کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه کسانی موفق به ثبت نام اینترنتی خودرو شدند ؟


کد خبر : ۶۸۲۷سه شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰:۵۹۱۱۶۰۷ بازدید

روز شنبه هفته جاری فروش اینترنتی خودرو کلید خورد، فروشی که مدتها اتفاق نیفتاده بود. از آنجا که هنوز قیمت حاشیه بازار وجود دارد و قیمت بین کارخانه و بازار با هم ...

روز شنبه هفته جاری فروش اینترنتی خودرو کلید خورد، فروشی که مدتها اتفاق نیفتاده بود. از آنجا که هنوز قیمت حاشیه بازار وجود دارد و قیمت بین کارخانه و بازار با هم متفاوت است مردم برای خرید خودرو از کارخانه با قیمت مصوب مشتاق هستند. از این رو دو روز پیش مراجعه اینترنتی به یکی از خودروسازان برای فروش اینترنتی که وعده تحویل 5روزه داده بود، بشدت افزایش یافت اما در روز اول هیچ فردی نتوانست ثبت نام کند.

البته تمام مراحل برای ثبت نام قابل انجام بود، اما هنگام واریز پول و قطعی شدن آن روند ثبت نام متوقف میشد. خیلی از متقاضیان خودرو بارها برای ثبت نام اقدام کردند اما هیچ زمان موفق نشدند. روز گذشته نیز بسیاری از مردم برای خرید خودرو با شرایط ویژه یکی از خودروسازان داخلی اقدام کردند اما باز هم روند ثبت نام به صورت کامل انجام نشد. طی دو روز اخیر برخی افراد که امکان ثبت نام برایشان مهیا نشده بود با روزنامه ایران تماس گرفتند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. این موضوع را از خودروساز و برخی از نمایندگی ها پرس و جو کردیم، هر چند مردم نسبت به این طرح خوشبین نبودند و آن را تبلیغاتی میدانستند اما برخی دیگر در گفتوگوهای خود اعلام میکردند فروش فوری به دلیل رشد تولید خودرو است.

اکثر ثبت نام کنندگان خودرو به فروش اینترنتی خوش بین نبودند و عنوان میکردند تنها افراد خاص میتوانند از آن استفاده کنند. از این رو روز گذشته با عبدالله بابایی مدیر فروش و بازاریابی گروه ایران خودرو تماس گرفتیم و او اینگونه توضیح داد که روز اول ثبت نام فروش اینترنتی در هر ثانیه 70 هزار نفر متقاضی بودند و از آنجا که امکان پاسخگویی به این تعداد متقاضیان نبود روز اول این امر با معضلاتی روبه رو شد. اما از روز یکشنبه طرح فروش ویژه آغاز شده است به گونه ای که تاکنون بیش از 2 هزار دستگاه خودرو فاکتور شد.

وی افزود: فروش اینترنتی برای افراد و نمایندگی های خاص نیست و همه افراد می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند، لذا هر گونه اختصاص سهمیه و نفروختن خودرو به افراد قابل قبول نیست. اما باید در نظر گرفت که برای شهرستانها هم سهمیه لحاظ شود و آنها نیز بتوانند خودرو خریداری کنند. وی تصریح کرد: روند تولید انواع خودروها به سمت افزایش است اما همچنان در مورد برخی خودروها محدودیت هایی وجود دارد. این طرح تا پر شدن ظرفیت ثبت نام خودرو ادامه دارد.

با این وجود ثبت نام کنندگان خودرو اذعان داشتند اختلال فقط روز اول نبود و در روزهای بعد نیز این مشکل ایجاد شده است. متقاضیان خرید خودرو خاطرنشان کردند فقط نمایندگی ها میتوانند خرید خودرو داشته باشند و این تسهیلات برای مردم عادی نیست. در این گفتوگوها تحویل 5روزه هم جای سؤال داشت. یکی از خریداران خودرو گفت: اگر امکان ثبت نام فراهم میشد تحویل 5 روزه امکان پذیر نبود چرا که چندی پیش خودرویی خریداری کرده بودم اما مدت تحویل آن از 45 روز گذشت و این در حالی است که زمان تحویل آن 30 روزه بود.

رضا محبی یکی از فعالان نمایندگیهای تهران درباره فروش فوری محصولات ایران خودرو اذعان داشت: برای فروشهای این چنینی به نمایندگی ها سهمیه داده میشود اما کل این سهمیه متعلق به نمایندگیها نیست و درصد کمی از آن نیز به ثبت نامکنندگان (مردم) داده میشود. به همین دلیل مردم براحتی نمی توانند خرید کنند چرا که خیلی سریع سقف ثبت نام پر میشود و تنها نمایندگی ها می توانند از این خدمات بهره ببرند. وی با بیان اینکه نمایندگی خودروسازان خودرو برای خود نمی خرد و در نهایت به مصرف کنندگان میرسد گفت: اگر نمایندگی ها خودرو داشته باشند به مرور زمان از قیمت ها نیز کاسته می شود.

محمود رنجبرفر کارشناس بازار خودرو نیز به خبرنگار ما گفت: فروش فوری خودرو توسط ایران خودرو تا حد خیلی کمی روی قیمت بازار اثر گذاشت. اگر خودروسازان فروش های فوری را در دستور کار خود قرار دهند به مرور زمان قیمت حاشیه بازار حذف می شود و قیمت کارخانه و بازار یکسان میشود در این صورت بازار خودرو با جنب و جوش بیشتری فعالیت خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها