کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت جهانی طلا


کد خبر : ۶۸۳۷سه شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶:۵۱۲۳۳۰ بازدید

قیمت جهانی طلا در آستانه نشست دو روزه سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا با ارزیابی سلامت اقتصاد این کشور از سوی سرمایه گذاران، برای دومین روز افزایش یافت اما همچنان در پایین‌ترین سطح ...

قیمت جهانی طلا در آستانه نشست دو روزه سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا با ارزیابی سلامت اقتصاد این کشور از سوی سرمایه گذاران، برای دومین روز افزایش یافت اما همچنان در پایین‌ترین سطح مشاهده شده از ژانویه تاکنون قرار دارد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سه شنبه بازار سنگاپور با 0.4 درصد افزایش، به 1238 دلار رسید و 1236 دلار معامله شد. این فلز روز گذشته به 1225 دلار کاهش یافت که پایین‌ترین قیمت از 9 ژانویه بود اما تا پایان روز 0.3 درصد افزایش یافت.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر از 1235 دلار در روز دوشنبه به 1237 دلار رسید. در معاملات روز گذشته این بازار طلا تا 1226 دلار نزول کرد اما قیمت آن تا پایان روز افزایش یافت.

این فلز گرانبها در یک هفته گذشته با 2.8 درصد کاهش قیمت روبرو شد. قیمت طلا در 17 مارس به رکورد 1392 دلار رسیده بود اما از آن زمان با تحکیم روند احیای اقتصاد آمریکا و صعود دلار که تقاضا برای این فلز گرانبها را محدود کرده، 11 درصد کاهش یافته است.

طلا به سمت نخستین کاهش سه ماهه در سال جاری میلادی پیش می‌رود. رشد 12 ساله این فلز گرانبها در سال 2013 با اعلام آغاز تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا متوقف شد و طلا 28 درصد نزول کرد که بزرگ‌ترین سقوط در بیش از سه دهه گذشته بود.

نشست کمیته بازار آزاد فدرال امروز سه شنبه آغاز می‌شود و انتظار می‌رود سیاست پولی آتی آمریکا در این نشست مشخص شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی طلا در روزهای اخیر عمدتا روند نزولی داشته است. تحلیلگران این امر را به دلیل جو کنونی بازار و انتظار آن برای افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره در آمریکا نسبت می‌دهند. نرخ‌های بهره بالاتر طلا را سرمایه گذاری با جذابیت کمتر می‌سازد زیرا نگهداری این فلز که بازدهی ندارد در برابر دارایی‌های دارای بازده در زمان تحکیم سیاست پولی پرهزینه است.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد صعود به 18.7266 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.3 درصد افزایش به 1368 دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.8 درصد افزایش، 841 دلار معامله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها