کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط بهای طلا به پایین ترین رقم در 3 ماه اخیر


کد خبر : ۶۷۰۹سه شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸:۱۶۲۱۱۷ بازدید

قیمت طلا امروز سه شنبه پس از کاهش شدید شب گذشته به روند نزولی خود ادامه داده و به پایین ترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده است.

 پس از افزایش چشمگیر ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی تقاضای بین المللی برای طلا با افت زیادی روبرو شده و این مساله کاهش قیمت این فلز زرد را به همراه داشته است.

بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین حد خود در 14 ماه اخیر رسیده است. قیمت هر اونس طلا نیز به کمتر از 1255 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با افت یک درصدی روبرو شد و برای لحظاتی به کمتر از 1251 دلار رسید.

احتمال استقلال اسکاتلند از انگلیس در همه پرسی 18 سپتامبر و تاثیر آن بر افت شدید ارزش پوند نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است.نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، قیمت طلا تحت فشار صعود دلار قرار گرفته است زیرا سرمایه گذاران با قوت گرفتن احیای اقتصادی آمریکا و انتظار افزایش نرخ‌های بهره در سال آینده به ارز این کشور روی آورده اند.

دلار قوی خبر بدی برای طلا محسوب می‌شود که بسیاری از سرمایه گذاران در برابر خطر ضعف دلار به این فلز پناه می‌برند. بعلاوه نرخ‌های بهره بالاتر طلا را سرمایه گذاری با جذابیت کمتر می‌سازد زیرا نگهداری این فلز که بازدهی ندارد در برابر دارایی‌های دارای بازده در زمان تحکیم سیاست پولی پرهزینه است.

طلا در سه ماه جاری در برابر دورنمای هزینه‌های استقراض بالاتر، 5.4 درصد نزول کرده است و نتایج نشست آتی سیاستگذاران بانک مرکزی که 16 و 17 سپتامبر برگزار می‌شود ممکن است این روند نزولی را تشدید کند.

شاخص دلار بلومبرگ که این ارز را در برابر سبدی از 10 ارز بزرگ بررسی می‌کند، به بالاترین سطح از ژوییه سال 2013 صعود کرده است. شاخص استاندارد اند پورز 500 نیز در پنجم سپتامبر به رکورد بالایی رسید.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری از 18.9204 دلار در روز دوشنبه به 19.0245 دلار افزایش یافت. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، به 1395 دلار رسید که پایین‌ترین سطح از 24 آوریل بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، 881 دلار معامله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها