کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سومین قسط از دور دوم آزاد سازی دارایی های بلوکه شده


کد خبر : ۶۸۳۸سه شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹:۰۷۱۹۵۶ بازدید

فردا همزمان با 17 سپتامبر سومین قسط از دارایی 2.8 میلیارد دلاری دارایی های بلوکه شده سرسید می شود تا در مجموع حدود 5.6 میلیارد دلار از دارایی های کشورمان آزاد و دریافت شده باشد.

بعد از اینکه در پی توافقات هسته ای ایران و 1+5 حدود 4.2 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران در دور اول در هشت مرحله آزاد و به حساب بانک مرکزی واریز شد با تمدید زمان مذاکرات و توافقات انجام شده قرار براین شد تا 2.8 میلیارد دلار دیگر از منابع ارزی کشورمان در شش قسط آزاد شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد.

بر این اساس توافق شد تا این دو میلیارد و 800 میلیون دلار از دهم مردادماه سال جاری تا دوم آذر ماه در اقساط 400 و 500 میلیون دلاری به کشور بازگردد که تاکنون نیز دو قسط اول به مبلغ یک میلیارد دلار در دهم مرداد و سوم شهریور آزاد و طبق اعلام بانک مرکزی تا قبل از سیزدهم ماه جاری واریز شده است.

این درحالی است که بنابر زمانبندی انجام شده فردا همزمان با 26 شهریورماه یک قسط 400 میلیون دلاری دیگر سرسید و باید آزاد شود.

در عین حال که موعد مابقی اقساط باقی مانده نیز به گونه ای است که قسط چهارم 500 میلیون دلار در روز 18 مهر 1393 (10 اکتبر 2014)، قسط پنجم 500 میلیون دلار در روز 12 آبان 1393 (3 نوامبر 2014) و قسط ششم 400 میلیون دلار در روز دوم آذر 1393 (23 نوامبر 2014) خواهد بود که فاصله زمانی سه هفته تا یک ماهه ای بین اقساط وجود دارد.

در مجموع دور اول و دوم آزادسازی دارایی های بلوکه شده حاصل از فروش نفت، حدود هفت میلیارد دلار منابع ارزی به حساب بانک مرکزی واریز می شود که بنابر اعلام معاون برنامه ریزی تاکنون هیج رقمی از منابع 5.2 میلیارد دلاری دریافتی به بودجه وارد نشده و از سویی دیگر به گفته رییس کل بانک مرکزی بخشی از این منابع صرف خرید کالاهای اساسی و تامین اسکناس در بازار شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها