کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط همزمان قیمت نفت، طلا و مواد غذایی در جهان


کد خبر : ۶۷۵۶شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۸:۰۱۲۸۰۱ بازدید

روز گذشته سه گزارش از بازارهای جهانی مختلف منتشر شد که هر سه گزارش حاکی از کاهش قیمت در این بازارهاست. در این روز قیمت جهانی نفت خام به کمترین ...

روز گذشته سه گزارش از بازارهای جهانی مختلف منتشر شد که هر سه گزارش حاکی از کاهش قیمت در این بازارهاست. در این روز قیمت جهانی نفت خام به کمترین سطح در دو سال اخیر رسید و قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی کمترین رقم را در 14 ماه تجربه کرد. در کنار این دو بازار سازمان خواربار جهانی نیز طی گزارشی اعلام کرد که میانگین قیمت مواد غذایی در جهان به پایین‌ترین سطح در چهار سال گذشته خود رسیده است.

کاهش 15درصدی قیمت نفت در 2ماه

براساس اعلام منابع رسمی قیمت نفت خام روزگذشته در بازارهای جهانی به کمترین میزان طی ۲ سال گذشته رسید. در این روز در بازارهای جهانی قیمت نفت خام با 19/1 دلار کاهش بشکه‌ای
96دلار و 85 سنت معامله شد، قیمت نفت وست تگزاس امریکا نیز افت یک دلار و 9 سنتی را تجربه کرد و به قیمت 90 دلار و 58 سنت رسید. بنابراین قیمت نفت در دو ماه گذشته ۱۵ دلار کاهش داشته و درمعاملات هفته جاری به آستانه تحمل اوپک یعنی به کمتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید. بر این اساس قیمت نفت برنت دریای شمال متأثر از نگرانی‌ها در مورد کند شدن روند رشد اقتصادی در امریکا و چین و افزایش عرضه، برای نخستین بار در 14 ماه گذشته به زیر 100 دلار رسید.  رویترز دلایل سقوط نفت را کاهش تقاضا و افزایش عرضه عنوان کرده است، طی ماه‌های اخیرتولید نفت امریکا رشد قابل توجهی داشته است.

افت 125 دلاری طلا در یک سال

از سوی دیگرقیمت جهانی طلا روزگذشته به دلیل نگرانی از افزایش نرخ بهره درامریکا با 7/8 دهم دلار کاهش به کمترین میزان در 14 ماه گذشته رسید. براین اساس طلای جهانی در این روز به قیمت 1240 دلار و 30 سنت معامله شد. قیمت دیروز اونس جهانی نسبت به یک ماه گذشته 68 دلار و 20 سنت و نسبت به یک سال گذشته 125 دلار و 50 سنت کاهش یافته است.  به گزارش خبرگزاری رویترز دلیل این کاهش متأثر از نگرانی‌هایی درباره افزایش نرخ بهره در امریکا است. از سوی دیگر تقویت ارزش دلار در روزهای اخیر و آرامش نسبی تنش‌های اوکراین و روسیه از دیگر دلایل افت قیمت طلا در بازارهای جهانی بوده است.

کاهش قیمت مواد غذایی در جهان

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد که میانگین جهانی هزینه‌های مواد غذایی در پنجمین ماه پیاپی کاهش یافته و به پایین‌ترین حد خود در چهار سال گذشته رسیده است. این نهاد وابسته به سازمان ملل روز پنجشنبه هفته گذشته گزارش داد که شاخص میانگین هزینه‌های مربوط به گوشت، لبنیات، غلات، روغن و چربی و شکر در ماه اوت امسال به 196 و 6 دهم درجه رسیده که نسبت به ماه ژوئیه 7 و 3 دهم درجه (3 و 6 دهم درصد) کاهش داشته است.  بنابراین گزارش ممنوعیت ورود مواد لبنیاتی از برخی کشورها به روسیه یکی از عوامل پایین آمدن قیمت این فراورده‌ها بوده است. هزینه تهیه روغن‌های گیاهی نیز در ماه اوت کاهش محسوسی داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها