کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت درخصوص خروج از رکود، آمار و گزارش منتشر کند


کد خبر : ۶۷۷۲شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰:۱۹۱۷۳۶ بازدید

محمود اسلامیان گفت: مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی بیشتر ناشی از صنایع بزرگ کشور و افزایش درآمدهای نفتی است.

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: ‌من هم قبول دارم که کشور در حال گذر از شرایط رکودی است، اما باید تاکید کنم که هنوز مشکلات صنایع کشور پابرجاست.

محمود اسلامیان در واکنش به اظهارنظر اخیر رییس‌جمهور که کشور از رکود خارج شده است، اظهار داشت: در رابطه با این‌که از رکود خارج و وارد مرحله رونق شده‌ایم، باید با اعداد و ارقام صحبت کرد.

وی افزود: اگر دولت چنین ادعایی دارد، باید آمارها و گزارش‌هایی در این رابطه منتشر کند.
نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان این‌که زمانی که اقتصاد کشور دو فصل رشد منفی داشته باشند، می‌گویند وارد دوره رکود شده و وقتی دو فصل رشد اقتصادی مثبت داشته باشد، می‌گویند از رکود خارج شده است، تصریح کرد: در حال صنایع کوچک و متوسط کشور با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند.

اسلامیان با اشاره به نرخ رشد اقتصادی مثبت کشور در سال‌جاری که بنا به گفته سخنگوی دولت به یک درصد رسیده است، عنوان کرد: مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی بیشتر ناشی از صنایع بزرگ کشور و افزایش درآمدهای نفتی است.

وی ادامه داد: وگرنه تغییر خاصی در فعالیت صنایع کوچک و متوسط رخ نداده و آنها با مشکلات جدی روبه‌رو هستند؛ این در حالی است که صنایع کوچک و متوسط حدود ۹۲ درصد از کل صنایع کشور را شامل می‌شوند و اشتغال موجود در آنها نیز بالغ بر یک میلیون نفر می‌شود که این رقم حدود ۴۵ درصد از کل اشتغال صنعتی کشور را در بر می‌گیرد، اما هم‌اکنون براساس گزارش‌ها حدود ۱۴ هزار واحد تولیدی کشور تعطیل یا متوقف شده‌اند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که یکی از مشکلات اساسی صنایع کشور، معوقات بانکی است، متذکر شد: نباید تر و خشک با یکدیگر بسوزند. فردی که به دلیل شرایط اقتصادی کشور نتوانسته تسهیلات خود را پرداخت کند با فردی که وام را گرفته و در بخش‌های دیگر خرج کرده یا این‌که حاضر به باز گرداندن تسهیلات بانکی نیستند، فرق دارند.

اسلامیان با بیان این‌که در بسته خروج از رکود عنوان شده که همه افرادی که دارای معوقات بانکی هستند، باید به دادگاه معرفی شوند، تاکید کرد: این کار درست نیست؛ چراکه گروهی که به دلیل مشکلات اقتصادی کشور با چالش روبه‌رو شده‌اند، باید درصدد رفع مشکل آنها برآییم.
وی خاطرنشان کرد: من هم قبول دارم که کشور در حال گذر از رکود است، اما باید تاکید کنم که هنوز مشکلات صنایع کشور پابرجاست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها