کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروش‌های فوق‌العاده ‌به‌دنبال چه مشتریانی می‌گردند؟


کد خبر : ۶۷۵۴شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۲:۰۶۲۱۰۲ بازدید

در روزهای گذشته اتاق اصناف تهران جشنواره فروش فوق‌العاده با محوریت پوشاک، کفش، نوشت‌افزار و به‌طور کل نیاز دانش‌آموزان برای ماه مهر برپا کرده است؛ البته در کنار این جشنواره، فروشگاه‌ها ...

در روزهای گذشته اتاق اصناف تهران جشنواره فروش فوق‌العاده با محوریت پوشاک، کفش، نوشت‌افزار و به‌طور کل نیاز دانش‌آموزان برای ماه مهر برپا کرده است؛ البته در کنار این جشنواره، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری نیز فروش فوق‌العاده ترتیب داده‌اند.

در فروش‌های فوق‌العاده باید برای عرضه کالا از اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت شود و در آن نام کالا درج شده و قیمت اولیه و قیمت فروش فوق‌العاده در دید مشتری قرار گیرد. نکته جالب اینکه در مجتمع‌های تجاری برگزاری فروش فوق‌العاده با جوایز همراه است که این کار باتوجه به گفته روسای اتحادیه‌ها و قانون نظام صنفی نیاز به مجوز دارد اما مجوزی از سوی اتاق اصناف یا اتحادیه مربوطه دریافت شده است. در کنار افرادی که مجوز‌های لازم را دریافت کرده‌اند، واحدهایی هم بدون داشتن جواز قانونی، اقدام به فروش فوق‌العاده با تبلیغات محیطی کرده‌اند که از تخفیف‌های بیش ‌از 40 درصد خبر داده و در نقاط شهر بنر متحدالشکل فروش فوق‌العاده نصب نشده است در صورتی که برخی از واحدها مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند. برخی واحدها در مجتمع‌های تجاری مشغول به عرضه یکپارچه پوشاک،‌کیف، کفش و کالاهای تزئینی برای بانوان هستند که در فروش فوق‌العاده بدون جواز کسب شرکت کرده‌اند. حال این پرسش مطرح  است که قانون برای فعالیت‌های اینچنینی واحدهای صنفی تصمیم گرفته است یا خیر و اگر این واحدها به دنبال دریافت مجوز فروش فوق‌العاده باشند باید به کدام اتحادیه مراجعه کنند؟ در کنار اینها واحد فروش پوشاک مردانه از اتحادیه پوشاک تهران جواز فروش فوق‌العاده دریافت کرده است اما محصولات دیگری همچون کفش، کمربند، ساعت، کلاه و... را عرضه و این موارد را نیز در فروش فوق‌العاده قرار داده است که این کار به‌عنوان تداخل صنفی تلقی می‌شود.

پشت پرده تخفیف‌های ۵۰ درصدی

در همین حال رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی از تعطیلی واحدهای بزرگ تولیدی خبر داد و به تسنیم گفت: تخفیف‌های بیش از ۵۰درصد که برخی نمایندگی‌ها ارائه می‌دهند از سوی شرکت مادر در راستای فروش محصولات با عمر بیش از ۲ سال ارائه شده است. محمد امین‌زاده در این‌باره تصریح کرد: فروش‌های فوق‌العاده و ارائه تخفیف نمایندگی‌های برندهای مطرح دنیا با مجوز و نظارت اتحادیه صورت می‌گیرد که با واحدهای بدون مجوز رسمی فروش فوق‌العاده برخورد خواهد شد. وی ادامه داد: قیمت خرید و فروش کالا از سوی اتحادیه رصد می‌شود تا قیمت فروش فوق‌العاده و درصد تخفیف منطقی باشد، برخی نمایندگی‌های برندهای مطرح محصولات ورزشی که تخفیف‌های50 درصدی ارائه می‌دهند از سوی شرکت مادر برای خروج محصول با عمر بیش از 2 سال این فعالیت را انجام می‌دهند. وی اضافه کرد: محصولات ورزشی در کشور به صورت قاچاق و قانونی به کشور وارد می‌شود که همین باعث شده بسیاری از واحدهای تولیدی در پی محاسبه مالیات زیاد، هزینه‌های جانبی بسیار بالای تولید و عدم پرداخت بموقع پول کالا، تعطیل شوند و در کنار آن فعالان این حوزه حجم تولید و کارگر را بشدت کاهش داده‌اند. امین‌زاده با بیان اینکه باید از تولید حمایت شود، گفت: وام با بهره‌های 24 تا 26 درصدی دردی از تولیدکننده دوا نمی‌کند و بازپرداخت این تسهیلات از توان آن خارج است.

ثبات قیمت لوازم‌التحریر

از سوی دیگر رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران گفت: قیمت نوشت‌افزار نسبت به سال گذشته افزایش نداشته و بازار این بخش ثبات دارد حتی در برخی اقلام به دلیل کاهش تقاضا شاهد کاهش قیمت هستیم. عباس هدایتیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حدود 50 درصد مدادجات و پاک‌کن وارداتی و 50 درصد تولید داخل است، اظهار داشت: حدود 90 درصد لوازم‌التحریر وارداتی و 10 درصد تولید داخل است. وی با بیان اینکه امیدواریم دولت از تولیدکنندگان داخلی در این بخش حمایت‌های لازم را انجام دهد، گفت: آن طور که باید و شاید از تولیدکنندگان این بخش حمایت نمی‌شود و تولیدکننده منابع مالی لازم را برای فعالیت در اختیار ندارد. هدایتیان با اشاره اینکه بیشتر واردات در این صنف از کشورهای هند، کره، تایوان، چین، مالزی، اندونزی و ترکیه انجام می‌شود، گفت: تعرفه گمرک لوازم‌التحریر از 15 درصد تا 176 درصد است که در حال حاضر تعرفه مدادجات 176 درصد است. رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران با بیان اینکه تولیدکنندگان درخواست حمایت مالی از دولت را دارند، تاکید کرد: دولت می‌تواند با ارائه وام‌های بدون بهره و طولانی‌مدت از تولیدکنندگان حمایت کند تا آنها به تولید روی آوردند و سرمایه‌ها از کشور خارج نشود. وی با اشاره به بحث فروش فوق‌العاده گفت: فروش فوق‌العاده از 10 شهریورماه آغاز شده و تا 10 مهرماه ادامه دارد که امیدواریم جایگزین خوبی برای نمایشگاه‌های پاییزه باشد. هدایتیان ادامه داد: حدود 300 واحد صنفی در این بخش در سطح شهر به فروش فوق‌العاده اقدام می‌کنند و با سود متعارف اجناس خود را می‌فروشند. رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران یادآورشد: اتاق اصناف ایران، اتاق اصناف تهران، وزات صنعت،‌ معدن و تجارت و اتحادیه‌ها بر این فروش فوق‌العاده نظارت دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها