کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

ترس خودروسازان از واردات خودرو به کشور

کدخبر:۶۸۰۳دوشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۳:۵۵۵۴۱۵ بازدید

آیا 50 سال فعالیت و تجربه، وقت کمی برای رشد کمی و کیفی صنعت خودرو ایران بوده؛ آن هم با سرمایه‌های کلانی که در این سال‌ها صرف این صنعت شد؟

واردات خودرو در حالی همواره مورد اعتراض خودروسازان داخلی بوده و گاه حتی لابی آنها را در بحث تعرفه نیز به‌دنبال داشته است که با توجه به حجم کم خودروهای خارجی در مقابل داخلی‌ها، مشخص نیست چرا شرکت‌های خودروساز کشور تا این حد نسبت به واردات حساس و نگرانند.

در تازه‌ترین اعتراض و انتقادها، فعالان صنعت خودرو عنوان کرده‌اند که «برخی واردکنندگان با به خدمت گرفتن افراد، در حوزه پخش شایعات پیرامون صنعت خودرو داخلی و ضعیف و بد جلوه ‌دادن آن فعال هستند.» به گفته آنها، «تبلیغات و سیاه ‌نمایی‌هایی که پیرامون صنعت خودرو صورت می‌گیرد در افکار عمومی تاثیر گذاشته و موجب نارضایتی مردم از تولیدات داخلی می‌شود.»

این اظهارات در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد بابت کیفیت و خدمات فعلی خودروهای داخلی،  یک نوع نارضایتی عمومی از صنعت خودرو کشور در بین ایرانی‌ها وجود دارد. خودروسازی ایران با وجود گذشت حدود پنج دهه از آغاز فعالیتش، هنوز هم در حوزه‌های کمی و کیفی با مشکل روبه‌رو است و مردم رضایت زيادي از تولیدات این صنعت ندارند. در کنار کیفیت نه چندان مناسب، قیمت بالا نیز گریبان خودروهای داخلی را گرفته تا نارضایتی مردم بیشتر و بیشتر شود و آنها حس خوبی به دومین صنعت بزرگ کشور نداشته باشند.

با این حساب به‌نظر می‌رسد آنچه در مورد کیفیت نامناسب و قیمت بالای خودروهای داخلی نقل می‌شود، بیش از آنکه شایعه باشد، به واقعیت نزدیک است، واقعیتی که نمی‌توان آن را به بهانه‌های مختلف کتمان کرد. این واقعیت را نه تنها می‌توان در بازار داخل و از میان گله و شکایات مشتریان ایرانی بیرون کشید؛ بلکه از حضور بسیار کمرنگ خودروسازان کشور در بازارهای خارجی نیز توان لمس آن وجود دارد.در حال حاضر تقريبا تنها بازاری که پذیرای خودروهای ایرانی (آن هم با حواشی خاص خودش) است، بازار عراق است، وگرنه خودروسازان کشور حضور پررنگ و قابل توجهی در دیگر بازارهای صادراتی بزرگ منطقه ندارند و این از قدرت رقابت اندك آنها حکایت می‌کند.

در این شرایط، خودروسازان تمرکز خود را روی بازار داخل گذاشته‌اند و با کمترین مزاحمتی از سوی خودروهای خارجی، روزگار می‌گذرانند. گفته می‌شود خودروسازان طی سال جاری یک میلیون و 200 هزار دستگاه محصول را به تولید خواهند رساند و همچنین پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال حدود 100 هزار دستگاه خودرو خارجی وارد کشور خواهد شد؛ با این حساب سهم خودروهای وارداتی در برابر خودروهای داخلی کمتر از 10 درصد است، رقمی که نه می‌تواند انحصار بازار را از بین ببرد و نه زندگی خودروسازان را به خطر بیندازد.به‌عبارت بهتر، حضور پررنگ خودروهای خارجی می‌تواند قلمرو بازار خودروسازان کشور را با تهدید مواجه کرده و انحصار آنها (خودروسازان) را بشکند، اما این تهدید در صورتی جدی خواهد بود که خودروهای خارجی حجم وسیعی از بازار را در اختیار داشته باشند و رقابت میان آنها و خودروهای تولید داخل، به معنای واقعی شکل بگیرد.

در واقع، واردات خودرو زمانی می‌تواند حیات خودروسازان داخلی را به خطر بیندازد که تعرفه به‌طور کامل برداشته شود يا دولت ارز ارزان در اختیار واردکنندگان قرار دهد؛ چه آنکه در این صورت، خودروهای خارجی در حجم بسیار بالاتری وارد کشور خواهند شد و بخش زیادی از تقاضا را به سمت خود جذب خواهند کرد.در حال حاضر اصلی‌ترین دليل برتری فروش خودروهای داخلی قیمت بالای وارداتی‌ها است؛ به‌نحوی‌که اگر به واسطه صفر شدن تعرفه و اختصاص ارز ارزان به واردکنندگان، خودروهای خارجی با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شدند، کمتر کسی حاضر به خرید خودروهای تولید داخل (به دلیل کیفیت کمتر آنها نسبت به همتایان خارجی)، می‌شد.

این در شرایطی است که هم‌اکنون تعرفه واردات خودرو به کشور حداقل 40 درصد است و نرخ ارز نیز بالا است و از همین رو قیمت نهایی خودروهای خارجی برای عرضه در بازار ایران، بسیار بالا از آب در می‌آید. به‌عنوان مثال، اگر خودرویی خارجی قیمت پایه ای برابر با 10 هزار دلار داشته باشد، با فرض دلار سه هزار تومانی، فقط خرید آن از شرکت مادر، 30 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت. از طرفی، با در نظر گرفتن تعرفه حداقل 40 درصدی، حدود 12 میلیون تومان دیگر نیز به قیمت خرید اضافه می‌شود و تا اینجای کار، یک خودرو ارزان قیمت خارجی، 42 میلیون تومان برای مشتریان ایرانی آب خواهد خورد.

البته این پایان هزینه‌ها نیست، چه آنکه با احتساب مالیات‌های دریافتی از واردکنندگان (مثلا مالیات مربوط به خروج خودروهای فرسوده که چند میلیون تومان هزینه در بر دارد) و همچنین سود شرکت‌های واردکننده و ...، قیمت خودرو فرض شده، کمتر از 60 میلیون تومان نخواهد شد.

این محاسبات، البته برای یک خودرو ارزان‌قیمت و غیر لوکس خارجی صادق است، حال آنکه هم‌اکنون در بازار خودروهای وارداتی کشور تقریبا نمی‌توان محصولی زیر 80 میلیون تومان را پیدا کرد.

با این شرایط و وقتی خودروهای داخلی قیمت بسیار پایین‌تری دارند، طبیعی است که مردم به سراغ آنها می‌روند، چون توان مالی‌شان اجازه نمی‌دهد خودرو خارجی سوار شوند. البته در اینکه نباید ارز مملکت صرف واردات خودروهای لوکس و میلیاردی شود، حرفی نیست، اما به هر حال وقتی خودروسازان داخلی نتوانسته‌اند رضایت کمی و کیفی مصرف‌کنندگان را فراهم بیاورند، نمی‌توان به کل مانع واردات خودرو به کشور شد. از طرفی، به فرض که ارز واردات خودرو در اختیار خودروسازان قرار گیرد (این موضوع خواسته شرکت‌های خودروساز است)، چه تضمینی وجود دارد که کیفیت در این صنعت رشد کند و رضایت مردم به دست آید؟

آیا 50 سال فعالیت و تجربه، وقت کمی برای رشد کمی و کیفی صنعت خودرو ایران بوده؛ آن هم با سرمایه‌های کلانی که در این سال‌ها صرف این صنعت شد؟

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

فاطمه: 1393/6/2407:39:04،
187
16
آشغالای خودشونو که نمیخریم
چه برسه به چینی ها
مهدی: 1393/6/2408:08:31،
191
14
شما هزینه هایی که اقتصاد ایران بابت خودرو های از رده خارج وارد متحمل می شود را محاسبه کنید.
1. 20000 هزار کشته در سال در جاده ها برطبق امار خودشون لااقل 7 درصد مال کیفیت خودرو است که بیش از اینهاست.
2. مصرف دو برابری خودرو ای تولید داخل. بر فرض مثال اگر روزانه 60 میلیون لیتر در روز مصرف کنیم با همین تعداد خودرو ولی به روز، نصف این مقدار مصرف خواهیم کرد.حداقل روزانه 20 میلیون لیتر در روز صرفه جویی.
3. دوبرابر آلودگی خودروهای داخلی نسبت به خودرو های روز.
مهدی : 1393/6/2408:28:00،
288
22
ادامه تحریم خودروهای داخلی+++++++++++++

خرید خودروهای داخلی - - - - - - - - -
امير: 1393/6/2408:30:31،
163
13
پس چي شد تا چند روز پيش مدير عامل بيسواد شركت سايپا ميگفت محصولات ما توان رقابت با خودروهاي خارجي رو داره. حالا از بس آشغال توليد ميكنن خودشون فهميدن چه خبره. ترسيدن آقايون. فرغون سازاي بي‌كفايت. لگن سازاي بي‌مسئوليت.
علی جون: 1393/6/2409:52:42،
101
16
یه روزی تو این مملکت پرشیا از هیوندا ورنا سر بود
حالا کسی به آشغال بودن ماشین صفر شک نداره، نه به خاطر شایعات به خاطر تجربه شون
میلاد: 1393/6/2410:22:34،
71
15
بخدا اگه این صنعتو تعطیل کنن با پولی که داره صرف میشه چه از خریدن بیمه تصادف و ....میشه صد تا کار دیگه به وجود اورد و الکی اینقدر زجر نکشیم
مجتبی: 1393/6/2410:57:43،
58
13
بهتره اینجوری پرسیده بشه:آیا پنجاه سال برای برنامه ریزی مسئولان برای پیشرفت در صنعت خودرو کم بود؟
پیشنهاد می کنم مسئولان مقداری از درآمد نفت را به کره بدهند و از آنها بخواهند روش مدیریت موفق خود را در پیشرفت صنعتی ه آنها آموزش بدهند.
محمد: 1393/6/2412:59:09،
51
14
اره بابا راست میگه کیفیت خودروهای داخلی خیلی بالاس فقط یه عده وارد کننده شایعه پراکنی میکنن که خودروی داخلی بی کیفیته وگرنه پراید از نظر کیفیت با پورشه زیاد فرقی نداره.
شهرام: 1393/6/2407:43:10،
122
16
سلام
باید بگیم 50 سال مونتاژ
تو مونتاژ استاد شدن (البته تو مونتاژم از در عقب صندلی جلو استاد شدن)
در یه ماشینو باز کنی ببندی به یکی دیگه بهش نمیخوره
استاندارد اینا اینطوریه
مجتبی: 1393/6/2407:49:10،
127
18
50سال برای خوردن وبردنشان کم است آنها این انحصارراتاابد دوست دارن
بابک: 1393/6/2407:57:40،
99
18
اینکه ماشین صفر داخلی ماهی یک لیتر روغن کم میکنه واشر سر سیلندر میسوزونه .........برای رفع انواع و اقسام عیبهاش باید یه چادر تو نمایندگی بزنی اونجا بخوابی....همش شایعه و تبلیغاته
ملت: 1393/6/2407:59:17،
92
14
یک سخن کارشناسی ومعقول . واقعا این حمایت تاکی . این همه ظلم به مردم وخونشونه تو شیشه کردن تاکی . واقعا این حمایت ازتولیدداخل نباید زمانبندی شده می بود.

واقعا لیاقت این ملت نجیب اینه؟!!!!
تحریمگر: 1393/6/2410:50:27،
45
12
راست میگی به خدا... واسه هرچیزی باید برنامه داشت، اگر قراره حمایتی صورت بگیره واسه رسیدن به یک هدف، پس باید یک زمانبندی هم انجام بشه، نه اینکه 50 سال 100 سال 1000 سال بخواد بدون هیچ نتیجه ای این حمایت ادامه پیدا کنه...

خدا وکیلی من یه کارفرما دارم که وقتی کاری رو به من میده، هزینه و زمان هم تعیین میکنه (با توافق)، نهایتا اگر من کار رو ناقص یا با کیفیت پایین تحویل بدم یا اینکه دیرتر از موعد بشه، ازم خسارت میگیره...

واسه حمایت هم باید یه فرجه در نظر گرفته بشه، آقا حمایت تا n سال! اگر کیفیت و کمیت و ... خوب بود که هیچ، وگرنه حمایت باید حذف بشه، درغیر اینصورت میشه انحصار، میشه ظلم، میشه چپاول، میشه نامردی، نامسلمونی... این کارا رو کفار هم نمیکنن بخدا!!!!
مرتضی: 1393/6/2408:04:16،
65
18
آیا خودروهایی که خودشون مونتاژ می کنند ارزبری ندارد آیا تلفات مالی و جانی که علت خیلی از اونها کیفیت پایین و نا ایمنی خودروهای داخلی هست و آلودگی هوا که بخش زیادیش مربوط به خودروهای داخلی هست و یا مصرف بنزین بالا خوروهای داخلی برای کشور هزینه ندارند.
تحریمگر: 1393/6/2410:16:32،
27
13
راست میگی به خدا... واسه هرچیزی باید برنامه داشت، اگر قراره حمایتی صورت بگیره واسه رسیدن به یک هدف، پس باید یک زمانبندی هم انجام بشه، نه اینکه 50 سال 100 سال 1000 سال بخواد بدون هیچ نتیجه ای این حمایت ادامه پیدا کنه...

خدا وکیلی من یه کارفرما دارم که وقتی کاری رو به من میده، هزینه و زمان هم تعیین میکنه (با توافق)، نهایتا اگر من کار رو ناقص یا با کیفیت پایین تحویل بدم یا اینکه دیرتر از موعد بشه، ازم خسارت میگیره...

واسه حمایت هم باید یه فرجه در نظر گرفته بشه، آقا حمایت تا n سال! اگر کیفیت و کمیت و ... خوب بود که هیچ، وگرنه حمایت باید حذف بشه، درغیر اینصورت میشه انحصار، میشه ظلم، میشه چپاول، میشه نامردی، نامسلمونی... این کارا رو کفار هم نمیکنن بخدا!!!!
رسا: 1393/6/2408:25:48،
37
16
محاسباتتون خیلی دقیق نیست
مثلا i20 قیمت پایه ۱۲۰۰۰ دلار داره با حساب شما باید بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون بدست ما برسه اما الان ۸۹ میلیونه؟

مسعود: 1393/6/2409:32:43،
29
15
ایشان هم محاسبه دقیق نکرد بعنوان فرض بیان شد که با حداقل قیمت وهزینه ها باز هم خودرو ساز داخلی میتونه آشغالشو به مردم بفروشه.اون هم با صف خرید
سلام: 1393/6/2408:27:34،
62
18
چی بترسه یا نترسه ما تبریزیها نمی خریم....
ارس پلاک ......
موج جدید خریدهای ارس پلاک /////
هیوندا سوناتا 2015قیمت : 190میلیون
بنز از 100 میلیون به بالا
بی ام و 2012 ...90 میلیون
...
ایران خودرو هم تحریم....
راستی تاکسی های تبریز هم به ارس پلاک تبدیل می شند.....و تاکسیها شامل :
تویوتا - هیوندا النترا ---
امیر : 1393/6/2410:38:58،
29
18
دوست عزیز میدونی منطقه آزاد یعنی چی و چرا اینقدر امتیاز به
آنجا دادند کمی فکر کنی متوجه میشی که مناطق محرومی که
در مناطق مرزی هستند با وجود خطرات احتمالی مثل جنگ و غیره مردم بیان و آنجا زندگی کنند در ضمن فقط در حد محدودی میتوان رانندگی کرد مثل اینکه به شما پورشه بدهند و بگن دور منزلتان رانندگی کن !!!!
پاسخ: 1393/6/2411:09:21،
25
22
امیر جان اولا منطقه جلفا منطقه محرومی نیست...ثانیا هر سال 2 ماه مجوز می دند که خیلی راحت رفت وآمد میشه...در ضمن هنگام مجوز پلاک عوض میشه و عبور موقت صادر میشه...یعنی شما در تهران یا هرجا عبور موقت دیدی نمی تونی حدس بزنی که مربوط به ارس - الوند - خوزستان یا ....کیش
..در ضمن ما تبریزیها ایران خودرو و سایپا رو تحریم کردیم....
...
در ضمن قراره یک پورشه هم بخرم که 130 میلیون هستش...و وارداتی اون 600 تومان فکر کنم ...که راحت مجوز میدند ...و مشکل نداره
امیر: 1393/6/2411:38:39،
21
13
اگه جلفا محروم نیست پس حتما تهران و شیراز و مشهد محرومه ؟؟؟ استاندارد زندگی که فقط ماشین نیست محرومیت
ممکنه در نداشتن خیلی مسایل دیگه باشه ( سطح زندگی ، آموزش ، بهداشت ، امنیت و ... )

پاسخ: 1393/6/2412:36:58،
20
21
اون دیگه مشکل شهرهای بزرگه ....در ضمن میزان توریست در جلفا به مراتب بیشتر از تهران و شیرازه ...توریست مرزی اول وارد اینجا میشه بعدا اگه وقت کنه میاد تهران - شیراز....


وحيد: 1393/6/2408:28:35،
97
15
وحيد يوسفي زود باش يه نظر غير علمي خودت را ارائه كم
reza66: 1393/6/2408:34:24،
71
15
تا زمانی که مدیران سیاسی با سواد خیلی کم بر صنایع واز جمله صنعت خودرو حکم فرمانی می کنند اوضاع همینه و بدتر هم میشه، بطوری که میبینیم حتی در مونتاژ هم عقب گرد کرده اند.
pepan: 1393/6/2408:39:00،
42
15
صنعت خودرو ایران سود 50 سالش رو تنها تو این 3 سال اخیر زده تو جیب....
با کمترین کیفیت بیششششششترین سود رو زده تو جیب
ایوب: 1393/6/2408:41:44،
31
16
خودروسازان وترس!!!اولاخودروهای وارداتی نه ازنظرکیفیت ونه ازنظرقیمت نمیتونن باخودروسازهایمان رقابت کنن!!!ثانیاخودروسازهاناراحت نشن تعرفه خودرووارداتی رامیبرن بالاکی جرات داره سوارشه شمااین خودروهای باکیفیت ارزان قیمت!!!!!رابدین بیرون میخرن انتخاب دیگه ی ندارن خودروسازان نبایدنگران باشن یه وقت سکته کنن!
علی: 1393/6/2408:50:01،
41
36
این خودرو سازا به قدری وقیح و بی مسوولیت در قبال مردم و ملیت کشورشون شدن که به جای اینکه عرق شرم بعد از 50 سال فعالیت بریزن، خیلی پر رو مسائلشونو به ملت و دولت هم دیکته میکنن.
بنده قول میدم اگر بچه های محلو جمع کنم ظرف 2 سال با تعداد سرمایه انسانی کمتر، بهره وری بالاتر، کیفیتی بیشتر و قیمتی به مراتب ارزان تر از قیمت های فعلی خودرو، خدماتی که خودرو سازای کشور میدن رو عرضه کنم. نه تنها من بلکه همه این نحوه مدیریت افتضاح فعلی رو بلدن. نونی که میخورین حرومتون باشه (صرفنظر از کارگرای زحمتکش ایرانی).
وارد کننده خودرو: 1393/6/2408:53:49،
24
20
عموی من یه واردکننده عمده خودرو. داره واردات رو کم میکنه و توی یه کارخونه سرمایه گذاری کرده. علت رو پرسیدم. گفت که قرار چند تا شرکت معتبر خودروسازی خارجی بیان توی ایران خودرو تولید کنن. من هم واردات رو قطع کردم تا توی تولید سرمایه گذاری کنم.
نخرید که فکر میکنم تا 6 ماه دیگه این الگان (جمع لگن) خریدار نداره.
یا باید خودشون رو به سطح کیفیت خودروسازای خارجی برسونن
یا باید زیرمجموعه اونا بشن یا باید کاسه کوزه شون رو جمع کنن برن.
,وحید: 1393/6/2408:59:03،
38
15
خودروهای چینی شاید کیفیت خودروهای کره یا ...نداشته باشن اما در مقایسه باخودروهای داخلی خیلی به صرفه هستن.مثال پزو پارس 40ملیونی اگه آپشنهای خودروهای چینی بهش اضافه بشه بالای60ملیون آب میخوره.
حسین 2: 1393/6/2409:13:55،
34
19
پزو پارس 40ملیونی اشغاله
amin: 1393/6/2409:02:04،
29
24
من خودم mvm530دارم دو ساله تودستمه هیچ مشلکلی نداشته ام.داداشمم207دستی داره باور کنید خیلی بهتر از 207عمل میکنه
امیر: 1393/6/2409:06:39،
40
45
خودروهای چینی بهتر از خودروهای داخلی هستن.پارس مدل93 گرفتم مشکل گیربکس و صفحه دیسک داره جندتا نمایندگی بردم جوابگو نیستن.
مهندس با سابقه: 1393/6/2410:55:55،
24
15
تا بوده چنین بوده!!! دیسک و صفحه ماشینها تقریبا همه یه مدلند اگر میخواهید مشکل واقعا حل شود 500 تا 700 خرید دیسک وصفحه واقعی با تعویض هزینه دارد الباقی فقط وقت تلف کردنه نمایندگی هم ارزانترین را روی ماشین میزاره100-150 تومنی علاوه بر بد عوض شدن دنده و گرم کردن در ترافیک و مصرف سوخت بالا و شتاب کم عمر هم ندارد !!
مهندس با تجربه2: 1393/6/2411:01:35،
18
11
قیمت در خارج 150-200 دلار با یه سرچ ساده معلومه
رضا: 1393/6/2411:19:08،
19
12
ماشین منم دنده اش جا نمیره بردمش نمایندگی گفتن روغن گیربکسش کمه واسگازین زدیم هیچ فرقی نکرد.اگه اینجوری دنده عوض کنم مطمعنم گیربکس باید بیاد پایین.
رضا: 1393/6/2409:09:10،
62
15
اقا امیر منم دقیقا همین مشکلو دارم میبرم نمایندگی سوار میشن یه دور میزنن میگن کجاش مشکل داره سالمه سالمه.گذاشم واسه فروش تا مدل87سالم بخرم.
نوید: 1393/6/2409:48:33،
24
28
دقیقا همشون یه جور مشکل گیربکس دارن.
مترسک: 1393/6/2409:53:13،
35
36
خودرو داخلی اگه خواستین بخرید تا مدل90 خوبه
من پرشیا 90 دوگانه گرفتم ازش راضیم قبلا206 اس دی93 داشتم واقعا اشغال بود فروختمش
تا: 1393/6/2410:02:29،
26
15
50m سال وقت بهتون دادند کم نیست؟!مشکل اینست هر کی مدیر عامل میشه تا بخواد جیبش را پر کنه طول میکشه و هی باید واردات را تحریم کرد
محمد: 1393/6/2410:04:23،
30
15
ما 90% مردم داریم کارمیکنیم بدبختی میکشیم برای راحتی اون 10% توی ایران 10%ادم هستند از همه امکانات بروز استفاده میکنند بقیه هم هیچ
رضا شیرازی: 1393/6/2410:16:13،
27
13
من فکر میکنم بالاخره بایستی یه همت عالی برای پاکسازی صنعت خودرو انجام بشه. من فکر میکنم مشکل اصلی خود خودرو سازا هستن نه قطعه سازا چون بروکراسی و رانت و سوء مدیریت تو خود خودروسازیها موج میزنه . باید اصل قضیه که خود خودرو سازیها هستن درست بشن وگرنه قطعه سازای خیلی خوب و با کیفیت داریم که واقعا گناهی ندارن
ناصر: 1393/6/2410:31:18،
27
17
زیاد خوشحال نباشین دولت میخواد قیمت ارزو بالا ببره تا از زیر بار بدهی هاش کم بشه.پس دلار بشه 5000 پس باز مجبورین پرایدو بخرین چون ماشین صفر10000 دلار کمتر نیست.ماشین کارکرده هم نمی تونه وارد بشه بخاطر حفظ شان ایرانی!!!
بهرام محمدپور: 1393/6/2411:16:23،
17
16
اکثر خودروهای داخلی مشکل گیربکس دارن هرکی میخره به مشکل برمیخوره.
اکبر: 1393/6/2411:51:50،
29
13
خاک بر سر کلاه بردار این خودرو سازها . کره با ایران شروع کرد 100 مدل ماشین طراحی کرده ولی اینا فقط چراغ ماشینو تغییر میدن
حسن صلح دوست jgorjy@yahoo.com: 1393/6/2413:03:27،
20
9
اکبر آقا ، بر خلاف ا دعای خودرو سازان ، طرح و نقشه و حتی چراغ آماده نیز از کره ، چین ، هند یا تایوان می آید


رضاجباري سابق: 1393/6/2422:42:53،
19
14
به نظر من بايدتعرفه واردات خودرووساير هزينه هاي جانبي مربوطه حذف شوند.وتمامي برندهااجازه ايجاد نمايندگي در تمام شهرهاراداشته باشند.اينجوري كلي فرصت شغلي براي مردم ايجاد ميشه ودغدغه بيكاري شاغلان اين صنعت رفع ميشه.هم مردم ماشين با كيفيت باقيمت واقعي سوارميشن هم عزت شان ملت بالا ميره هم كلي ازمحل كاهش مصرف سوخت وتصادفات وآلودگي هواصرفه جويي ميشه كه ازاون ميشه براي بالا بردن استانداردهاي جاده اي وساير محلها هزينه كرد.مثل خيلي كشورها ازجمله تركيه.اوناييكه جلوي اين روندروميگيرن به هردليلي خيانت بزرگي به مملكت ميكنن.
علیرضا: 1393/7/2600:22:27،
18
7
لگن سازان ما بزرگترین خیانت را به ملتشان کردند 50 سال تولید درست تر بگوییم مونتاژ این امتیازات فراوان که دولت با تعرفه های سنگین واردات خودرو ووام های کلان و حمایتی که به خودرو سازان دادند و عده ای بی کفایت وبیسواد راس مدیریت شرکتهای خودرو ساز هستند وخون مردم را تو شیشه کردند واین آشغال های با کیفیت افتضاح وگارانتی های دروغین وخدمات دروغین را با قیمتهای ظالمانه به این ملت مظلوم خوراندن خدا ازتان نگذره حرام خوارها خدا گواه اگر داشتم هر چند با این تعرفه واردات سنگین این آشغالها ی ایرانی را نمی خریدم آیا با وجدان انسانی آزاد بگویید کیفیت لگن های ما با خودروهای آمریکایی و اروپایی و ژاپنی وکره ای یکسان است خدمات پس از فروش چطور. حال آن که بعنوان مثال کمپانی مثل BMW باکوچکترین نقصی آن هم به ندرت فراخوان کرده وضمن جبران خسارت وضرر وزیان خودرو دارای نقص را گرفته ویکخودرو صفر دیگر وفاقد نقص میدهد

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل