاده از یک آیفون برای مصارف روزانه‌ی شخصی را به لطف صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، کیبرد بهتر و از همه مهم‌تر عمر باتری ارتقا یافته از نظر گذراندم. در هر حال قیمت این دستگاه همچنان باعث سردی خواهد بود و صفحه‌نمایش آیفون 6 نیز اگرچه کاملا خوب است اما همچنان در استفاده‌ی روزمره از این نظر که بهترین تجربه را (اشاره به چگالی پیکسل و رزولوشن پایین نسبت به رقبا) در ازای هزینه‌ای که پرداخت کرده‌ام به من انتقال نمی‌دهد آزاردهنده است. اما این موارد تنها مسائل منفی در نظر ما هستند. اپل موفق شده دستگاه خود را بسیار نازک کند و در عین حال این مساله را به یک مزیت بدل نماید. سیستم‌عامل دستگاه نیز کامل‌تر، هوشمندتر و خلاقانه‌تر از گذشته شده است.

ما احساس نمی‌کنیم که لازم باشد آیفون 6 را بهترین محصولی خطاب کنیم که اپل تا کنون دست به تولید آن زده. پیش‌تر آیفون 5s را لایق این جمله دانسته بودیم که با توجه به رقابت نه چندان سنگینی که آن روزها در جریان بود کاملا صحیح به نظر می‌رسید. بنابراین اگرچه آیفون 6 ممکن است قدرتمندترین، جذاب‌ترین، و قوی‌ترین در تصویربرداری و عمر باتری نباشد، اما اپل به گونه‌ای مناسب مزیت‌هایی در تمام این زمینه‌ها در این دستگاه جمع کرده که اگر بتوانید از قیمت بالای آن چشم‌پوشی کنید مسلما قادر است در لیست برترین‌ها برای انتخاب گوشی بعدی شما قرار گیرد.

مَشِیبل

گوشی‌های هوشمند دیگری نیز وجود دارند که همان عملکردهای آیفون 6 را ارائه می‌کنند. برخی دستگاه‌ها نظیر گلکسی اس 5 حتی از پس انجام عملکردهای بیشتری هم بر می‌آیند.گلکسی اس 5 و دستگاهی نظیر فایر فون آمازون حتی تلاش می‌کنند شما را تماشا کرده و به کنش‌های شما واکنش مناسبی ارائه کنند، اما با این حال، هیچ‌یک همه‌ی معیارهای اصلی را همچون آیفون 6 در یک سطح گردآوری نکرده‌اند. شخصا دلتنگ گوشه‌های خاص موجود در طراحی آیفون قبلی خواهم شد اما آیفون 6 اپل در ازای 200 دلاری که پرداخت خواهم کرد نازل‌ترین و موثرترین دستگاه موجود در بازار خواهد بود.
 

 iPhone 6


مشیبل از طراحی یکپارچه و خوب، قدرت بالای دوربین و ویژگی‌های جدید iOS 8 بعنوان مزیت‌های اساسی آیفون 6 یاد می‌کند؛ اما در عین حال اذعان می‌کند که خوش دستی آیفون جدید اندکی مورد اغماض قرار گرفته است. این وب‌سایت همچنین از نمایش اطلاعات بیشتر در صفحه‌نمایش و لذت خاص تماشای ویدیو و بازی در آیفون 6 پلاس بعنوان ویژگی‌های عالی این دستگاه یاد کرده و قیمت بالا، اندازه بزرگ و سنگین و قیاس با سایر فبلت‌ها را از نقاط ضعف آیفون 6 پلاس می‌داند.


استاف

این وب‌سایت در جمع‌بندی خود به این مساله اشاره می‌کند که آیفون 6 از جنبه‌هایی نظیر تراکم پیکسل صفحه‌نمایش، عملکردهای مورد انتظار از یک فبلت، پر مگاپیکسل‌ترین دوربین گوشی و مواردی از این دست بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار به شمار نرفته و پرچمداران اندرویدی همچنان پیروز میدان هستند. اما در ادامه چنین به تکمیل اطلاعات ارائه شده می‌پردازد که آنچه گفته شد تنها جنبه‌ی مشخصات فنی بوده و آیفون 6 مسلما بهترین «آیفون» تولید شده تا کنون است. آیفون 6 دستگاهی بسیار نازک با کیفیت ساخت بسیار بالای صنعتی است و با وجود اندازه‌ی بزرگ‌تر به خوبی در دست جای می‌گیرد. آیفون 6 بهترین صفحه‌نمایش در خانواده‌ی آیفون‌ها را داراست و قوی‌ترین آیفون به شمار می‌رود که بیشترین عمر باتری را نیز در میان آیفون‌ها به خود اختصاص داده.
 

apple-iPhone-6-review-main


وب‌سایت استاف همچنان که عقیده دارد آیفون 6 را باید در رده‌ی آیفون‌ها مورد بررسی قرار داد چنین اذعان می‌کند که آیفون 5s به اندازه‌ای خوب نبود که بتواند اپل را به بالای جایگاه تولیدکنندگان باز گرداند و با فاصله‌ی زیادی عقب‌تر از رقبای اندرویدی خود جای گرفته بود. اما آیفون 6 در ترکیب با فرم‌فکتور جدید خود و ویژگی‌های خاصی نظیر همگامی با نسخه جدید مک و نیز سیستم پرداخت اختصاصی اپل، ممکن است بتواند ساختار شکن ظاهر شود.

استاف از عدم برخورداری آیفون 6 از صفحه‌نمایش تمام اچ‌دی و ناتوانی در ضبط 4K بعنوان نقاط ضعف آیفون 6 یاد می‌کند و کیفیت ساخت بالا، صفحه‌نمایش دلپذیر و عمر باتری بالا را از مزایای آن می داند.


تلگراف

آیفون اپل دستگاهی بود که گوشی هوشمند را بعنوان یک انقلاب مطرح کرد؛ اما آیفون 6 به آن اندازه نوآورانه و بزرگ نیست. با این وجود، آنچه در آیفون 6 شاهدش هستیم نزدیک‌ترین نقطه‌ای است که اپل به سمت بازآوری بی‌عیب و نقص دستگاه خود آمده است. هرچند سخن‌سرایی در خصوص کمبودها و نقص‌ها در قیاس با سایر دستگاه‌ها می‌تواند بسیار باشد، اما آیفون 6 همچنان بهترین و زیباترین مجموعه در بازار باقی می‌ماند.

 نظر شما در باره‌ی آیفون ۶ اپل چیست؟ نظر شما به کدامیک از وب‌سایت‌های اشاره شده نزدیک‌تر است؟



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها